جنرال موتورز تصمیم گرفت پشتیبانی CarPlay را کنار بگذارد اما نظرسنجی نشان می‌دهد که کاربران همچنان CarPlay را ترجیح می‌دهند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در مارس 2023، رویترز گزارش داد که جنرال موتورز قصد دارد پشتیبانی از CarPlay و Auto را در وسایل نقلیه الکترونیکی خود متوقف کند. در عوض، این شرکت سیستم اطلاعات سرگرمی اختصاصی خود را با همکاری گوگل خواهد ساخت. تصمیم جنرال موتورز برای کنار گذاشتن اپل کارپلی و اندروید اتو از شورلت بلیزر سال 2024 اجرایی خواهد شد.

با این حال، یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که کاربران اکنون از افزایش فناوری در خودروهای خود خسته شده اند. تصمیم برای حذف گزینه‌های محبوب مانند Android Auto و Apple CarPlay و معرفی یک سیستم سرگرمی جدید ممکن است برای جنرال موتورز خوب نباشد.

همانطور که توسط The Verge گزارش شده است، JD Power's Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) مطالعه می گوید سطح رضایت مالکان خودرو به 845 امتیاز کاهش یافته است که نسبت به امتیاز سال گذشته 847 کاهش یافته است. برای اولین بار در تاریخ 28 ساله نظرسنجی JD Power، رضایت مصرف کننده شاهد کاهش سالانه نسبت به سال گذشته بوده است.

نکته کلیدی این نظرسنجی این است که تنها 56 درصد از مالکان خودرو ترجیح می دهند از سیستم اطلاعات سرگرمی داخلی خودرو خود برای پخش صدا استفاده کنند. در حالی که ممکن است 56 درصد عدد قابل توجهی به نظر برسد، اما آمار کاهش قابل توجهی دارد زیرا همین عدد در سال 2020 به 70 درصد رسید. این نشان می‌دهد که کاربران سیستم‌های محبوب آینه‌کاری گوشی‌های مانند Apple CarPlay و Android Auto را ترجیح می‌دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ولنتیوم بخش نفت و گاز را به منظور افزایش تمرکز بر فناوری می فروشد

Android Automotive و Google Automotive Services

یکی از خطوط نقره ای که برای جنرال موتورز در نظرسنجی JD Power ظاهر شد این است که صاحبان خودروها سیستم عامل Android Automative را در مقایسه با یک پلت فرم اختصاصی ترجیح می دهند.

JD Power دریافت که مدل‌هایی که دارای Android Automotive با سیستم عامل Google Automotive، AAOS هستند، «در مقوله سرگرمی اطلاعاتی بالاتر از مدل‌هایی که هیچ AAOS ندارند، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند».

اگر گیج شده اید، AAOS به سیستم عامل Android Automotive اشاره دارد و با Android Auto متفاوت است. AAOS سیستم عامل گوگل است که می تواند برای طراحی یک پلتفرم سفارشی بر اساس AAOS استفاده شود.

همه چیز بسیار عجیب و غریب می شود زیرا این نظرسنجی نشان داد که AAOS بدون Google Automotive Services (GAS) کمترین امتیاز را برای سرگرمی اطلاعاتی از سه دسته دریافت کرده است. اتومبیل‌های مجهز به Google Automotive Services یا GAS، به‌طور عجیبی، برنامه‌ها و سرویس‌های بومی Google را اجرا می‌کنند. این معمولا به عنوان “Google Built-in” نامیده می شود.

سازندگان خودرو این انتخاب را دارند که GAS را در AAOS ادغام کنند یا برنامه های خود را بر روی یک پلتفرم ساخته شده بر روی AAOS قرار دهند.

در مورد جنرال موتورز، این شرکت تصمیم گرفته است از Android Automotive استفاده کند و همچنین Google Automotive Services را ادغام کند، دسته‌ای که در نظرسنجی پاسخ خوبی دریافت کرده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Cresilon مجوز FDA را برای فناوری ژل هموستاتیک دریافت می کند

همانطور که می بینید، در مورد سیستم های سرگرمی خودرو، همه چیز کاملاً تصادفی است و حذف گزینه های محبوب مانند Android Auto و Apple CarPlay ممکن است باعث سردرگمی بیشتر صاحبان خودرو شود.


سورج یک رئیس عملیات در تیم iGB است. او به بخش رسانه های اجتماعی همراه با نکات و ترفندهایی برای ، اپل واچ کمک می کند. جدای از وبلاگ نویسی، او دوست دارد تا جایی که می تواند در سالن بدنسازی خود ورزش کند و عاشق گوش دادن به موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Kytugt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *