راه اندازی تست تشخیص دوقطبی تسریع شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روز جهانی دوقطبی، EIT Health، بخشی از مؤسسه نوآوری و فناوری اروپا (EIT)، راه‌اندازی سریع یک آزمایش تشخیصی نوآورانه برای اختلال دوقطبی توسط کنسرسیوم EDIT-B را جشن می‌گیرد که با حمایت آنها امکان‌پذیر شد.

پروژه نوآوری تحت حمایت EIT Health EDIT-B یک آزمایش تشخیص خون طراحی شده برای افتراق اختلال دوقطبی از افسردگی با استفاده از نشانگرهای زیستی ویرایش RNA و طراحی کرده است. این نقطه عطف دو سال زودتر از برنامه ریزی اولیه به دست آمده است.

Jean-Marc Bourez، مدیر عامل EIT Health، گفت: “کنسرسیوم EDIT-B، به رهبری شریک ما ALCEDIAG (Alcen Group)، به طور مستقیم به چالش بهبود تشخیص اختلال دوقطبی می پردازد. این نه تنها از ماموریت اصلی EIT Health برای کمک کردن پشتیبانی می کند. شهروندان سالم‌تر و طولانی‌تر زندگی می‌کنند، اما بر اهمیت سلامت روان به‌عنوان یکی از جنبه‌های حیاتی مدیریت مراقبت و رفاه جامعه تأکید می‌کند.»

از طریق پشتیبانی EIT Health، راهنمایی استراتژیک و کمک در جهت یابی تغییرات نظارتی اخیر، کنسرسیوم اکنون می تواند آزمایش پیشگامانه خود را در سال 2023، دو سال کامل قبل از تاریخ راه اندازی پیش بینی شده 2025، به بازار ارائه دهد. EDIT-B قبلاً در دو مطالعه بر روی گروه‌های مستقل تأیید بالینی انجام شده است و دارای علامت CE IVD است که دارای حساسیت و میزان ویژگی بالای 80٪ است. این آزمایش برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و بیماران آنها در سراسر اروپا در دسترس قرار می گیرد و به پزشکان کمک می کند تا سریعتر تشخیص دهند و مراقبت و مدیریت بیمار را بهبود بخشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 بهترین راه برای رفع مشکل چت برای تیم های مایکروسافت که در ویندوز 11 کار نمی کنند

الکساندرا پریو، مدیر عامل ALCEDIAG، افزود: “نقش EIT Health در موفقیت EDIT-B قابل اغراق نیست. آنها نه تنها دیدگاه ما را برای نوآوری به اشتراک گذاشتند، بلکه حمایت تزلزل ناپذیری نیز ارائه کردند. قدرت شبکه EIT Health ما را قادر ساخت که یک کنسرسیوم قوی با صنعت تشکیل دهیم. شرکای مانند SYNLAB و پزشکان، که همکاری آنها فراتر از محدوده اولیه پروژه بود تا این نوآوری را به شهروندان اروپایی ارائه دهد.”

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/eMDFan
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *