توییتر در مقابل موضوعات توسط اینستاگرام: تفاوت ها چیست؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از توییتر در مقابل موضوعات توسط اینستاگرام: تفاوت ها چیست؟
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

توییتر تعداد توییت‌هایی را که می‌توانید در یک روز ببینید، محدود کرد. این منجر به خشم گسترده برخلاف هر مورد قبلی شد. متا فکر می‌کرد که این بهترین لحظه برای راه‌اندازی Threads است – توییتر آنها که در چند ماه گذشته در حال ساخت بود. خوب، اگر فکر می‌کردید مسابقه بوکس بین زاک و ماسک نبردی است که باید تماشا کنید، اگر نمی‌توانید منتظر بمانید، در اینجا یکی است: توییتر در مقابل موضوعات اینستاگرام.

در چهار ساعت اول انتشار، Threads شاهد ثبت نام پنج میلیون کاربر در این پلتفرم بود. به لطف سهولت فرآیند ثبت نام، حساب Threads به حساب اینستاگرام شما متصل می شود و اطلاعات فوراً به اشتراک گذاشته می شود. در توییتر، ما می بینیم که چند نفر Threads را برای یک کلون نیمه کاره توییتر مسخره می کنند و برخی آن را پایان توییتر می نامند.

بنابراین، آیا سلطنت ماسک در توییتر کوتاه مدت خواهد بود؟ آیا زمان درخشش متا فرا رسیده است؟ یا Threads همه چیز درباره هیپ و وزوز است؟ خوب، زمان جواب اینها را نشان خواهد داد. اما آنچه می توانیم به شما بگوییم این است که Threads چقدر با توییتر متفاوت است و مقایسه بی طرفانه بین این دو. شروع کنیم.

Threads توسط اینستاگرام چیست

به عبارت ساده تر، Threads یک پلت فرم میکروبلاگینگ مشابه توییتر است. توییت ها Threads و Re-Tweet Repost نامیده می شوند. شما می توانید سخت تلاش کنید تا آن را بدون ارجاع به توییتر توصیف کنید – اما این تنها با هدف رقابت با آن ساخته شده است و به هیچ وجه یک محصول رسانه اجتماعی منحصر به فرد نیست.

اگر اکانت اینستاگرام دارید می توانید از Threads استفاده کنید. تمام اطلاعات و اعتبار شما به راحتی قابل انتقال است و می توانید با یک ضربه همه کسانی را که می شناسید در اینستاگرام دنبال کنید. می‌توانید موضوعاتی بنویسید، عکس‌ها و ویدیوها را پست کنید و با همه دنبال‌کنندگان خود تعامل داشته باشید. این یک پلتفرم متن محور است که با اینستاگرام همراه خواهد بود.

نکته: برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما در مورد موضوعات اینستاگرام چیست و نحوه استفاده از آن را بررسی کنید

متا همچنین اعلام کرد که Threads با شبکه های اجتماعی باز ساخته شده بر روی Activity Pub، مانند Mastodon، سازگار خواهد بود، زیرا قصد دارد آن را در fediverse ادغام کند.

Threads یک تلاش قوی برای انجام در توییتر است. متا از تجربه خود در ساخت محصولات رسانه های اجتماعی به علاوه توزیع موجود بیش از یک میلیارد کاربر استفاده کرده است و نتیجه یک برنامه کاربردی مناسب است. ما هنوز اولین نسخه عمومی برنامه را داریم و چیزهای زیادی برای بهبود و انتظار وجود دارد.

اما چگونه در برابر توییتر مقاومت می کند؟ بیایید دریابیم!

1. Threads در مقابل Twitter: رابط کاربری

رابط برنامه در Threads تمیز به نظر می رسد، با پس زمینه تیره و متن سفید و خاکستری در پیش زمینه. با این حال، طراحی خوب فقط در مورد زیبایی شناسی نیست – رابط کاربری بسیار زیاد به نظر می رسد.

دکمه‌های عمل می‌توانند با فاصله بیشتر بهتر عمل کنند، زیرا اغلب دکمه اشتباه را فشار می‌دادیم. در یک تاپیک چیزهای زیادی در حال انجام است. علاوه بر این، هیچ حالت نوری وجود ندارد. اینجاست که توییتر از این مزیت برخوردار است. بدیهی است که پس از سال ها تجربه در طراحی پلتفرم میکروبلاگینگ.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  صفحات گسترده مایکروسافت اکسل شما به زودی می تواند بیش از هر زمان دیگری بیهوده باشد

توییتر برنامه بهتری برای استفاده است. با این حال، Meta's Threads بهتر از توییتر عمل می کند. رابط کاربری سریع به نظر می رسد و برخلاف توییتر هیچ افت فریم متزلزلی در حین پیمایش پیدا نکردیم.

2. توییتر در مقابل موضوعات: طرح بندی برنامه و ویژگی ها

Threads دارای پنج برگه است – تب صفحه اصلی محتوای اصلی، برگه جستجو، برگه پست، برگه فعالیت (که در آن می‌توانید همه پاسخ‌ها، اشاره‌ها و سایر اعلان‌های خود را پیدا کنید) و برگه نمایه را به شما نشان می‌دهد.

برگه خانه عمدتاً همه Thread ها را به شما نشان می دهد، از جمله حساب هایی که دنبال نمی کنید – و می تواند با محتوای ناخواسته زیادی پر شود. برگه جستجو نمایه هایی را به شما نشان می دهد که می توانید دنبال کنید. در عوض، برگه جستجو می‌تواند یک بخش کاوش مشابه اینستاگرام داشته باشد که محتوای حساب‌هایی را که شما دنبال نمی‌کنید نشان می‌دهد. برگه خانه می‌تواند محتوای حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید نشان دهد.

توییتر از این مزیت برخوردار است، زیرا دارای یک تب جداگانه به نام «برای شما» و «دنبال کردن» است. توییتر همچنین ویژگی‌های Spaces، Community و Direct Messaging اضافی دارد که Trends ندارد. بله – Threads by Instagram قابلیت پیام رسانی مستقیم ندارد. Threads هیچ Trends را نیز ندارد زیرا هنوز از هشتگ پشتیبانی نمی کند.

فضاها و جستجو
ترک کرد: Spaces در توییتر | درست: جستجو و ترند در توییتر

یکی دیگر از شکایات Threads این است که شما دکمه جداگانه ای در نمایه خود ندارید تا بررسی کنید چه کسانی را دنبال می کنید. شما یک دکمه برای بررسی فالوورهای خود دارید، که سپس دکمه ای برای بررسی دنبال کنندگان خود به شما نشان می دهد.

ما نیز مطمئن نیستیم که فرآیند طراحی چه بوده است. با این حال، یک برگه جداگانه برای مشاهده موضوعات و پاسخ های شما در زیر نمایه شما وجود دارد و ما از آن قدردانی می کنیم.

3. تفاوت در ویژگی های محتوا، قوانین، و محدودیت شخصیت

اینجا جایی است که Threads به توییتر ضربه می زند – توییتر محدودیت 280 کاراکتری برای نسخه رایگان دارد و اشتراک توییتر آبی حداکثر 25000 کاراکتر را برای شما به ارمغان می آورد. Threads دارای محدودیت 500 کاراکتری برای ارسال محتوا است. البته محدودیت نرخی در Threads وجود ندارد و شما می توانید هر تعداد محتوا را که می خواهید مشاهده کنید.

با این حال، به نظر نمی رسد توییتر محدودیتی برای آپلود ویدیوها داشته باشد. ما اخیراً شاهد بودیم که یک سریال را به صورت رایگان در یک توییت آپلود کرد. با این حال، Threads برای ویدیوها پنج دقیقه محدودیت دارد.

Threads این گزینه را دارد که مانند توییتر کلمات را از فید شما نادیده بگیرد و پنهان کند. همچنین می توانید حساب ها را در Threads مخفی و مسدود کنید. علاوه بر این، می‌توانید تعداد لایک‌ها را در موضوعات خود پنهان کنید، مانند پست‌های اینستاگرام. این قابلیتی است که توییتر آن را از دست می دهد.

محدودیت های محتوا
ترک کرد: توییتر | درست: موضوعات

می‌توانید توییت‌ها را در اشتراک آبی توییتر ویرایش کنید، اما نمی‌توانید موضوعات را ویرایش کنید. هیچ نسخه پولی وجود ندارد که به شما امکان انجام آن را نیز بدهد. Twitter Blue همچنین می تواند به شما در قالب بندی متن کمک کند، که در Threads امکان پذیر نیست. با این حال، می‌توانید Thread‌های جداگانه را حذف کنید، اما نه حساب Threads خود را. همچنین باید اکانت اینستاگرام خود را با آن حذف کنید.

همچنین می توانید نمایه خود را در موضوعاتی مانند توییتر و اینستاگرام خصوصی کنید. با این حال، Threads فیلتر محتوای حساس مشابه توییتر را از دست داد.

4. اشتراک گذاری ویژگی ها در Threads و Twitter

می‌توانید پیوندها را برای موضوعات به اشتراک بگذارید و آنها را به راحتی در اینستاگرام ارسال کنید. این مزیتی است که شما در Threads دارید. با این حال، برخلاف توییتر، در Threads از ویژگی پیام رسانی مستقیم ندارید. همچنین نمی توانید هشتگ ها را در Threads به اشتراک بگذارید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  لایحه دو حزبی سنا، الگوریتم های رسانه های اجتماعی را برای خردسالان ممنوع می کند
اشتراک گذاری ویژگی ها
ترک کرد: موضوعات | درست: توییتر

همانطور که Retweets در توییتر است، Repost به Threads است. هر دو اساساً عملکرد یکسانی دارند – برای اشتراک‌گذاری محتوا از حساب‌های مختلف در فید شما. همچنین می‌توانید به راحتی پیوندهای محتوا را به سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی هم در توییتر و هم در Threads به اشتراک بگذارید.

با این حال، ما متوجه شدیم که شما فقط می‌توانید فایل‌های GIF را از فضای ذخیره‌سازی محلی خود در اینستاگرام آپلود کنید، اما نه مستقیماً از جستجوی . اما ما مطمئن هستیم که این مشکل در به‌روزرسانی آینده برطرف خواهد شد.

5. موضوعات در مقابل توییتر: تأیید

تیک آبی مورد علاقه اخیراً به یک ویژگی پولی تبدیل شده است که می تواند هر کسی با Twitter Blue از آن استفاده کند و انحصاری خود را از دست بدهد. متا نیز همین کار را انجام داد و یک برنامه اشتراک پولی را برای تأیید شروع کرد. با انجام این کار، تأییدیه در Threads، با یک برگه جداگانه برای مشاهده اعلان‌های حساب‌های تأیید شده، دریافت می‌کنید. با این حال، مانند Twitter Blue هیچ ویژگی اضافی در Threads دریافت نمی کنید.

6. تبلیغات

در حال حاضر، ما هیچ تبلیغی در Threads نمی بینیم. ما مطمئن هستیم که آنها در چند روز آینده شروع به ظهور خواهند کرد و بعید است که گزینه مسدود کردن یا کاهش آنها را داشته باشیم. با توییتر آبی، می توانید تبلیغات را تا 50 درصد کاهش دهید.

7. حریم خصوصی

پیوند ضعیف متا همیشه حریم خصوصی بوده است – جای تعجب نیست که زاکربرگ در طول راه اندازی Threads با گرما مواجه شد. در اتحادیه اروپا در دسترس نیست زیرا اجازه می دهد اطلاعات و اعتبارنامه را از یک برنامه دیگر (اینستاگرام) که در اتحادیه اروپا قانونی نیست، منتقل کند. علاوه بر این، یک مقایسه ساده بین اطلاعات اپ استور به شما می گوید که Threads به عناصر بیشتری در گوشی شما نسبت به توییتر دسترسی دارد.

ویژگی های حریم خصوصی
ترک کرد: توییتر | درست: موضوعات

علاوه بر این، توییتر همچنین دارای ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی بیشتری است، به خصوص در مورد مسدود کردن محتوا و محدودیت‌ها.

اگر احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام دارید، می‌توانید با خیال راحت وارد Threads شوید. توییتر همچنین دارای احراز هویت دو مرحله ای است، اما 2FA مبتنی بر پیامک فقط در نسخه پولی Twitter Blue امکان پذیر است.

8. سازگاری

در حالی که توییتر دارای برنامه های اندروید و آیفون است، سازگاری با وب نیز دارد. از این رو، می توانید از توییتر در هر دستگاهی استفاده کنید. با این حال، از هم اکنون، Threads فقط دارای برنامه های iOS و است. شما نمی توانید از Threads در مرورگر وب استفاده کنید. با این حال، ما معتقدیم که برنامه وب به زودی در دسترس خواهد بود.

این اولین مقایسه بین Threads و Twitter بود. اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر بروید.

سوالات متداول در موضوعات اینستاگرام

1. آیا استفاده از Threads توسط اینستاگرام رایگان است؟

آره. Threads by Instagram برای استفاده در آیفون و اندروید رایگان است. در حال حاضر هیچ اشتراک پولی وجود ندارد.

2. آیا می توانید حلقه ها را در Threads ارسال کنید؟

می توانید هر ویدیویی را تا پنج دقیقه در Threads ارسال کنید.

3. آیا می توانید حلقه ها را در Threads ایجاد کنید؟

نه. شما نمی توانید حلقه ها را در Thread ها ایجاد کنید.

4. آیا Threads دارای محتوای NSFW است؟

نه. موضوعات اجازه محتوای NSFW را نمی دهند.

5. آیا Threads داستان و نکات برجسته دارد؟

نه. موضوعات داستان و نکات برجسته ندارند.

آیا باید از طریق اینستاگرام به موضوعات منتقل شوید

ما می گوییم که برای انتقال به Threads از توییتر خیلی زود است. در عوض، پیشنهاد می کنیم از هر دوی این برنامه ها استفاده کنید. این به این دلیل است که بخش بزرگی از مخاطبان اینستاگرام نیز اکنون در Threads در دسترس هستند و شما هم نمی‌خواهید مخاطبان توییتر خود را از دست بدهید.

Threads راهی طولانی برای رقابت با توییتر به عنوان یک پلت فرم میکروبلاگینگ دارد. اگر تصاحب ایلان ماسک انتقادات زیادی را برانگیخت و تمام ویژگی‌های محدودکننده و توییتر آبی وجود نداشت، آیا متا حتی شانسی داشت؟ ما به شما اجازه خواهیم داد در بخش نظرات زیر پاسخ دهید!



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PCiBsf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *