توییتر با شکایت ۲۵۰ میلیون دلاری توسط ناشران بزرگ موسیقی مواجه است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم با شکایت ۲۵۰ میلیون دلاری توسط ناشران بزرگ موسیقی مواجه است
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ائتلاف یک ناشر موسیقی که شامل نام‌های بزرگی مانند Universal Music Corp.، BMG، Warner Chapell، و Sony Music Publishing است، از توییتر به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرده است.

انجمن ملی ناشران موسیقی (NMPA)، به نمایندگی از 17 ناشر، 1700 آهنگ را فهرست کرده است که برای آنها چندین اخطار نقض حق چاپ به شبکه اجتماعی ارسال کرده است. شکایتی که در دادگاه منطقه فدرال در نشویل تنظیم شده است، می گوید که توییتر هیچ اقدامی در برابر این اعلان ها انجام نداده است. سازمان ناشران در این پرونده گفته است که برای هر تخلف تا 150 هزار دلار جریمه می خواهد.

در این دادخواست ادعا شده بود که این شبکه اجتماعی «با کپی‌های بیشماری از «آهنگ‌های موزیکال، نقض حقوق انحصاری ناشران» و سایرین تحت قانون کپی‌رایت، به تجارت خود دامن می‌زند. این شرکت اضافه کرد که برخلاف رقبای خود یعنی و ، توییتر برای استفاده از موسیقی دارای حق چاپ، قراردادی برای صدور مجوز موسیقی منعقد نکرده است.

در ماه مارس، نیویورک تایمز گزارش داد که مذاکرات مدیریت ایلان ماسک در مورد امضای قرارداد صدور مجوز موسیقی متوقف شده است. ماسک از زمان تصاحب این شرکت در حالت کاهش هزینه بوده است و گزارش NYT اشاره می‌کند که چنین توافق‌هایی ممکن است سالانه 100 میلیون دلار برای پلتفرم‌های تاسیس شده هزینه داشته باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اینستاگرام اکنون بالاخره به کاربران اجازه می دهد تا Reels عمومی را دانلود کنند

شاکیان گفتند که توییتر به یک “مقصد داغ” برای محتوای چندرسانه ای تبدیل شده است و بسیاری از کاربران ویدیوهایی را با موسیقی مجاز بارگذاری می کنند. در این دادخواست همچنین اشاره شده است که ماسک به کاربران پولی اجازه آپلود ویدیوهای دو ساعته را داده است. موارد زیادی وجود داشته است که کاربران فیلم‌های دارای حق چاپ کامل را روی پلتفرم آپلود کرده‌اند. علاوه بر این، این سند به مطالب بازاریابی خود توییتر اشاره دارد که مزایای ویدیوها را از نظر تعامل بیشتر توصیف می کند.

در این دادخواست همچنین به نقل از توئیت ماسک از سال گذشته اشاره شده است که در آن وی از DMCA به عنوان “طاعون بر بشریت” یاد می کند.

دیوید اسرائیلیت، رئیس انجمن ناشران موسیقی ملی، یک گروه تجاری، در بیانیه ای که به لس آنجلس تایمز داده است، گفت: «تویتر به تنهایی به عنوان بزرگترین پلت فرم رسانه اجتماعی است که به طور کامل از دادن مجوز میلیون ها آهنگ در سرویس خود خودداری کرده است. .

توییتر به خوبی می‌داند که موسیقی هر روز توسط میلیاردها نفر در پلتفرم خود لو می‌رود، راه‌اندازی و پخش می‌شود. دیگر نمی تواند پشت آن پنهان شود [Digital Millennium Copyright Act] و از پرداخت پول به ترانه سراها و ناشران موسیقی خودداری می کنند.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  SoundCloud اولین ابزار تعامل طرفداران برای هنرمندان است

ماه گذشته، زمانی که ماسک لیندا یاکارینو از NBCU را به عنوان مدیرعامل جدید معرفی کرد، Israelite در توییتی نوشت که اولین دستور کار برای مدیر عامل جدید باید رسیدگی به مشکل موسیقی بدون مجوز روی پلتفرم باشد.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aIJzjc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *