بررسی سونی XR A80L: یک تلویزیون با تقریباً تصویر عالی

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بررسی سونی XR A80L: یک با تقریباً تصویر عالی با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

Sony XR A80L یکی از تلویزیون های OLED مقرون به صرفه این شرکت است. XR A80L که بخشی از میان‌رده‌های سونی برای امسال است، تلاش می‌کند تا قیمت را کنترل کند، اما کیفیت تصویر را کاهش نمی‌دهد، و ما خوشحالیم که مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را نیز گزارش کنیم.

تصویر 1 1

در حالی که روی کاغذ برای اکثر خریداران این تلویزیون برای آینده و بازی آماده به نظر می رسد، آیا واقعاً تلویزیونی است که باید در پایان سال 2023 روی آن سرمایه گذاری کنید؟ خوب، ما سعی خواهیم کرد در این بررسی عمیق تلویزیون OLED Sony XR A80L به این سوال و برخی دیگر پاسخ دهیم.

بررسی Sony XR A80L: عملکرد تصویر

بیایید به سرعت با چیزی که مهمتر است شروع کنیم: عملکرد تصویر!

جالب اینجاست که Sony XR A80L با پنل اصلی OLED خود بهترین عملکرد را در اینجا دارد. در حالی که این پنل در مقایسه با OLED های MLA بسیار گران قیمت در بازار محو می شود، اما توانسته جایگاه خود را در سایر فناوری های رقیب مانند تلویزیون های مینی LED در اکثر بخش ها حفظ کند.

این پنل می تواند تصاویر خیره کننده ای روی صفحه ایجاد کند. این به لطف توانایی آن در ایجاد کنتراست عالی بین بخش های روشن و تاریک یک تصویر است. و این الگوریتم‌های تصویری سونی به شما اطمینان می‌دهد که همیشه بازتولید رنگ خوبی داشته باشید.

تصویر 3 2

مانند مدل سال گذشته XR A80K، این مدل نیز از یک پنل WRGB با پیکسل های خود تابش استفاده می کند. این به آن کمک می کند تا به رنگ مشکی جوهری و نسبت کنتراست تقریبا بی نهایت دست یابد. این تلویزیون همچنان از سیستم پردازش پردازشگر XR سونی استفاده می کند. جالب اینجاست که بسیاری از نرم افزارها و ویژگی های مبتنی بر نیز مانند تلویزیون سال گذشته باقی می مانند. از جمله ویژگی هایی مانند Contrast Pro و XR Triluminos Pro.

با این حال، از آنجایی که این یک تلویزیون جدید است، ما یک ویژگی پردازش تصویر جدید دریافت می کنیم – تصویر واضح XR. این نوید ارتقاء 4K تمیزتر و واضح تر محتوا را می دهد. بسته به کتابخانه محتوای شما، این می تواند بسیار مفید باشد.

برای کاربرانی که محتوا را از پلتفرم‌های استریم تماشا می‌کنند و همچنان به آپلود کدهای Full HD پایبند هستند، XR A80L در بخش ارتقاء مقیاس عملکرد بسیار خوبی دارد. تصاویر با جزئیات زیاد و رنگ دقیق ظاهر می شوند. و کنترل کنتراست خوب لذت تماشای محتوا در تلویزیون را بیشتر می کند.

وضوح در محتوا در سطح نقطه و جزئیات در هر دو 4K بومی و محتوای HD ارتقا یافته واقعا خوب است. به لطف پردازشگر شناختی XR و الگوریتم‌های تصویر سونی، تصاویر به طور کلی در XR A80L واضح‌تر، متراکم‌تر و واضح‌تر به نظر می‌رسند.

تصویر 2 3

جایی که XR A80L در مقایسه با سایر تلویزیون های OLED و mini-LED کمی کمبود دارد، روشنایی است. علیرغم کنترل رنگ‌ها، کنتراست و سیاهی‌های معمولی با پنل OLED، تلویزیون نمی‌تواند به سطح روشنایی بسیار بالایی که در تلویزیون‌های مینی ال‌ای‌دی یا حتی OLED‌های MLA پیدا می‌کنید، برسد.

اما دوباره، روشنایی XR A80L باید برای اکثر کاربران به اندازه کافی خوب باشد. مطمئناً برای ما اینطور بود. با وجود اینکه تلویزیون را در اتاقی با نور مناسب قرار دادیم، روشنایی را رضایت بخش یافتیم. با وجود این، عملکرد تصویری تلویزیون لطمه ای ندید و جلوه های بصری همچنان چشم نواز بود.

این برای تماشای محتوای HDR که تلویزیون واقعاً به خوبی از عهده آن برمی‌آمد صادق بود. این تلویزیون از فرمت هایی مانند HDR10، HLG و Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند. فرمت HDR10+ تنها مشکل اصلی در اینجاست. و بله، A80L همچنین دارای گواهینامه IMAX Enhanced و Netflix Calibrated است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه برای پیدا کردن شماره سریال Apple TV
تصویر 5 1

یکی دیگر از مواردی که می تواند برای برخی از دست رفته باشد، نداشتن پیش تنظیم فیلمساز است. اما Sony XR A80L با یک پیش‌تنظیم سینما عرضه می‌شود که رنگ‌های متعادل و واقعی را از جعبه ارائه می‌دهد. اگر در نهایت تلویزیون را بخرید، معمولاً این از پیش تنظیم شده باید انتخاب اصلی شما باشد. محتوای SDR و HDR را به یک اندازه خوب مدیریت می کند و تقریباً بدون تنظیم خوب است.

به طور کلی، از نظر عملکرد تصویر برای 4K، HD ارتقا یافته، و محتوای رمزگذاری شده در پلتفرم‌های استریم، Sony XR A80L واقعاً خوب عمل می‌کند و جای شکایت بسیار کمی دارد. بله، روشنایی آن ممکن است به سطوح خیره کننده تلویزیون های بسیار گران تر نرسد. اما این بدان معنا نیست که لذت تماشای محتوا – حتی محتوای با کیفیت HD – در تلویزیون را از بین می برد.

بررسی سونی XR A80L: بازی

برخلاف مدل قبلی خود، XR A80L یک تلویزیون قوی برای بازی نیز است. XR A80L که به یک کنسول متصل است، تقریباً به اندازه کافی برای خود یک قاب درست می کند. در حالی که این درست است که تلویزیون ممکن است به اندازه برخی از تلویزیون های متمرکز بر بازی ال جی و سامسونگ مشخص نباشد. با این حال، برای افرادی که پلی‌استیشن 5 یا ایکس‌باکس سری ایکس دارند، A80L همچنان به اندازه‌ای عمل می‌کند که تحت تأثیر قرار دهد.

اما این در صورتی است که یکی از این کنسول ها را داشته باشید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که هر دو را دارید، ممکن است XR A80L کمی محدود کننده به نظر برسد. این به این دلیل است که فقط دو پورت HDMI 2.1 را به همراه دارد. یکی از آنها یک پورت eARC است که برای هر سیستم صوتی که ممکن است بخواهید به تلویزیون خود متصل کنید بهترین گزینه باقی مانده است.

تصویر 12 1

با این حال، برای اکثر کاربران، این مشکل زیاد نباید مشکلی ایجاد کند. برای آنها، دو پورت HDMI 2.1 دسترسی به طیف گسترده ای از ویژگی های بازی را به ارمغان می آورد. این شامل 4K در 120 هرتز، نرخ تجدید متغیر (VRR) و حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) است. امسال، زمانی که تلویزیون را به یک کنسول بازی سازگار وصل می‌کنید، سونی به حالت بازی دسترسی پیدا می‌کند.

پرش به عملکرد تصویر در بازی ها، خوب، اینجا چیزی برای شکایت وجود ندارد. در طول بررسی ما، بازی‌های معمولی مانند EAFC 24 را اجرا کردیم که به خوبی توسط تلویزیون مدیریت می‌شد. هیچ تاخیر قابل توجهی وجود نداشت و بازی به نظر روان به نظر می رسید.

تصویر 1 2

برای بازی‌های جذاب‌تر از نظر بصری مانند Dirt 5 و Assassin's Creed Valhalla، ما متوجه عملکرد کمی HDR در برخی صحنه‌ها شدیم. این به دلیل سطح روشنایی محدود تلویزیون امکان پذیر است. با این حال، این چیزی بود که به سرعت و به وضوح تحت الشعاع بازتولید رنگ خیره کننده XR A80L و مدیریت جزئیات قرار گرفت.

این امر به ویژه اگر تلویزیون را به کنسول پلی استیشن 5 وصل کرده باشید، صادق است. با این کار، تلویزیون همچنین به نقشه برداری خودکار HDR Tone برای PS5 دسترسی پیدا می کند. این ویژگی در پس‌زمینه برای خروجی دقیق صحنه‌هایی با کنتراست بالا، با رنگ‌های متعادل و جزئیات غنی کار می‌کند. نگاشت HDR Tone همچنین کنتراست را در چنین فریم هایی بهبود می بخشد و تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین قسمت های صفحه نمایش را افزایش می دهد.

بررسی Sony XR A80L: عملکرد صوتی

در حالی که عملکرد تصویر قطعا بخش مهمی از تجربه سینمای خانگی است، صدا را واقعا نمی توان نادیده گرفت. به نظر می رسد سونی متوجه این موضوع شده است و مانند تلویزیون های دیگرش، سونی تلاش زیادی برای بهبود عملکرد صوتی XR A80L انجام داده است.

این تلویزیون دارای یک سری ویژگی است که واقعاً این تلویزیون را در یک لیگ خاص خود قرار می دهد. یکی از این ویژگی‌ها قابلیت Acoustic Surface Audio+ سونی است. برای این کار، این شرکت از چند محرک – سه در پشت صفحه و دو در کناره‌ها – برای ایجاد یک تجربه صدای کامل‌تر استفاده می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه روز تولد خود را در فیس بوک خاموش کنیم
تصویر 6 1

اینها بیشتر با دو ساب ووفر برای صدای غنی تر جفت شده اند. در این تنظیمات، این محرک ها هستند که بیشترین علاقه را دارند زیرا صفحه نمایش را به بخشی جدایی ناپذیر از سیستم بلندگو تبدیل می کنند.

صدای نهایی از سیستم حتی در سطوح بالاتر کاملاً تمیز و واضح است. تربل ها و وسط ها واقعاً جایی هستند که بلندگوهای تلویزیون برتر هستند. اما این بدان معنا نیست که باس قدرتمند و تند نیست. فقط بیس در همان سطحی نیست که در یک سیستم نوار صوتی متوسط ​​یا سطح بالا پیدا می کنید.

اما به طور کلی، برای تماشای فیلم هایی با دیالوگ های زیاد و حتی برای گوش دادن به موسیقی، Sony XR A80L کار خوبی انجام می دهد. مجموعه سونی در پشتیبانی از ویژگی هایی مانند صدای Dolby Atmos و ارتقاء صدای فراگیر سه بعدی کمک کننده به این امر است.

بررسی Sony XR A80L: طراحی و کنترل از راه دور

Sony XR A80L بخشی از تلویزیون مدرن سونی به نظر می رسد. دارای طراحی زیبا با گوشه های براق و گرد است. حاشیه ها بسیار کم هستند و یک قاب فلزی در اطراف تلویزیون با لوگوی کوچک سونی در گوشه سمت چپ پایین قرار دارد. و در پشت، الگوی شطرنجی سونی وجود دارد که با نصب دستگاه روی دیوار آن را پنهان کردم.

این باریک ترین تلویزیونی نیست که در حال حاضر می توانید تهیه کنید. در واقع، سامسونگ تلویزیون هایی دارد که بسیار باریک تر و براق تر از این تلویزیون هستند. اما این باعث نمی شود که تلویزیون کمتر مدرن و جذاب به نظر برسد. یا برای این موضوع، خوش ساخت. در واقع، بدنه سنگین آن باعث می‌شود که نسبت به اکثر تلویزیون‌های رقیب موجود در بازار، محکم‌تر به نظر برسد.

تصویر 9 1

تلویزیون را می‌توان روی پایه‌ای قرار داد که در دو سطح قابل تنظیم ارتفاع است. اگر قصد دارید یک نوار صوتی در زیر تلویزیون قرار دهید، این کار مفید است. در پایین نیز یک فرستنده IR وجود دارد، یک دکمه سخت افزاری که می تواند برای تغذیه دستگاه و همچنین کنترل صدا، انتخاب کانال و ورودی دستگاه استفاده شود.

این تلویزیون همچنین دارای یک کنترل از راه دور جدید است که بر روی آن عددی وجود ندارد. بسیار شبیه تلویزیون، شیک به نظر می رسد و برای مطابقت با زیبایی مدرن اتاق شما ساخته شده است. این دو اتصال و IR را ارائه می دهد و دارای یک میکروفون داخلی برای کنترل صدا است.

تصویر 11 1

جدای از این، کلیدهای میانبر OTT نیز در پلتفرم های محبوب OTT وجود دارد. به طور کلی، این یک کنترل از راه دور خوب و خوش ساخت است که باید افزودنی خوبی برای اتاق شما باشد و همراه خوبی برای تلویزیون شما باشد.

بررسی Sony XR A80L: آیا باید آن را بخرید؟

XR A80L یک دستگاه همه کاره خوب است که نسبت به قیمت آن چیزهای زیادی را دوست دارد. با یک پنل OLED که قادر به تصاویری تند، رنگ‌های مشکی عمیق و جوهری، کنترل روی نقطه با کیفیت 4K و پردازش فوق‌العاده با محتوای ارتقا یافته HD است، نمی‌توانید از نظر عملکرد تصویر ایراد زیادی به تلویزیون وارد کنید.

اگر آن را در اتاقی با نور بسیار شدید تنظیم کنید، روشنایی می تواند کمی نگران کننده باشد، اما اگر اینطور نیست، XR A80L باید برای نیازهای مصرف محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد. اگر دو پورت HDMI 2.1 نیاز شما را کفایت می کند، بازی نیز به نقطه قوتی برای تلویزیون تبدیل می شود.

به طور کلی، این تلویزیونی است که به شدت توصیه می‌شود، و اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید یک تلویزیون OLED رده بالا صرف کنید، قطعاً باید در صدر فهرست شما قرار گیرد.

امیدواریم از این مقاله بررسی سونی XR A80L: یک تلویزیون با تقریباً تصویر عالی مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qhBJoL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *