استفاده از ChatGPT کاهش می یابد زیرا کاربران از پاسخ های “احمقانه” شکایت می کنند و دلیل آن ممکن است بزرگترین تهدید هوش مصنوعی برای آینده باشد.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

است ChatGPT اخبار قدیمی قبلا؟ این غیرممکن به نظر می رسد، با گسترش محبوبیت هوش مصنوعی در تمام جنبه های زندگی ما – چه شاهکارهای دیجیتالی ساخته شده با بهترین ژنراتورهای هنری هوش مصنوعی یا به ما در خرید آنلاین کمک می کند.

اما علیرغم اینکه در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی پیشتاز است – و قدرت هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت – به نظر می رسد ChatGPT ممکن است شتاب خود را از دست بدهد. مطابق با مشابه وب، ترافیک سایت ChatGPT OpenAI تقریباً 10٪ نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است، در حالی که معیارهای مربوط به برج سنسور همچنین نشان داد که دانلود برنامه iOS نیز در حال کاهش است.

همانطور که توسط خودی، پرداخت به کاربران مدل قدرتمندتر GPT-4 (دسترسی به آن در ChatGPT Plus) در رسانه های اجتماعی و انجمن های خود OpenAI از کاهش کیفیت خروجی از بات شکایت کرده اند.

یک توافق مشترک این بود که GPT-4 می‌تواند خروجی‌ها را سریع‌تر، اما در سطح کیفیت پایین‌تری تولید کند. پیتر یانگیک محصول پیشرو برای Roblox، در به انتقاد از کار اخیر ربات پرداخت و ادعا کرد که “کیفیت بدتر به نظر می رسد”. یکی از کاربران فروم گفت که تجربه اخیر GPT-4 “مانند رانندگی یک فراری به مدت یک ماه است و ناگهان به یک پیکاپ قدیمی شکست خورده تبدیل می شود”.

بیشتر ببین

چرا GPT-4 ناگهان دچار مشکل می شود؟

برخی از کاربران حتی خشن‌تر بودند و ربات را «احمق‌تر» و «تنبل‌تر» از قبل نامیدند. موضوع طولانی در انجمن های OpenAI پر از انواع شکایات یکی از کاربران، ‘bitbytebit'، آن را به عنوان “اکنون کاملاً وحشتناک” و “بدون فکر در مقابل قبل” توصیف کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جمع بندی TechCrunch+: به حداقل رساندن ایراد M&A، چک لیست PM امنیت سایبری، AI منبع باز

به گفته کاربران، چند هفته پیش نقطه ای وجود داشت که در آن GPT-4 بسیار سریعتر شد – اما به قیمت عملکرد. جامعه هوش مصنوعی حدس می‌زند که این می‌تواند به دلیل تغییر اخلاق طراحی OpenAI در پشت مدل یادگیری ماشینی قدرتمندتر باشد – یعنی تقسیم آن به چندین مدل کوچک‌تر آموزش‌دیده در مناطق خاص، که می‌توانند به صورت پشت سر هم عمل کنند تا نتیجه نهایی یکسانی را ارائه کنند. در حالی که اجرای OpenAI ارزان تر است.

OpenAI هنوز به طور رسمی این مورد را تأیید نکرده است، زیرا هیچ اشاره ای به چنین تغییر عمده ای در نحوه عملکرد GPT-4 نشده است. به گفته کارشناسان صنعت مانند شارون ژو، مدیر عامل شرکت سازنده هوش مصنوعی، این یک توضیح معتبر است. لامینی، که ایده چند مدلی را “گام بعدی طبیعی” در توسعه GPT-4 توصیف کرد.

هوش مصنوعی هوش مصنوعی می خورد

با این حال، مشکل مبرم دیگری در ChatGPT وجود دارد که برخی از کاربران گمان می‌کنند که می‌تواند دلیل افت اخیر عملکرد باشد – مسئله‌ای که به نظر می‌رسد صنعت هوش مصنوعی تا حد زیادی برای مقابله با آن آماده نیست.

اگر با اصطلاح «آدم‌خواری هوش مصنوعی» آشنا نیستید، اجازه دهید آن را به طور خلاصه شرح دهم: مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT و گوگل بارد اینترنت عمومی را خراش دهید تا داده ها در هنگام تولید پاسخ ها استفاده شوند. در ماه های اخیر، یک رونق واقعی در محتوای آنلاین تولید شده توسط هوش مصنوعی – از جمله یک تورنت ناخواسته از رمان‌های نویسندگان هوش مصنوعی در Unlimited – به این معنی است که LLM ها به طور فزاینده ای موادی را که قبلاً توسط یک هوش مصنوعی تولید شده بودند، در هنگام شکار از طریق وب برای کسب اطلاعات جمع آوری می کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  FTC در نهایت ممنوعیت بررسی های جعلی را پیشنهاد کرد

یک صفحه آیفون که صفحه دانلود OpenAI ChatGPT را در فروشگاه App نشان می دهد

دانلود برنامه ChatGPT کند شده است که نشان دهنده کاهش علاقه عمومی است. (اعتبار تصویر: آینده)

این خطر ایجاد یک حلقه بازخورد را به همراه دارد، جایی که مدل‌های هوش مصنوعی از محتوایی که خود توسط هوش مصنوعی تولید شده است، یاد می‌گیرند و منجر به کاهش تدریجی انسجام و کیفیت خروجی می‌شود. با وجود تعداد زیادی LLM که اکنون هم برای متخصصان و هم برای عموم مردم در دسترس است، خطر آدمخواری با هوش مصنوعی به طور فزاینده ای رایج می شود – به ویژه از آنجایی که هنوز هیچ نشانی معنادار از اینکه چگونه مدل های هوش مصنوعی می توانند به طور دقیق بین اطلاعات “واقعی” و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تمایز قائل شوند، وجود ندارد.

بحث در مورد هوش مصنوعی تا حد زیادی بر این موضوع متمرکز شده است خطراتی که برای جامعه ایجاد می کند – به عنوان مثال، متا مالک فیس بوک اخیراً از باز کردن هوش مصنوعی جدید تولید کننده گفتار خود برای عموم پس از آن خودداری کرد. برای آزاد شدن “بیش از حد خطرناک” تلقی می شود. اما آدمخواری محتوا بیشتر خطری برای آینده خود هوش مصنوعی است. چیزی که تهدیدی برای از بین بردن عملکرد ابزارهایی مانند ChatGPT است که برای یادگیری و تولید محتوا به مواد اولیه ساخت بشر وابسته است.

آیا از ChatGPT یا GPT-4 استفاده می کنید؟ اگر دارید، آیا احساس کرده اید که اخیراً کیفیت افت کرده است یا به سادگی علاقه خود را به چت بات از دست داده اید؟ من دوست دارم از شما بشنوم در توییتر. با وجود تعداد زیادی از رقبا، آیا ممکن است که تسلط OpenAI به پایان برسد؟



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hYznnL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *