استارت‌آپ ارتقاء چرخه پلاستیک Kubik بذر 3.34 میلیون دلاری را برای تولید مقیاس در اتیوپی می‌بندد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارت‌آپ ارتقاء چرخه پلاستیک Kubik بذر 3.34 میلیون دلاری را برای تولید مقیاس در اتیوپی می‌بندد.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

میزان زباله های پلاستیکی تولید شده در سطح جهان در مسیر سه برابر شدن به بیش از 1000 میلیون تن تا سال 2060 است. گزارش OECD پیش بینی می کند که کشورهای توسعه یافته به تولید بیشترین زباله های پلاستیکی برای هر نفر ادامه خواهند داد، اگرچه انتظار می رود مناطق نوظهور مانند آفریقا و آسیا این مشکل را تجربه کنند. سریعترین رشد به دلیل رشد سریع جمعیت و شهرنشینی است.

آلودگی پلاستیک در حال حاضر تهدیدی است که گفته می‌شود محیط‌ها را تغییر می‌دهد و زندگی‌ها را به خطر می‌اندازد، اما روزنه‌ای از امید وجود دارد زیرا انتظار می‌رود با افزایش سیستم‌های مدیریت زباله، سهم پلاستیک افتی تقریباً دو برابر شود و به ۱۷ درصد برسد.

در آفریقا، Kubik، یک استارت‌آپ ارتقاء چرخه با فعالیت در کنیا و اتیوپی، از جمله شرکت‌هایی است که پیشروی استفاده مجدد از زباله‌های پلاستیکی و تلاش‌های پایدار در بخش بازیافت نوپای این قاره است که در حال حاضر تنها چهار درصد زباله‌های تولید شده را نجات می‌دهد.

این استارت‌آپ زباله‌های پلاستیکی (پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن و پلی‌استایرن) را که به سختی قابل بازیافت هستند، به مصالح ساختمانی مقرون‌به‌صرفه از جمله آجر، ستون‌ها، تیرها و دیوارها تبدیل می‌کند و روزانه 45000 کیلوگرم زباله پلاستیکی را از محل‌های دفن زباله حذف می‌کند. این استارت‌آپ اکنون در حال برنامه‌ریزی است تا تولید مصالح ساختمانی در اتیوپی را قبل از گسترش به سایر کشورهای آفریقایی، در مقابل دور سرمایه‌گذاری 3.34 میلیون دلاری که اخیرا بسته شده است، دو برابر کند.

Kubik که توسط Kidus Asfaw و Penda Marre در سال 2021 تأسیس شد، قصد دارد تا اواخر امسال تولید خود را در کارخانه خود در اتیوپی افزایش دهد و گفت که ظرفیت ساخت بیش از یک چهارم میلیون متر مربع سطح دیوار را در سال دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اگر ایمنی و سادگی در اولویت قرار گیرند، مسترکارت نویدهای زیادی در فناوری بلاک چین می بیند.

به عنوان مثال، این می تواند سالانه تا 10000 خانه مقرون به صرفه بسازد. صحبت از مسکن ارزان قیمت، بیش از 300 میلیون کسری واحد مسکونی در سطح جهان وجود دارد که برای فقرا مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود. اسفاو، مدیرعامل این شرکت که در جوایز جهانی استارت‌آپ 2023 برنده جایزه استارت‌آپ سال 2023 شد، گفت: این یک بازار +2 تریلیون دلاری است که ما فرصتی برای پرداختن به آن داریم و تازه در حال شروع هستیم. استارتاپ فناوری در آفریقا در کنفرانس VivaTech هفته گذشته.

سرمایه گذارانی که در این دور شرکت کردند عبارتند از Plug & Play، بنیاد پرفروش، GIIG Africa Fund، Satgana، Unruly Capital، Savannah Fund، African Renaissance Partners، Kazana Fund، Princeton Alumni Angels و Andav Capital.

ما از سرمایه گذاری و مشارکت با Kubik در سفر تحول آفرین آنها هیجان زده هستیم. Climate Tech VC Satgana، شرکت Climate Tech VC Satgana گفت: چشم انداز هدفمند، تیم استثنایی و مدل کسب و کار منحصر به فرد آنها – ترکیبی از تأثیر اجتماعی مثبت، اقتصاد دایره ای و ساخت و ساز کم کربن – Kubik را به عنوان یک راه حل مقیاس پذیر و پایدار برای مهم ترین چالش های آفریقا قرار می دهد. -بنیانگذار، رومن دیاز.

Kubik مصالح ساختمانی به هم پیوسته ای را توسعه می دهد که شامل آجر، ستون، تیر و پایه می شود و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که بدون نیاز به سیمان، سنگدانه ها و فولاد دیوارها را برپا کنند. اسفاو می گوید که این یکپارچگی ساختمان را به خطر نمی اندازد و استحکام دیوارهایی که با محصولاتش ساخته می شود با دیوارهای پایه سیمانی برابری می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تجارت استریم برادران وارنر دیسکاوری قرار است در سال 2023 سودآور شود

وی افزود: قیمت محصولات کوبیک حداقل 40 درصد در هر متر مربع ارزانتر است و دارای خواص شیمیایی است که آنها را ایمن، ضد اشتعال و غیر قابل تجزیه می کند. علاوه بر این، او می‌گوید، این محصولات کم کربن هستند، با انتشار گازهای گلخانه‌ای «حداقل 5 برابر کمتر از محصولات مبتنی بر سیمان».

اسفاو می گوید که مقرون به صرفه بودن مصالح می تواند نقشی در رفع کسری مسکن فعلی داشته باشد که تا حدی ناشی از افزایش جمعیت شهری و هزینه های سنگین ساخت و ساز است. این استارت‌آپ باعث ایجاد این تغییر می‌شود، حتی در شرایطی که درخواست‌های جهانی برای دولت‌ها برای ارائه سیاست‌هایی برای کاهش زباله‌های پلاستیکی و تشویق استفاده دایره‌ای‌تر از پلاستیک‌ها ادامه دارد.

جهان امروز به سرعت در حال شهرنشینی است و شهرها بار زباله های پلاستیکی مدیریت نشده، شرایط زندگی نامناسب (به ویژه در مسکن) و تأثیر تغییرات آب و هوایی را احساس می کنند. شرکت ما در رفع هر سه این چالش ها از طریق راه حل ساختمانی کم کربن و کم هزینه ایفای نقش می کند که زباله های پلاستیکی را از محیط حذف می کند. ما معتقدیم که به همین دلیل است که هیجان زیادی در شرکت ما و مأموریت آن وجود دارد.»

ما محصولی داریم که نحوه ساخت و ساز پایدار و مقرون به صرفه‌تر را تغییر می‌دهد و می‌بینیم که به شرکتی تبدیل می‌شویم که به هدایت فناوری به مواد مورد استفاده برای کربن زدایی سریع‌تر محیط ساخته شده ادامه می‌دهد.»

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UBokLx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *