برای خودروهای شاسی بلند و خودروهای برقی، ظرافت وجود ندارد و طبیعت غارتگر وجود دارد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم برای خودروهای شاسی بلند و خودروهای برقی، ظرافت وجود ندارد و طبیعت غارتگر وجود دارد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

اینجا در آمریکا، ما دوست داریم استیک‌هایمان آبدار، یارانه‌های مالیاتی‌مان برای رفتن به استادیوم‌های ورزشی و خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوورهایمان طوری به نظر برسند که انگار می‌توانند در بیابان سرمایه‌گذاری کنند و در یک لحظه بر مناظر مسلط شوند.

شاید این اضطراب ناشی از سال ها حضور در داخل در اوج همه گیری جهانی باشد. یا شاید بیشتر خودروسازان ناامید هستند که موفقیت فروش فراری در سوبارو را دنبال کنند. در هر صورت، خودروسازان مشتاق هستند تا از این نسخه سودآور قرن 21 از سرنوشت آشکار بهره ببرند.

این روند در نمایشگاه بین المللی خودرو نیویورک 2023 به نمایش گذاشته شد، جایی که کف نمایشگاه پر از کراس اوورها و شاسی بلندهایی بود که ناهموار، سخت و آماده برای خارج از جاده به نظر می رسند – حتی اگر اکثریت قریب به اتفاق آن وسایل نقلیه هرگز چنین نکنند.

روکش بدنه، افزایش ارتفاع سواری، شاید برخی ابزارهای همه‌جانبه و نام‌های پرماجرا (TrailSport! Wilderness! Peak Edition!) همه از نشانه‌های یک نمایشگاه خودروی بسیار کم‌رنگ در Big بودند. این حتی در مورد وسایل نقلیه الکتریکی نیز صادق بود، که نقش برجسته‌تری در این نمایشگاه کردند. با اولین عرضه‌هایی مانند کیا EV9 بزرگ و سه ردیفه و رم 1500 Rev غول‌پیکر، همه اینها گواه این است که مسابقه EV نیز مسابقه کامیون‌ها و شاسی‌بلندها خواهد بود.

نسخه پیک SUV در نمایشگاه خودرو نیویورک

اعتبار تصویر: پاتریک جورج

برخی از وسایل نقلیه نمایش داده شده، مانند سوبارو کراس‌ترک وایلدرنس 2024، اولین‌های جدید بودند. این یک سطح تریم جدید است که از موفقیت عظیم Crosstrek (اکنون در نسل سوم آن) و تریم‌های Wilderness در Outback و Forester استفاده می‌کند. دو مورد آخر که در سال 2021 به عنوان مدل های 2022 معرفی شدند، موفقیت های بزرگی برای سوبارو بوده اند.

دومینیک اینفانته، سخنگوی سوبارو امروز به TechCrunch گفت: «از زمانی که خط Wilderness را یک سال و نیم پیش راه اندازی کردیم، 75000 محصول Wilderness را با Outback و Forester در زمانی که به دلیل مشکلات زنجیره تامین محدود شده بودیم، فروختیم.

وی افزود: «و صادقانه بگویم، ما از مشتریان خود پیروی می کنیم. آنها سال‌هاست که کراس‌ترک‌های خود را با بالابرها و لاستیک‌های تهاجمی‌تر سفارشی می‌کنند.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اپل بالاخره از سیری به زبان عبری برای Apple TV و HomePod با tvOS 16.6 اضافه کرد

اکنون کراس‌ترک کوچک نیز همین رفتار را دارد، با فاصله 9.3 اینچی از زمین (بیش از نیم اینچ نسبت به کراس‌ترک معمولی)، فنرهای کویل بزرگ‌تر و کمک فنرها، زاویه‌های نزدیک‌تر و خروج بیشتر برای آفرود، و حالت‌های کشش مختلف. بهتر است با برف، گل و خاک مقابله کنید. قیمت آن از 31995 دلار شروع می شود که نسبت به کراس ترک پایه 23645 دلاری افزایش قابل توجهی دارد.

فرصت افزایش حاشیه سود با اندکی روکش و افزایش ممکن است دلیلی باشد که دیگر خودروسازان به دنبال این روند هستند. مصرف‌کنندگان آمریکایی مدت‌هاست که از خودروهای شاسی‌بلند خود خواستار ناهمواری و قابلیت آفرود شده‌اند، حتی اگر بسیاری از آنها فقط کراس اوورهای مبتنی بر خودرو بودند که سخت به نظر می‌رسیدند اما در پایان جاده نمی‌توانستند از آن حمایت کنند.

تمرکز بر خودروهای شاسی بلند، کراس اوورها و پیکاپ ها جای تعجب ندارد. بازار خودروی آمریکا در دهه گذشته به شدت از خودروهای سدان و خودروهای کوچک فاصله گرفته است و خودروسازان نیز به همین شکل واکنش نشان داده اند. داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که حتی در میان چالش‌های فروش با کمبود تراشه ناشی از بیماری همه‌گیر، فروش SUV در سطح جهانی در حال افزایش است. این لزوماً خبر خوبی برای آب و هوا نیست، زیرا این وسایل نقلیه بزرگتر و سنگین‌تر همچنان مسئول انتشار کربن بیشتری نسبت به خودروهای کوچکتر هستند.

اما نمایشگاه خودروی نیویورک ثابت کرد که چقدر این همه ناسازگار است. از آنجایی که خودروسازان متعهد می شوند ناوگان خود را برقی کنند و ردپای کربن کلی خود را کاهش دهند، با فروش کامیون های بزرگ و شاسی بلندهایی که برای تسخیر طبیعت طراحی شده اند، هزینه آن را می پردازند. یا حداقل به قسمت نگاه کنم. و در حالی که درست است که ماشین‌های مدرن ICE کارآمدتر از همیشه هستند و گزینه‌های الکتریکی بیشتری دارند، مسیر سبز شدن از طریق وسایل نقلیه بزرگ با هجوم بزرگ است.

جیپ رانگلر روبیکون 2024

اعتبار تصویر: پاتریک جورج

البته جیپ امسال حضور گسترده ای در نمایشگاه دارد و رانگلر 2024 به روز شده را با چندین سطح تریم جدید به نمایش می گذارد. فروش رانگلر در سال‌های اخیر افزایش یافته است و رانگلر 4xe نیز پرفروش‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی آمریکا است. این چیزهای زیادی در مورد عشق ما به کاوش در فضای باز، یا حداقل به نظر رسیدن ما می گوید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Beats Earbuds Fit Pro نسخه ویژه را با همکاری Fragment Design عرضه می کند

اگر منصف باشیم، مالکان رانگلر مطمئناً بیش از سایرین به آفرود علاقه دارند. و هر دو جیپ رانگلر و سوبارو کراس‌ترک می‌توانند بیشتر از خود مراقبت کنند، زمانی که پیاده‌روی مشکوک شود.

برای دیگران، بیشتر این است که به نظر برسند که می توانند این کار را انجام دهند تا هر چیز دیگری.

فولکس واگن Atlas Peak Edition 2024 را در نظر بگیرید، یک سطح تریم که در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآمد. این یک به‌روزرسانی بصری خشن برای کراس اوور خانواده‌ای سایز متوسط ​​فولکس‌واگن است که از سال 2017 وارد بازار شده است.

در اینجا، به نظر می‌رسد فولکس‌واگن به وضوح از کتاب بازی سوبارو استفاده می‌کند: آن چیزی است که خودروساز آن را نمای جلوی «محکم‌تر»، چرخ‌های 18 اینچی مشکی، لاستیک‌های همه‌جانبه و نشان‌های نارنجی «Peak Edition» در داخل و خارج دارد. فولکس‌واگن مفهومی به نام «Basecamp» را در سال 2019 به نمایش گذاشت و بعداً این نام را به یک بسته تبدیل کرد که الهام‌بخش نسخه Peak بود، اما در اینجا اشتباه نکنید: این اطلس به این زودی قله‌های زیادی را صعود نخواهد کرد زیرا فقط یک بسته ظاهری است.

یا از هوندا پایلوت و پاسپورت در تریم تریل اسپورت استفاده کنید. هیچ‌کدام از آن‌ها اولین نمایش خود را در نیویورک انجام ندادند، اما ماشین‌ها روی صحنه هستند تا خریدارانی را که کمی استحکام (یا ظاهر آن) بیشتر می‌خواهند، جلب کنند. Car and Driver این بسته‌ها را «بیشتر تئاتر» می‌نامد.

اما برای خریداران کراس اوورهایی که آنها را در مرکز جاویتس نیویورک در میان جیپ‌های مختلف، فورد برانکو و سوباروس می‌بیند، به نظر می‌رسد که آن‌ها کاملاً مناسب هستند. دلیلی وجود دارد که همه این خودروسازان به این کار ادامه می‌دهند: به نظر می‌رسد که کار می‌کند. و اگرچه مسخره کردن کراس اووری که به نظر می رسد برای آخرالزمان ساخته شده است اما بیشتر در یک مرکز خرید در فضای باز است تا فضای باز واقعی آسان است، ما به خرید آنها ادامه می دهیم. و باید منتظر دیدن تعداد بیشتری از آنها باشیم.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XdNMfE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *