اپل بر روی ابزارهای هوش مصنوعی از جمله Apple GPT برای رقابت با ChatGPT کار می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نظر می رسد که بالاخره تصمیم گرفته است که از هوش مصنوعی بپرد و به شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت و OpenAI بپیوندد. مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داده است که اپل در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی مولد است. Gurman فاش می‌کند که غول فناوری همچنین در حال کار بر روی یک ربات چت هوش مصنوعی شبیه به است که می‌خواهد آن را GPT نامید.

Apple GPT بر اساس مدل زبان بزرگ سفارشی اپل به نام Ajax است که با استفاده از چارچوب Google JAX ساخته خواهد شد که به سرعت بخشیدن به تحقیقات یادگیری ماشین کمک می کند. قبلاً دیده‌ایم که اپل از ویژگی‌های هوش مصنوعی در نسخه‌های اخیر iOS و macOS استفاده کرده است. با این حال، هرگز از هوش مصنوعی روی صحنه صحبت نکرد.

جستجو، سیری و نقشه‌ها از معدود حوزه‌هایی هستند که اپل قبلاً آزمایش با استفاده از هوش مصنوعی را برای ایجاد پیشرفت‌ها آغاز کرده است.

گورمن می‌گوید در حالی که تلاش‌های هوش مصنوعی اپل توسط چندین تیم انجام می‌شود، تا کنون هیچ چیز مشخصی ایجاد نشده است. این تلاش ها توسط معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل، کریگ فدریگی، و جان جیاناندریا، که در سال 2018 از گوگل استخدام شد تا فرماندهی تلاش های هوش مصنوعی در اپل را بر عهده بگیرد، رهبری می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پمپ الاستومری می تواند رویکرد مراقبت تسکینی را تغییر دهد

با این حال، سیستم برای دسترسی به تاییدیه خاصی نیاز دارد. همچنین یک هشدار قابل توجه وجود دارد: هیچ خروجی از آن نمی تواند برای توسعه ویژگی های محدود برای مشتریان استفاده شود. با این حال، کارمندان اپل از آن برای کمک به نمونه سازی محصول استفاده می کنند. Gurman می نویسد: همچنین متن را خلاصه می کند و بر اساس داده هایی که با آن آموزش داده شده به سؤالات پاسخ می دهد.

در این گزارش تاکید شده است که اپل هیچ برنامه ای برای انتشار GPT اپل برای کاربران ندارد. در عوض، هدف این شرکت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد و یک چت بات توسعه یافته داخلی برای کارمندان خود است تا از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی توسعه یافته توسط سایر شرکت ها جلوگیری کند. اپل قصد دارد با ارائه ابزارهای بومی خود به کارمندان خود از نگرانی های مربوط به حریم خصوصی جلوگیری کند.

گورمن اشاره می‌کند که اپل در حال کار بر روی چندین ابتکار مرتبط با هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف شرکت است.

یک تلاش متقابل شرکتی بین گروه‌های مهندسی نرم‌افزار و هوش مصنوعی و همچنین تیم مهندسی خدمات ابری که زیرساخت هر ویژگی جدید قابل توجهی را فراهم می‌کند.»

در حالی که شرکت‌های دیگر به‌طور خستگی‌ناپذیر برای ارائه محصولات و ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی کار می‌کنند، اپل در مورد این فناوری کاملاً سخت‌گیرانه صحبت کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 روش برتر برای رفع کار نکردن وب تیم مایکروسافت

تیم کوک، مدیر عامل اپل، در فراخوان درآمد سه ماهه دوم سال 2023 گفت: «همانطور که می‌دانید، ما در مورد نقشه راه محصول اظهار نظر نمی‌کنیم. من فکر می کنم بسیار مهم است که در نحوه برخورد با این موارد سنجیده و متفکر باشید. و تعدادی از مسائل وجود دارد که باید مرتب شوند، همانطور که در چندین مکان مختلف صحبت می شود. اما پتانسیل مطمئناً بسیار جالب است. و ما بدیهی است که پیشرفت عظیمی در ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در سراسر اکوسیستم خود داشته‌ایم و همانطور که احتمالاً می‌دانید آن را برای سال‌ها در محصولات و ویژگی‌ها بافته‌ایم.»


جیبین جوزف ویرایشگر محتوا در iGeeksBlog است و توجه بسیار خوبی به جزئیات دارد. او خواننده ای مشتاق است، با علایق مختلف از فلسفه و تاریخ گرفته تا ژئوپلیتیک و فناوری. وقتی گرامر را نمی خواند یا تصحیح نمی کند، متوجه می شوید که او در حال بحث درباره فوتبال است. می توانید او را در توییتر و اینستاگرام به آدرس 4ibin@ دنبال کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zOwgmh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *