بازار ابر جهانی در حال رونق است و این دو غول بر آن تسلط دارند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس ارقام جدید گارتنر، بخش زیرساخت به عنوان خدمات در بازار جهانی ابر که اکنون بیش از 120 میلیارد دلار ارزش دارد، در سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

گزارش شده است که این بخش از 92.8 میلیارد دلار در سال 2021 به 120.3 میلیارد دلار در سال 2022 رسیده است که نشان دهنده افزایش 29.7 درصدی علیرغم کاهش رشدی است که بسیاری از شرکت ها در پایان سال 2022 به دلیل بادهای معکوس اقتصادی تجربه کردند.

از 120 میلیارد دلار، 74 میلیارد دلار تخمین زده می شود که فقط به دو شرکت برتر نسبت داده شود: خدمات وب (AWS) و آژور.

AWS و Azure هزینه های کلان ابری را به خود اختصاص می دهند

مجموع پیشنهادات آمازون و مایکروسافت تقریباً دو سوم (61 درصد) بازار را به خود اختصاص دادند و به ترتیب 48 و 26 میلیارد دلار به دست آوردند.

Alibaba Cloud با 9.28 میلیارد دلار، به آن کمک کرد تا جایگاه سوم را به دست آورد، تنها چند میلیون بالاتر از Google Cloud در رتبه چهارم با 9 میلیارد دلار. هوآوی با 5.25 میلیارد دلار در رتبه 5 برتر قرار گرفت. در مجموع، پنج شرکت برتر کمتر از 19 درصد را برای سایر ارائه دهندگان IaaS باقی گذاشتند تا برای سهم خود از درآمد مبارزه کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اکنون گوگل به شما امکان می دهد به جای رمز عبور، به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید

به طور خاص، سید ناگ، معاون تحلیلگر گارتنر، به تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در رابطه با چین اشاره کرد که فرصت علی‌بابا کلود را برای رشد چشمگیر جهانی محدود کرده است.

در طرف دیگر این طیف، آمازون و مایکروسافت معمولاً بخش‌های بزرگی از بازار را در زیر هر میکروسکوپی که استفاده می‌شود به حساب می‌آورند که بسیاری از تحلیل‌گران و سازمان‌ها را به انتقاد از تسلط ناعادلانه آنها سوق داده است.

با نگاهی به آینده، مشخص نیست که اقتصاد چه نوع تأثیری بر بازار ابری خواهد داشت، اما در حالی که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال محدود کردن هزینه‌ها هستند، ابر همچنان یک هزینه مهم برای بسیاری از سازمان‌ها است. ناگ پیشنهاد کرد که برخی از مشکلات ممکن است تا اواسط سال 2023 ادامه داشته باشد، با پیش بینی شتاب برای سال 2024.

از طريق ثبت نام

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ITnMii
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *