بلبرینگ های مینیاتوری برای دستگاه های پزشکی: بازگشت به اصول اولیه یاتاقان های مینیاتوری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کریس جانسون، مدیر عامل بلبرینگ های مینیاتوری تامین کننده SMB Bearings، توضیح می دهد که سازندگان دستگاه های پزشکی قبل از انتخاب بلبرینگ چه چیزی را باید در نظر بگیرند.

طبق نسخه هشتم بازار جهانی تجهیزات پزشکی، حدود 389 میلیارد دلار ارزش دارد، رشد سریع بازار جهانی تجهیزات پزشکی ناشی از فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید است. با این حال، یک عامل مهم اغلب نادیده گرفته می شود – انتخاب بلبرینگ مناسب برای دستگاه های پزشکی.

ابعاد داخلی، خارجی و عرض – اغلب، مشتریان این تصور را دارند که اینها تنها مشخصات یاتاقانی هستند که باید در نظر بگیرند. اما اینطور نیست. بلبرینگ ها مشخصات مختلفی دارند. مواد، نگهدارنده ها، درجه بندی بار و روان کننده ها، فقط چند مورد را نام می برند.

برخی از یاتاقان‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری نسبتاً ارزانی باشند، بنابراین تولیدکنندگان ممکن است الزامات خاص برنامه را نادیده بگیرند و اولین بلبرینگ را انتخاب کنند که جای خالی را پر می‌کند. با این حال، فقط به این دلیل که مناسب است، به این معنی نیست که باید از آن استفاده کنید. جدای از ابعاد اصلی، سازنده ابزار باید به طور کامل سایر مشخصات بلبرینگ و مهمتر از همه، چگونگی تأثیر آنها بر کارایی بلبرینگ را درک کند.

علاوه بر انتخاب یک یاتاقان مناسب، لازم است که کاربرد آن را نیز در نظر بگیرید. حتی در بخش های صنعتی مانند تولید تجهیزات پزشکی، انواع مختلفی از یاتاقان ها با خواص بسیار متفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، آیا روان کننده یاتاقان با موادی که ممکن است با آن تماس داشته باشد سازگار است؟ آیا بلبرینگ باید گشتاور راه اندازی و در حال اجرا پایینی داشته باشد؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 بهترین راه حل برای عدم اتصال Apple TV 4K به Wi-Fi

برخی از کاربردها، مانند اسکنرهای MRI، به بلبرینگ های غیر مغناطیسی یا غیر رسانا نیاز دارند و بنابراین احتمالاً از یاتاقان های کامل سرامیکی استفاده می کنند. برعکس، بلبرینگ های مینیاتوری فولاد ضد زنگ رایج ترین نوع مورد استفاده در تجهیزات پزشکی دستی هستند.

به طور کلی، سازندگان تجهیزات پزشکی فضای محدودی در تجهیزات خود دارند، به ویژه برای دستگاه های دستی، بنابراین آنها به کوچکترین بلبرینگ های ممکن برای جا دادن نیاز دارند. در بلبرینگ SMB، یک یاتاقان مینیاتوری با قطر داخلی زیر 10 میلی متر تعریف می شود. با این حال، کوچکترین یاتاقان در محدوده مینیاتوری SMB Bearings به گونه ای طراحی شده است که برای شافتی با قطر فقط 0.6 میلی متر طراحی شده است – قابل مقایسه با سر یک پین.

برای تجهیزات پزشکی دستی چرخشی، مانند مته های دندانپزشکی، یاتاقان ها ممکن است نیاز به کار با سرعت بالا داشته باشند. یک یاتاقان با سوراخ 0.6 میلی متری می تواند 160000 دور در دقیقه (rpm) انجام دهد، که ظرفیت قابل توجهی برای سرعت چرخش ایجاد می کند، در حالی که برخی از یاتاقان های بزرگتر می توانند با استفاده از نگهدارنده های توپ، ساخته شده از موادی مانند تورلون یا تقویت شده، رتبه سرعت آنها را افزایش دهند. پلی آمید

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین راه برای رفع خطای «برای باز کردن این پیوند Windowsdefender به یک برنامه جدید نیاز دارید» در ویندوز 11

اگر دقت چرخش برای برنامه مهم است – معمولاً در مورد ابزار پزشکی – تولید کنندگان باید انتخاب یک بلبرینگ مارک دقیق را در نظر بگیرند. تعداد زیادی بلبرینگ ارزان قیمت در بازار وجود دارد، اما دقت و کیفیت ناسازگار آنها باعث می شود که به طور خطرناکی برای کاربردهای با دقت بالا نامناسب باشند.

انتخاب بلبرینگ بسیار بیشتر از تناسب آن است. به همین دلیل است که در SMB Bearings، ما گزینه ای برای خرید آنلاین بلبرینگ ارائه نمی دهیم. با تنوع و امکانات بسیار، مهم است که هر برنامه را به صورت موردی بررسی کنید.

از آنجایی که بازار جهانی تجهیزات پزشکی به رونق خود ادامه می دهد، تولیدکنندگان پزشکی باید مطمئن شوند که دستگاه های آنها ایمن، دقیق و مطابق با وظیفه هستند. این به این معنی است که بلبرینگ هایی را انتخاب کنید که نه تنها جا می شوند بلکه مناسب هستند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YDn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *