اطلاعات جدید سونی Xperia 5 V نشان می دهد که این گوشی به طرز عجیبی لنز تله فوتو خود را از دست می دهد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اخیراً یک ویدیوی بازاریابی رسمی برای Xperia 5 V سونی منتشر شده است و پیش‌بینی آن خوب نیست زیرا ممکن است آینده با کاهش قابل توجهی مواجه شود.

این در ابتدا توسط کاربر JB2unique در زیر ردیت r/SonyXperia ارسال شده بود در حال آپلود در یوتیوب. این کلیپ نمایشگاه بازاریابی استاندارد شماست: چندین مدل که Xperia 5 V را از زوایای مختلف به نمایش می‌گذارند تا مشتریان را به هیجان بیاورند. چیزی که بیش از همه در این مورد نگران کننده است این است که تنها دو دوربین در پشت دستگاه وجود دارد. احتمالاً یکی از لنزهای زاویه باز است که بالای گزینه فوق عریض قرار دارد. به نظر نمی رسد دوربین سومی برای لنز تله فوتو وجود داشته باشد، که با توجه به اینکه مدل های قبلی مانند Xperia 5 IV، این سه را داشته باشید.

بیشتر ببین

کاهش هزینه ها

مشخص نیست چرا سونی این مسیر را طی می کند. یک کاربر در موضوع اصلی Reddit این نظریه را مطرح می کند که شاید این شرکت به نوعی راهی برای ادغام لنز تله فوتو در لنز اصلی برای ایجاد یک دوربین گوشی هوشمند با لنز دوگانه کشف کرده است. یا شاید سونی در تلاش است تا Xperia 5 V را با همان قیمت Xperia 5 IV (معمولاً 999 دلار / 949 پوند / 1399 دلار استرالیا) حفظ کند، آن را به طور کامل حذف می کند. احتمالا حتی پایین تر به نظر می رسد دومی نظریه غالب آنلاین است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین کابل اندروید اتو در سال 2023

مطمئناً این یک حرکت جسورانه از سوی سونی است که گزینه تله فوتو را از دستگاه تلفن همراه پرچمدار بعدی خود حذف کند. گوشی های اکسپریا، مانند طرفدار من، به دلیل مهارت خود در عکاسی مشهور هستند.

اگرچه، شاید نشانه ها از قبل وجود داشته باشد. یکی از مواردی که در بررسی Xperia 5 IV از آن شکایت کردیم دوربین آن بود. این گوشی «ضعیف ترین محدوده زوم را در میان گوشی های پرچمدار Xperia از اکسپریا 1 و 5 اصلی دارد». سونی ممکن است برداشتن لنز تله فوتو را گام منطقی بعدی برای این سری بداند.

فن آوری بازگشت

علاوه بر آرایه دوربین، این ویدیو نکات جالبی را نشان می دهد. همانطور که دیگران اشاره کرده اند، جلوی گوشی شبیه به گوشی است Xperia 1 IV، با یک لنز سلفی که در قاب بالایی قرار گرفته است. یک جک 3.5 صدا در بالای صفحه وجود خواهد داشت – یک ویژگی شگفت آور نادر که این روزها در تلفن های هوشمند وجود دارد. اطراف یکی از دوربین ها یک لوگوی Zeiss T* نشان دهنده بازگشت پوشش ضد انعکاس است. همچنین ممکن است در سه رنگ مختلف راه اندازی شود: سیاه، سفید و آبی روشن.

چیزهای دیگری را نمی توان از ویدیو به دست آورد، اما نشت ها به همین جا ختم نمی شود.

در فوریه ، لیستی در Geekbench ظاهر شد که نشان می‌داد اکسپریا 5 V با تراشه Snapdragon 8 Gen 2 SoC (سیستم روی تراشه) به‌علاوه 16 گیگابایت رم کار می‌کند. درز دیگری از آوریل نشان می دهد که همان دستگاه دارای قابلیت شارژ سریع 33 واتی خواهد بود. هر دوی این مشخصات سخت‌افزاری به‌روزرسانی‌های مستقیم به آنچه در Xperia 5 IV وجود دارد، هستند. بنابراین این نظریه که سونی در تلاش است تا قیمت خرده فروشی گوشی هوشمند آینده خود را پایین نگه دارد، ممکن است چندان دور از ذهن نباشد.

البته مانند هر نشت دیگری، تمام این اطلاعات را با کمی نمک در نظر بگیرید. همه چیز ممکن است در آخرین لحظه تغییر کند.

حتماً فهرست TechRadar از برترین دستگاه های تلفن همراه برای عکاسی در سال 2023 را بررسی کنید.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cgAXup
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *