جاذبه های دیدنی اطراف آستارا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

هریک از ما با هدف خاصی سفر می‌کنیم. اگرچه مقصود درنهایت لذت بردن از اوقات فراغت است، اما هرکسی ممکن است به طریقی سفر را برای خود هیجان‌انگیزتر کند. به‌عنوان مثال برخی از افراد دوست دارند در دل طبیعت کمپ بزنند و برخی دیگر اقامت در هتل‌های لوکس به‌منظور بهره‌مندی از امکانات آن‌ها را ترجیح می‌دهند. عده‌ای برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی یک خطه سفر می‌کنند و برخی هم خرید کردن را اولویت اصلی خود قرار می‌دهند. جزو هریک از این دسته‌ها که باشید، نباید سفر به آستارا را از دست بدهید. اگر تاکنون برای بازدید از این شهر دیدنی اقدام نکرده‌اید، همراه ما باشید تا جاهای دیدنی آستارا را به شما معرفی کنیم.

موقعیت جغرافیایی آستارا و شهرهای همجوار

پس از ورود به استان گیلان، از شهرهای غربی آن که بگذرید و آن‌ها را یکی‌یکی پشت سر بگذارید، در انتهایی‌ترین نقطه به آستارا خواهید رسید. در حقیقت این شهر در شمال غرب استان گیلان واقع شده است و یک شهر مرزی است. جالب است بدانید که شهری به همین نام در کشور آذربایجان نیز وجود دارد و با آستارای ایران هم‌مرز است. شهر آستارا از شرق با دریای خزر مجاورت دارد و از جنوب نیز به شهرستان تالش می‌رسد. در واقع آستارا خود مرکز منطقه تالش است.

علت محبوبیت آستارا

پیش از آن‌که به تفریحات و جاذبه های دیدنی این شهر بپردازیم، علت محبوبیت آن را بیان می‌کنیم و یقین داریم که شما را نیز مجذوب خود خواهد کرد. آستارا از چندین جهت، یکی از بهترین مقاصد مسافرتی است. نخست این‌که چند جاذبه طبیعی را در دل خود گنجانده است و همزمان می‌توانید از همه آن‌ها لذت ببرید. از یک سمت مجاورت با دریای خزر سبب شده است تا از ساحلی زیبا، چشم‌نواز و بسیار تمیز بهره‌مند شوید. از سوی دیگر، جنگل‌های انبوه این شهر با درختان سربه فلک‌کشیده، زیباترین مناظر شمال ایران را به تصویر می‌کشند. با این حال این همه ماجرا نیست؛ آستارا جذابیت‌های دیگری نیز برای سفر دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چرا در عید نوروز باید به جنوب ایران سفر کنیم؟

شهرهای مرزی عمدتاً محل رفت‌وآمد تجار و بازرگانان است. بنابراین کالاهای واردشده به کشور، ابتدا به این شهرها می‌رسند. همین موضوع کافیست تا بدانید آستارا بهشتی برای خرید کردن و خوش‌گذرانی است. بهترین کالاها را می‌توانید در این شهر با قیمتی اقتصادی تهیه کرده و از این خرید استثنایی لذت ببرید. در این بین می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر نیز دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به آستارا چه ماهی است؟

برای آن‌که بهترین زمان سفر به آستارا را مشخص کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین موارد آب‌وهواست که می‌تواند سفر شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. آستارا همانند اغلب شهرهای شمالی، آب‌وهوایی معتدل و مرطوب دارد که البته به دلیل مجاورت با استان اردبیل و کوهستان‌های آن، کمی هم سرد است.

فصل‌های بهار و تابستان در آستارا معتدل‌اند؛ اما در نیمه دوم سال، بارش‌های مداوم می‌توانند سفر را با مشکل مواجه کنند. به‌طورکلی ما فصل‌های بهار و پاییز را برای سفر به آستارا پیشنهاد می‌کنیم. نم باران و جنگل‌های مه‌گرفته در ماه‌های مهر و آبان می‌توانند حس‌وحال خوبی را به شما القا کنند. اگر می‌خواهید در فصل زمستان به آستارا بروید، حتماً لوازم موردنیاز برای رانندگی در هوای بارانی را نیز به همراه داشته باشید.

تفریحات و جاذبه های دیدنی آستارا

حقیقت این است که طبیعت آستارا به‌تنهایی می‌تواند تا روزها شما را به خود مشغول کند؛ بی‌آن‌که از تماشای زیبایی‌های آن خسته شوید. اگر می‌خواهید از مدت زمان اقامت خود در این شهر نهایت لذت را ببرید، پیشنهاد می‌کنیم جاهای دیدنی آستارا که در ادامه نام می‌بریم را از دست ندهید:

گردنه حیران

بدون شک شناخته‌شده‌ترین جاذبه دیدنی آستارا، گردنه حیران است. این گردنه پل ارتباطی میان آستارا در استان گیلان با اردبیل است و در تقسیمات جغرافیایی، جزو استان گیلان محسوب می‌شود. گردنه حیران در اغلب اوقات سال، با ابر و مه پوشیده شده است و زیبایی خاصی داد. البته در سفر به این منطقه، باید با احتیاط رانندگی کنید. پیچیدگی جاده در کنار شرایط نامناسب جوی، سبب می‌شوند که رانندگی در گردنه حیران، امری پرخطر باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چرا در عید نوروز باید به جنوب ایران سفر کنیم؟

روستای گیلده

روستای گیلده یکی از روستاهای مرزی در نزدیکی آستارا است که کمتر از یک کیلومتر با آذربایجان فاصله دارد. این روستا چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارد که شما را محو خود خواهند کرد. سرسبزی بی‌انتهای جنگل‌ها در کنار مه و ابرهای شناور در آسمان در روستای گیلده، چشمانتان را نوازش خواهند کرد.

تالاب استیل

تالاب استیل یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان و یکی از زیباترین جاهای دیدنی آستارا است. این تالاب به سبب میزبانی از پرندگان مهاجر، در هر برهه از سال، با پرندگان خاصی زینت داده می‌شود و بیش از ۸۰ گونه گیاهی و جانوری را در دل خود می‌پروراند. این تالاب در ۷ کیلومتری مرکز شهر آستارا واقع شده است.

باغ پرندگان آستارا

یکی از زیباترین مناطق دیدنی آستارا، باغ پرندگان آن است. این باغ پرندگان در سال ۱۳۸۶ احداث شده است و یکی از اولین باغ‌های اختصاصی پرندگان در ایران محسوب می‌شود. در این باغ می‌توانید از ۶۰ گونه پرنده دیدن کنید که شامل طاووس، طوطی، سرسفید کاکلی و… می‌شوند.

قلعه شیندان

در مرز میان ایران و آذربایجان در شهر آستارا، قلعه ۲۰۰۰ ساله‌ای به نام «قلعه شیندان» واقع شده است که یکی از قلعه‌های مهم در وقایع تاریخی منطقه به حساب می‌آید. به‌عنوان مثال در زمان شاه عباس، جنگ و جدل‌های میان حاکم اردبیل و آستارا، تا حد زیادی به این قلعه مربوط می‌شد.

سفر به بکرترین شهرهای ایران با

چند مورد از جاهای دیدنی آستارا را در این مقاله معرفی کردیم؛ اما برای سفر به این شهر، به اطلاعات بیشتری نیاز خواهید داشت تا نهایت استفاده را از سفر ببرید. به‌عنوان مثال خوب است که نحوه خرید و را نیز بدانید. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت «فلای تودی» مراجعه کرده و بلیط‌های مدنظر خود را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید. علاوه‌برآن می‌توانید رزرو هتل را نیز با قیمتی استثنایی انجام دهید. این پیشنهادی است که دیگر تکرار نمی‌شود. پس تا فرصت هست، خاطره‌انگیزترین سفر زندگی‌تان را آغاز کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yfQujN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *