بلک برد 20 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند تا ابزارهای مدیریت ریسک خود را گسترش دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم بلک برد 20 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند تا ابزارهای مدیریت ریسک خود را گسترش دهد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Blackbird AI، استارت‌آپی که نرم‌افزار مبتنی بر را برای هوش ریسک توسعه می‌دهد، امروز اعلام کرد که 20 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری B به رهبری Ten Eleven Ventures جمع‌آوری کرده است.

با رساندن مجموع جمع آوری شده Blackbird مستقر در نیویورک به 30 میلیون دلار، این بخش همچنین مشارکت هایی از Dorilton Capital، Generation Ventures StartFast Ventures و Trousdale Ventures و همچنین سرمایه گذاران فرشته داشت.

وسیم خالد، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، در یک مصاحبه ی به TechCrunch گفت: «Blackbird از یک دیدگاه مشترک برای استفاده از فناوری برای منافع بیشتر جامعه متولد شد. “با تشخیص اطلاعات نادرست به عنوان یکی از هشداردهنده ترین تهدیدهای جهانی قرن بیست و یکم، ما عمیقاً نگران سهولت هشدار دهنده ای بودیم که حتی تحصیل کرده ترین افراد در برابر گسترش دروغ های آنلاین و تئوری های توطئه تسلیم می شدند.”

بلک برد که در سال 2017 تأسیس شد، ادعا می‌کند که اولین محصول آن – الگوریتمی برای انجام تحلیل شبکه و مدل‌سازی گروه‌های متخاصم – توسط وزارت دفاع ایالات متحده برای تجزیه و تحلیل تبلیغات آنلاین و تأثیرگذاری بر کمپین‌ها در وب‌سایت‌های پرمخاطب استفاده شده است. زمانی که همه‌گیری شیوع پیدا کرد و قرارداد وزارت دفاع بلک‌برد را کاهش داد، بلک‌برد تمرکز خود را به شرکت معطوف کرد و سیستم‌های پشتیبان خود را به طور قابل توجهی گسترش داد و ابزارهایی برای دریافت و عادی‌سازی متن، تصویر، و داده‌های صوتی از رسانه‌های اجتماعی، اخبار اضافه کرد. رسانه ها، وب تاریک و جاهای دیگر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  فناوری ساخت و ساز ژاپنی آلداگرام پشتوانه پاناسونیک را از بین برد

برای سازمان‌ها، بلک‌برد تلاش می‌کند حملات سایبری «اطلاعاتی» را که علیه آن‌ها انجام می‌شود، مانند کمپین‌های انبوه دیپ فیک شناسایی کند و تیم‌های فناوری اطلاعات را به توانایی‌هایی برای مقابله با عملیات نفوذ مجهز کند. با استفاده از Blackbird، کاربران می‌توانند جزئیاتی مانند الگوهای اشتراک‌گذاری محتوا بازیگران خاص یا روایت‌هایی را که در بحث‌های فعال ظاهر می‌شوند، بررسی کنند.

بلک برد تجسم‌های نقشه حرارتی از نحوه جریان روایت‌ها – از جمله روایت‌های سمی (مثلاً آن‌هایی که شامل سخنان نفرت‌انگیز است) – در رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌کند، حساب‌های ربات‌مانند را علامت‌گذاری می‌کند و مشخص می‌کند که چگونه افراد برجسته مانند اینفلوئنسرها بر آن جریان تأثیر می‌گذارند. بلک برد ادعا می کند که می تواند تأثیرگذاران کلیدی را در میان گروه های مختلف مردم کشف کند و چگونگی گسترش یک روایت را در طول زمان ترسیم کند.

خالد گفت: «Blackbird رهبران را قادر می‌سازد تا به سرعت با اطلاعات نادرست مقابله کنند، شکایات تهاجمی را کاهش دهند و از واکنش‌های متقابل جلوگیری کنند و آنها را آگاه و فعال قرار دهند. فراتر از کاهش تهدید، بلک برد با نگه داشتن انگشت روی نبض صنعت، ردیابی رقبا و پرورش روابط رسانه ای، رشد کسب و کار را نیز تقویت می کند. اثربخشی استراتژی‌های ارتباطی را اندازه‌گیری می‌کند و بینش‌های عملی برای اصلاح ارائه می‌کند.»

البته این خیلی امیدوار کننده است. ما نمی‌توانیم از دقت پلتفرم بلک‌برد صحبت کنیم، زیرا این فرصت را نداریم که خودمان آن را آزمایش کنیم.

آنچه انکارناپذیر است این است که الگوریتم ها کامل نیستند. الگوریتم های یادگیری ماشینی هنوز برای به دست آوردن درک کل نگر از کلمات در زمینه تلاش می کنند. پیچیده شدن چالش، پتانسیل سوگیری برای خزش در الگوریتم ها است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تیم پشت پروتکل حریم خصوصی رمزارز Manta Network اکنون 500 میلیون دلار ارزش دارد

اما حتی اگر آن‌طور که خالد ادعا می‌کند، عملکرد خوبی داشته باشد، بلک برد در فضای شهرت و اطلاعات ریسک تنها نیست. رقبا عبارتند از Graphika، Logically و Cyabra که در اکتبر 2021 5.6 میلیون دلار جمع آوری کردند.

خوشبختانه برای بلک برد، این بازار به اندازه کافی بزرگ است که بتواند طیف وسیعی از فروشندگان را پشتیبانی کند. بر اساس یک برآورد، بخش نرم افزار مدیریت ریسک تا سال 2030 می تواند 86.53 میلیارد دلار ارزش داشته باشد — از 27.80 میلیارد دلار در سال 2021. گزارش جداگانه Deloitte نشان داد که بیش از نیمی از شرکت ها قصد دارند با سرمایه گذاری در فناوری هایی مانند تحلیل و برند، ریسک شهرت را برطرف کنند. ابزار نظارت

بلک برد تعداد مشتریانش را فاش نمی کند. اما خالد ادعا می کند که تهدید فزاینده ناشی از اطلاعات نادرست برای تجارت مفید بوده است.

او ادامه داد: «اطلاعات نادرست، در دنیای به هم پیوسته ما، فقط گسترش نمی‌یابد، بلکه تاخت و تاز می‌کند و اعتبار و عملیات یک سازمان را ویران می‌کند». “و اجازه دهید با آن روبرو شویم، جهان از غیرقابل پیش بینی شدن کمتر نمی شود. در همین غیرقابل پیش بینی بودن است که بلکبرد قدرت خود را پیدا می کند.»

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VXBwGd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *