بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD: بهره وری همه جانبه!

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD: بهره وری همه جانبه! با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

در نمایشگاه CES 2023، اچ پی جدیدترین شرکت کننده در سری مانیتورهای سری E خود، HP E45c G5 DQHD را معرفی کرد. این یک مانیتور فوق عریض 44.5 اینچی با صفحه نمایش منحنی است که معادل دو صفحه نمایش 24 اینچی QHD است که در کنار هم قرار گرفته اند.

بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD برجسته شد

روی کاغذ، به نظر شگفت انگیز است. شما از شر حاشیه ها خلاص می شوید و بهره وری خود را افزایش می دهید. در اصل، شما می توانید تا چهار پنجره را به طور همزمان باز کنید، بدون هیچ مشکلی. یا می توانید بسته به نیاز خود مانیتور را به دو تقسیم کنید. با این حال، برگه مشخصات نیز کاستی های خاصی را نشان می دهد.

این سوال پیش می آید که آیا E45c G5 خوب است؟ آیا می‌تواند قیمت بی‌نظیر خود را توجیه کند؟ و مهمتر از آن، برای چه کسی است؟ بیایید پاسخ همه این سؤالات را در بررسی عمیق مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD پیدا کنیم.

مشخصات مانیتور HP E45c G5 DQHD

قبل از اینکه به عمق محصول بپردازیم، بیایید برگه مشخصات را از سر راه برداریم.

اندازه صفحه نمایش 44.5 اینچ
وضوح 5120 x 1440 (DQHD)
نسبت تصویر 32:9
عمق بیت پانل 8 بیتی واقعی
نرخ تجدید 165 هرتز
فناوری پنل VA
زمان پاسخ 3ms (GtG) (Overdrive فعال است)
پورت ها DisplayPort 1.4، HDMI 2.1،
2x USB-C با تحویل برق،
4x USB-A 3.2، اترنت RJ-45
محدوده رنگ 99٪ sRGB
نسبت کنتراست 3000:1
روشنایی 400 نیت
VESA Mount بله، 100mm x 100mm
بلندگوها بله، 2 × 3 وات
مصرف برق 275 وات (حداکثر)، 55 وات (معمولی)، 0.5 وات (آماده به کار)
ابعاد (با پایه) 108.43 x 30.7 x 52.18 سانتی متر
وزن 14.6 کیلوگرم

طرح

درست خارج از جعبه، نمی توان این واقعیت را انکار کرد که E45c G5 یک مانیتور بزرگ است. خود مانیتور دارای طراحی 3 وجهی بدون حاشیه است و چانه کمی ضخیم تر در پایین دارد. پایه همراه با پیچ هایی با قابلیت نصب آسان عرضه می شود و پس از نصب کاملاً محکم است.

پایه بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

این تعجب آور نیست، زیرا برخلاف مانیتوری که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است، پایه با استفاده از آلومینیوم ساخته شده است. این پایه همچنین دارای یک سوراخ مدیریت کابل ساده در پشت است.

مدیریت کابل بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

در مورد پایه، شما می توانید ارتفاع مانیتور را به همراه شیب و چرخش تنظیم کنید. البته، شما نمی توانید آن را زیاد بچرخانید، زیرا مانیتور برای این کار بسیار گسترده است.

علاوه بر عریض بودن، مانیتور دارای انحنای 1500R نیز می باشد که به تجربه همه جانبه می افزاید. واقعاً فضای بزرگی را روی میز شما اشغال می کند، اما هرگز متوجه نشدم که مجبور باشم به گردنم فشار بیاورم تا بتوانم چیزی را روی پانل ببینم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 راه حل برای عدم نمایش یا به روز رسانی آب و هوای اپل واچ
نمایشگر عریض بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

این مهم است زیرا این یک پنل VA است و نه IPS. به این ترتیب، شما به طور طبیعی زاویه دید گسترده ای دریافت نمی کنید. HP E45c G5 برای استفاده تنها توسط یک فرد طراحی شده است، اگر شما به دنبال تجربه ای فراگیر هستید.

بلندگوهای بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

به راحتی می توان بلندگوهای 3 واتی را در هر طرف از دست داد زیرا آنها به طور یکپارچه با طراحی مانیتور ادغام می شوند. و فراموش کردن آنها نیز آسان است زیرا واقعاً آنقدرها هم عالی به نظر نمی رسند.

حجم بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

Don't get me wrong, the speaker output is fine for normal یوتیوب videos. But essentially they are just laptop speakers placed in front of you. You would still need a good pair of headphones or a soundbar for a proper audio experience.

Connectivity

Moving to the back, HP has outfitted the E45c G5 curved monitor with a lot of I/O options. It has a DisplayPort 1.4, an HDMI 2.1 port, two USB-C ports, two USB-A 3.1 ports, and an RJ45 Ethernet port. There are also two more USB-A 3.1 ports on the bottom chin, with one of them supporting active charging.

قابلیت اتصال بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

در مورد شارژ، مانیتور همچنین دارای سوئیچ KVM روی برد است. به این ترتیب، می توانید چندین دستگاه را به مانیتور متصل کنید و از خود به طور یکپارچه در همه آنها استفاده کنید. علاوه بر این، مانیتور ضمن اتصال از طریق USB-C، توانایی شارژ دستگاه ها را با حداکثر توان 100 وات برای یک دستگاه و 65 وات برای دو دستگاه دارد.

نمایش کیفیت و عملکرد

با صحبت در مورد پنل، واضح است که ایده در اینجا این بود که آن را تا آنجا که می تواند برای بهره وری خوب باشد. عدم پشتیبانی از HDR قطعا مشکل ساز است و اچ پی تنها بر روی طیف رنگ sRGB تمرکز کرده و ادعا می کند که 99 درصد از این فضای رنگی را ارائه می دهد. با توجه به آنچه گفته شد، مانیتور برای موارد مورد نظر خود به خوبی کار می کند.

بررسی نمایه های رنگی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

با حداکثر روشنایی 400 نیت، مانیتور به اندازه کافی روشن می شود تا در اتاقی که نور خورشید بر روی پانل می افتد استفاده شود. این مانیتور همچنین دارای حسگر نور محیطی است تا به طور خودکار روشنایی را مطابق با نور محیط تنظیم کند.

HP E45c G5 همچنین با پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 165 هرتز ارائه می‌شود که تضمین می‌کند همه چیز به‌خوبی به نظر می‌رسد و کار می‌کند و پنل نیز کاملاً پاسخگو است.

مطمئناً این بهترین مانیتور بازی نیست، زیرا اکثر بازی‌ها واقعاً به آن اندازه بزرگ نمی‌شوند، اما شما یک تجربه کلی نرم و روان را دریافت می‌کنید. اگر یک پردازنده گرافیکی AMD داشته باشید، تجربه بهتر است زیرا مانیتور دارای قابلیت FreeSync است.

نمایشگر دوگانه بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

چیزی که می‌خواهم برجسته کنم این است که فضای عمودی را برای میل شخصی من کمی محدود می‌دانم. مانیتور فوق عریض به خودی خود مانند دو مانیتور 24 اینچی که در کنار هم قرار گرفته اند بدون حاشیه مرکزی کار می کند.

یک مانیتور 24 اینچی فضای عمودی زیادی برای کار ندارد و این مشکل در HP E45c G5 نیز وجود دارد. همانطور که گفته شد، قطعاً می توانید چندین پنجره را به طور همزمان باز کنید و برای افزایش بهره وری با آنها تعامل کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  قسمت 1 از دیدنی ترین برنامه علمی تخیلی اپل تی وی پلاس به صورت رایگان به یوتیوب می آید

OSD و ویژگی های اضافی

HP E45c G5 یک منوی ساده برای استفاده روی صفحه نمایش (OSD) را پنهان می کند که می توانید به راحتی با کمک جوی استیک در پشت آن را فعال کنید. با فعال بودن منو، می توانید به راحتی تنظیمات را تغییر دهید و همچنین از ویژگی های مختلفی که HP ارائه می دهد استفاده کنید.

جوی استیک بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

البته، ویژگی برجسته در اینجا حالت تصویر به تصویر (PbP) است. در حالی که این یک ویژگی منحصر به فرد نیست، اما به لطف نسبت تصویر گسترده اش، روی E45c G5 بسیار خوب کار می کند. هم برای بهره وری و هم برای بازی، این ویژگی بسیار مفید است.

بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD Dual Display 3

جدا از این، مانیتور قابلیتی به نام Device Bridge را نیز ارائه می دهد. در اصل، این یک توسعه تسهیلات KVM است. با استفاده از و ماوس متصل به مانیتور، می‌توانید فایل‌ها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال دهید.

پل دستگاه بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD

علاوه بر این، اگر از مانیتور با یک دستگاه استفاده می کنید، می توانید از ویژگی نمایش دوگانه مجازی استفاده کنید. در اینجا، مانیتور خود را به دو مانیتور برای یک دستگاه تقسیم می کند.

بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD 60 هرتز

One thing that's worth highlighting is that while the monitor does support a peak refresh rate of 165Hz, that's limited to only when using a single device. With multiple displays in PbP mode, the refresh rate is capped at 60Hz for both. So if you were thinking of gaming on one side while having your work machine displayed on the other side, that unfortunately wouldn't be possible with the E45c G5.

HP E45c G5 DQHD Monitor: Does It Make Sense?

So on to the big question: Is the HP E45c G5 worth it? The monitor retails for about $1099 on HP's official platform, and at this price, it's quite an expensive product. To understand whether the product's pricing makes sense or not, let's look at the other alternative.

بررسی مانیتور خمیده HP E45c G5 DQHD در پشت

شما اساساً می توانید دو مانیتور 24 اینچی جداگانه 2K را با قیمت حدود 250 دلار خریداری کنید و آنها را در کنار هم قرار دهید. سپس روی یک سوئیچ KVM خوب با قیمت زیر 100 دلار سرمایه گذاری کنید. بنابراین با حدود 600 دلار، می توانید یک راه اندازی مناسب برای بهره وری داشته باشید. اما مانیتور HP E45c G5 DQHD پیشرفت های زیادی را نسبت به این تنظیمات ارائه می دهد.

با یک مانیتور، نیازی نیست نگران قاب در مرکز باشید. مانیتور همچنین دارای انحنای 1500R است که تجربه کلی را فراگیر می کند. سوئیچ داخلی KVM تضمین می کند که می توانید تصویر به تصویر را فعال کنید و همچنان از صفحه کلید و ماوس یکسان در هر دو دستگاه استفاده کنید. به آن اضافه کنید، می توانید فایل ها را به صورت یکپارچه از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال دهید.

بررسی مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD Dual Display 2

به طور خلاصه، اگر به دنبال یک مانیتور فوق عریض برای جایگزینی دو مانیتور مجزای QHD بدون هیچ گونه کاهشی در تراکم پیکسل هستید، مانیتور منحنی HP E45c G5 DQHD قطعا ارزش بررسی دارد. قیمتش زیاد نیست، فقط گران است.

بنابراین قبل از تصمیم به خرید آن، فقط مطمئن شوید که واقعاً به محصولی مانند این برای راه اندازی کار خود نیاز دارید. زیرا حتی با وجود ویژگی های اضافی، E45c G5 یک مانیتور صرفا برای بهره وری است.

مزایا

  • صفحه نمایش بزرگ با طراحی منحنی
  • تراکم پیکسلی بالا
  • نرخ تازه سازی 165 هرتز
  • چندین گزینه اتصال
  • KVM داخلی
  • پشتیبانی تصویر به تصویر
  • پشتیبانی از پل دستگاه

معایب

  • گران
  • بدون پشتیبانی از HDR
  • دقت رنگ می تواند بهتر باشد

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gkNrzs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *