اپلیکیشن یادداشت برداری با کمک هوش مصنوعی گوگل با نام NotebookLM به صورت محدود راه اندازی می شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم یکیشن یادداشت برداری با کمک گوگل با نام NotebookLM به صورت محدود راه اندازی می شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گوگل «نوت بوک هوش مصنوعی برای همه» خود را در دسترس عده معدودی قرار می دهد و نام آن را از Project Tailwind به NotebookLM تغییر می دهد. اگر در تلاش برای درک انبوه اطلاعات در Google Drive خود هستید، یک پوشش سبک از هوش مصنوعی می تواند چیزی باشد.

این پروژه در I/O در ماه مه به عنوان راهی برای دانش‌آموزان برای سازماندهی یادداشت‌های سخنرانی و سایر اسنادی که در طول دوره آموزشی جمع‌آوری می‌کنند، اعلام شد.

برخلاف یک ربات عمومی که از مجموعه گسترده ای از اطلاعات عمدتاً نامرتبط استفاده می کند، NotebookLM خود را محدود می کند (یا تلاش می کند محدود کند) به تجزیه و تحلیل و پاسخ دادن به سؤالات در مورد اسنادی که به آنها داده می شود. اگر به آن نیاز داشته باشید، همچنان از دانش گسترده‌تر خود استفاده می‌کند، اما ایده کلی این است که اولین راه‌حل آن اطلاعاتی است که اخیراً در معرض آن قرار گرفته است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مونتانا به تازگی TikTok را ممنوع کرده است | TechCrunch

اگر در کلاسی درباره لرد بایرون شرکت می‌کنید و از او می‌پرسید که اهمیت مرگ او در یونان به جای انگلیس چه بوده است، ابتدا یادداشت‌های شما و هر گونه اسناد پشتیبان را بررسی می‌کند و از آنها گزارش می‌دهد. اما اگر تاریخ و محل مرگ او را یادداشت نکرده باشید (19 آوریل 1824 در میسولونگی، یونان)، همچنان می‌تواند آن اطلاعات را از جای دیگری دریافت کند. (حداقل، من اینگونه می فهمم که سیستم به معنای کلی کار می کند.)

نمونه ای از NotebookLM که با برخی یادداشت ها کار می کند.

گوگل می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد» این «پایه‌بندی منبع» میزان اختراع اطلاعات خلاف واقع را کاهش می‌دهد، اما این شرکت هشدار می‌دهد که هر چیزی را که هوش مصنوعی می‌گوید در مقابل یادداشت‌های خود بررسی کنید. آدم تعجب می کند که آیا در این مرحله زمانی ذخیره شده است یا خیر، اما اگر شما (مثل من) از آن دسته افرادی هستید که مطالب را به خوبی می شناسند اما گهگاه برای آشکار کردن آن در لحظه تلاش می کنند، می تواند یک مثبت کامل باشد.

گوگل تکرار می‌کند که این یک «محصول آزمایشی» است و همانطور که در اعلامیه‌اش اشاره کردیم، این شرکت اطمینان کمی دارد که می‌داند NotebookLM واقعاً برای چه یا چه کسی است. دانشجویان کالج، شاید، اما من در مورد استفاده از آن در این مرحله عصبی می‌شدم، اگر یکی پس از افتادن بارد در اولین قدم‌هایش بودم. گزینه های دیگری مانند این وجود دارد زیرا شرکت های دیگر مانند Notion تلاش می کنند راهی برای تطبیق هوش مصنوعی در محصولات موجود خود بیابند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اسنپ ​​چت استوری های عمومی را اضافه می کند، برنامه اشتراک درآمد را برای سازندگان گسترش می دهد

“ما اغلب با مردم و جوامع صحبت می کنیم تا در مورد اینکه چه چیزی خوب کار می کند و در کجا شکاف ها وجود دارد، با هدف تبدیل NotebookLM به یک محصول واقعا مفید صحبت خواهیم کرد.” به عبارت دیگر، ما فکر می کنیم این کار جالبی است اما نمی دانیم با آن چه کنیم. با این حال، وعده‌هایی در اینجا وجود دارد، پس بیایید امیدوار باشیم که مانند بسیاری از آزمایش‌های دیگرش در گورستان گوگل به پایان نرسد. وابسته نشو

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sGD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *