راه درست برای افزایش دامین اتوریتی(5 مرحله، 4 حقیقت، 3 نکته)

زمان مطالعه: 11 دقیقه

چه یک بازاریاب دیجیتال باتجربه باشید و چه تازه وارد دنیای سئو شده باشید، احتمالاً در مورد Domain Authority (DA) شنیده اید. متریک DA سابقه طولانی در صنعت سئو دارد و بسیاری از استراتژیست های سئو از آن برای درک و تعیین کمیت پتانسیل رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند.

نمونه امتیاز امتیاز دامنه Moz

اما Domain Authority دقیقاً چیست و چقدر برای استراتژی سئوی شما اهمیت دارد؟ Domain Authority فقط برای افراد سئو نیست و هر کسی که می خواهد در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد می تواند از درک دقیق تری از این معیار مرجع سایت بهره مند شود.

در این مقاله، امیدوارم با پاسخ به سوالات زیر، Domain Authority را ابهام کنید:

  • Domain Authority چیست و چگونه محاسبه می شود؟
  • واقعاً باید درباره Domain Authority بدانم؟
  • چگونه می توانم Domain Authority را افزایش دهم؟
  • چگونه می توانم از DA در استراتژی سئو خود استفاده کنم؟

Domain Authority چیست؟

Domain Authority معیاری است که توسط Moz، یک نرم افزار SEO، ایجاد شده است که میزان احتمال  رتبه یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو را کمیت می کند . Domain Authority در مقیاس 0-100 با نمرات بالاتر است که پتانسیل رتبه بندی قوی تر را پیش بینی می کند.

چگونه اتوریتی دامنه را افزایش دهیم - اعتبار دامنه moz

آیا در مورد امتیاز Domain Authority برای وب سایت خود کنجکاو هستید؟ امتیاز خود را با این بررسی کننده Domain Authority رایگان بررسی کنید  .

Moz Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

چندین فاکتور وجود دارد که Moz برای محاسبه DA از آنها استفاده می کند، اما مهم ترین آنها پیوندهای ورودی است که به دامنه شما اشاره می کنند که به عنوان  بک لینک نیز شناخته می شوند .

Moz این اطلاعات را از فهرست Link Explorer که دائماً به روز می شود جمع آوری می کند. سایت هایی با بک لینک بیشتر و دامنه های ارجاع منحصربفرد به احتمال زیاد امتیاز DA بالاتری دارند.

می‌توانید همه چیز در مورد ریاضیات مربوط به Domain Authority را در  راهنمای امتیازدهی اعتبار Moz بخوانید . اما برای ساده نگه داشتن آن تا حد امکان، همه چیز مربوط به نمایه بک لینک شماست.

امتیاز Domain Authority خوب چیست؟

از آنجایی که Domain Authority در مقیاس 100 درجه ای است، دسته بندی امتیازات خاص به عنوان “خوب” یا “بد” می تواند وسوسه انگیز باشد. اما کسب نمره عالی DA یک شاهکار تقریبا غیرممکن است که تنها بزرگترین و محبوب ترین وب سایت ها تا به حال به دست آورده اند. 

به همین دلیل است که Moz تأکید می کند که  این معیار  مقایسه ای است   . وب‌سایت‌هایی با امتیاز DA پایین می‌توانند همچنان و اغلب  در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشند .

فرض کنید وب سایت شما دارای DA 25 است. این ممکن است در مقایسه با میلیون ها وب سایت دیگر پایین تر باشد، اما اگر این امتیاز بالاتر از رقبای شما باشد، به احتمال زیاد می توانید رتبه آنها را برای  کلمات کلیدی مهم در صنعت خود بالاتر ببرید .

به عبارت دیگر، یک امتیاز Domain Authority خوب که بالاتر از دامنه‌ رنک دار است که امیدوارید از رتبه‌بندی بالاتری برخوردار شوید.

نحوه بررسی Domain Authority

آیا در مورد امتیاز Domain Authority برای وب سایت خود کنجکاو هستید؟ شما گزینه های زیادی دارید در اینجا فقط سه مورد وجود دارد:

Domain Authority: آنچه  واقعاً  باید بدانید

بنابراین صاحبان سایت یا بازاریابان دیجیتال واقعاً باید در مورد Domain Authority بدانند؟

اگر هدف اصلی شما این است که به سادگی  مشتریان جدیدی از جستجو به دست آورید ، درک نکات و نکات این محاسبه اجباری نیست. با این حال، Domain Authority کاربردهای مستقیم زیادی برای ایجاد یک  استراتژی سئو موفق دارد . در اینجا مهمترین چیزهایی است که باید در مورد این معیار مرجعیت سایت بدانید.

1. Domain Authority یک عامل رتبه بندی نیست

اگرچه DA می تواند به کمیت پتانسیل رتبه بندی کمک کند، اما هیچ نقشی در الگوریتم رتبه بندی گوگل ندارد  .

به همین دلیل است که وب‌سایت‌های جدیدتر یا کوچک‌تر با امتیازات Domain Authority پایین‌تر، اگر محتوای باکیفیت ، آموزنده،  تازه و مرتبط برای کاربران ایجاد کنند، همچنان می‌توانند از رقبا پیشی بگیرند  .

با این حال، برخی از عواملی که Moz برای محاسبه Domain Authority استفاده می‌کند،  فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل هستند ، مانند تعداد خرید دامنه اتوریتی دار از دامنه‌های ریشه پیوند و تعداد صفحات پیوند دهنده. در نتیجه، اغلب یک رابطه مثبت بین امتیازات DA و سایر شاخص های عملکرد SEO مانند رتبه بندی کلمات کلیدی، موقعیت متوسط ​​و ترافیک ارگانیک وجود دارد.

2. Domain Authority تنها معیار مرجع سایت نیست

Moz’s Domain Authority تنها معیار مرجعیت سایت نیست که  در دسترس سئوکاران است . سایر برندهای بزرگ سئو و  ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی  با نمایه های پیوند بزرگ معیارهای اعتبار خود را توسعه داده اند. برخی که ممکن است تشخیص دهید عبارتند از:

  • جریان نقل قول Majestic 
  • امتیاز اقتدار سمروش 
  • رتبه بندی دامنه Ahrefs  (DR)

رتبه بندی دامنه در ahrefs

DR (رتبه‌بندی دامنه) معیار اعتبار دامنه Ahrefs است.

و از آنجایی که هر یک از این برندها از محاسبات و شاخص های پیوند منحصر به فرد خود استفاده می کنند، امتیازات وب سایت شما می تواند برای فروش دامنه اتوریتی دار هر معیار بسیار متفاوت باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 راه آسان برای رفع «این داستان در دسترس نیست» در اینستاگرام

برای مثال،  نمودار پراکندگی رتبه‌بندی دامنه در مقابل اعتبار دامنه،  امتیازهای Ahrefs DR و Moz DA را تقریباً 9700 دامنه مقایسه می‌کند. روند صعودی نشان می دهد که معیارهای اعتبار سایت رابطه مثبتی با یکدیگر دارند.

نحوه افزایش اعتبار دامنه - اعتبار دامنه در مقابل رتبه بندی دامنه

با این حال، داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که مواقعی وجود دارد که امتیازات DA و DR می‌توانند به طور گسترده برای یک دامنه متفاوت باشند. ممکن است گروهی از دامنه هایی که امتیاز DA به طور قابل توجهی کمتر از امتیازات DR است به این دلیل باشد که Ahrefs هم  کیفیت پیوندها  و هم اعتبار دامنه های ارجاع دهنده را در  محاسبات DR خود در نظر می گیرد .

بنابراین اگرچه DA مسلماً پرکاربردترین معیار مرجع در صنعت سئو است، به هیچ وجه حقیقت مطلق پتانسیل رتبه‌بندی نیست. مهم است که توجه داشته باشید که راه های دیگری برای درک سلامت و رتبه بندی پتانسیل وب سایت شما فراتر از DA وجود دارد. 

از Grader وب سایت رایگان LOCALiQ استفاده کنید تا ببینید آیا سایت شما برای رتبه بندی بهینه شده است یا خیر.

3. رتبه صفحه گوگل معیار مرجع اصلی است

مدت ها قبل از اینکه Domain Authority در صحنه سئو باشد، رتبه صفحه گوگل   معیار اصلی مرجع بود و خرید دامنه رنک دار در آن زمان مرسوم نبود

گوگل قبلاً رتبه صفحه‌های وب را به صورت عمومی در نوار ابزار خود نمایش می‌داد، اما از آنجایی که سئوکاران کلاه سیاه از این اطلاعات برای کمک به رتبه‌بندی خود سوء استفاده می‌کردند، اکنون گوگل امتیازات رتبه صفحه را در حالت قفل نگه می‌دارد.

اساساً، هر بار که صفحه‌ای به صفحه‌ای دیگر پیوند می‌دهد، در امتداد بخشی از PageRank (یا ارزش ویژه پیوند) آن قرار می‌گیرد. این بدان معناست که صفحاتی که بک لینک های زیادی دارند نسبت به سایرین پیج رنک بیشتری دارند. چیزی شبیه این به نظر می رسد: 

رتبه صفحه گوگل چگونه کار می کند

برخلاف Domain Authority، PageRank در واقع یک فاکتور رتبه بندی است که گوگل در هنگام تبلیغ صفحات وب به آن تکیه می کند. بنابراین، اگرچه گوگل دیگر بینش مستقیمی درباره PageRank به ما نمی دهد، صاحبان سایت باید بدانند که هر پیوندی همچنان در امتداد PageRank (یا  آب پیوند ) در سراسر اینترنت در حال عبور است.

4. بهبود Domain Authority و SEO off-page دست به دست هم می دهند

از آنجایی که محاسبه دامین اتوریتی Domain Authority در درجه اول به بک لینک ها متکی است، استراتژی های سئوی خارج از صفحه مانند  لینک سازی  و روابط عمومی دیجیتال واقعا تنها راه برای بالا بردن معیارهای اعتبار سایت مانند DA هستند.

اگرچه بهبود  سئوی درون صفحه  همیشه تلاش ارزشمندی برای بهبود ارتباط و کیفیت شما از نظر گوگل خواهد بود، اما بهینه سازی روی صفحه مانند بک لینک ها مستقیماً بر DA شما تأثیر نمی گذارد.

با این حال، با محتوای با کیفیت بالاتر در وب سایت شما، کسب بک لینک از طریق  استراتژی های خارج از سایت  احتمالا بسیار آسان تر خواهد شد. به طور کلی در مورد سئو، یک رویکرد چند رشته ای احتمالا موثرتر از تکیه بر یک استراتژی واحد به تنهایی است.

نحوه افزایش Domain Authority (ایمن)

از آنجایی که DA عمدتاً از طریق بک لینک ها محاسبه می شود، استراتژی های خارج از سایت مانند  لینک بیلدینگ  بهترین راه برای بهبود امتیاز شما هستند. اما این کار آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، زیرا ما هیچ کنترلی روی اینکه آیا وب سایت دیگری به وب سایت ما پیوند می دهد یا خیر نداریم.

همچنین،  برخی از استراتژی‌های لینک‌سازی به عنوان «کلاه سیاه» در نظر گرفته می‌شوند،  به این معنی که وب‌سایت شما   در صورتی که به نظر می‌رسد برای بک لینک‌ها پول می‌پردازد یا درگیر اعمال لینک‌های اسپم می‌شود، می‌تواند توسط گوگل جریمه شود.

اما راه‌های زیادی برای افزایش ایمن قدرت کلی دامنه‌تان و در نتیجه امتیاز DA شما وجود دارد و میتواند به فروش دامنه رنک دار به شما کمک کند . در زیر برخی از  استراتژی‌های لینک‌سازی مورد علاقه من آمده است  ، زیرا هم مؤثر هستند و هم با گوگل سازگار هستند.

1. در فهرست راهنماها قرار بگیرید

برای کسب‌وکارهای کوچک و محلی، فهرست کردن دامنه شما در فهرست‌های آنلاین هم راهی پر تاثیر و هم مقرون به صرفه (زیر 100 دلار) برای افزایش DA است. در اینجا  10 فهرست بهترین فهرست برای شروع آورده شده ست.

نحوه افزایش اعتبار دامنه - استنادهای محلی

استراتژی های سئوی محلی  مانند  ایجاد استناد  برخی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های رشد هستند که می توانید امتحان کنید. نه تنها گوگل بازارها و مناطقی را که شما به آنها خدمت می کنید را بهتر درک می کند، این پیوندها به وب سایت شما به افزایش دامین اتوریتی شما در طول زمان کمک می کند.

برای راهنمایی بیشتر در مورد سئوی محلی، به دوره رایگان سئو محلی LocaliQ Marketing Lab بروید 

2. محتوای عالی بنویسید

اول و مهمتر از همه، بر روی ساخت محتوای خود به قدری خوب تمرکز کنید که سایت های دیگر به طور طبیعی آن را کشف کرده و به آن لینک دهند (به  EAT فکر کنید ). یک پست با هدف کلیدواژه عالی بنویسید که رتبه بندی می کند، و وبلاگ نویس یا کسب و کاری که به دنبال نوشتن در مورد آن موضوع است، پست شما را در تحقیقات خود کشف خواهد کرد و  امیدواریم  در پست خود به سایت شما پیوند داده شود. من می گویم امیدوارم زیرا اگر اطلاعاتی که ارائه کرده اید دانش عمومی باشد و هیچ راهی برای اثبات اینکه نویسنده این اطلاعات را از صفحه شما گرفته است وجود ندارد، احتمال کمتری برای دریافت استناد وجود دارد.

اما اگر تحقیق اصلی یا یک مقاله رهبری فکری در مورد موضوع را به اشتراک بگذارید – چیزی که تکرار آن سخت است – احتمال اینکه آن بک لینک را دریافت کنید بیشتر است. شما می توانید این رویکرد را برای کلمات کلیدی با حجم بالا یا موضوعات فوق العاده جذاب در نظر بگیرید. فقط مطمئن شوید که در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید تا توجه بیشتری به آن جلب شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین راه حل برای کار نکردن Dolby Atmos در Apple TV 4K

3. در پست های مهمان مشارکت کنید

کمک به محتوای وبلاگ، تحقیقات اصلی یا رهبری فکری در سایر وب سایت های مرتبط با DA بالا در صنعت شما نیز یک راه عالی برای کسب بک لینک های بیشتر به وب سایت شما و در نتیجه ارتقاء DA شما است.

ناشران همیشه به دنبال  محتوای عالی هستند ، و اگر شما آن محتوا را برای آنها فراهم کنید، نه تنها تخصص برند خود را ارتقا می دهید، بلکه اغلب یک بک لینک به وب سایت خود در خط فرعی یا حتی در متن پست کسب می کنید.

برای ارتقای سریع‌تر دامین آتوریتی Domain Authority یا همان افزایش دامین آتوریتی ، فرصت‌های وبلاگ‌نویسی مهمان را در نشریات خاص صنعت که مرتبط با موضوع شما هستند، جستجو کنید. به عنوان مثال، نمودار زیر ارتباط موضوعی وب سایت برند شخصی من را در مقایسه با یکی از رقبای برتر ما نشان می دهد. در این تصویر افزایش دامین اتوریتی بالای 50 نیز قابل رویت هست

چگونه اعتبار دامنه را افزایش دهیم - صنعت در مقابل عمق

ارتباط موضوعی پروفایل های بک لینک همانطور که در  SearchAtlas دیده می شود

اکثر بک لینک های رقبای ما از وب سایت های مرتبط با تجارت و فناوری می آیند. از آنجایی که می‌خواهیم Domain Authority خود را بالاتر از آن‌ها قرار دهیم، بر کسب فرصت‌های وبلاگ‌نویسی مهمان از وب‌سایت‌هایی با همان موضوع موضوعی تمرکز می‌کنیم.

4. در روابط عمومی سرمایه گذاری کنید

داشتن یک تیم روابط عمومی می تواند برای هر کسب و کار با اندازه ای مفید باشد، اما برای برندهای سطح سازمانی، کسب لینک در نشریات معروف کلید رقابت با وب سایت های دیگر با امتیازات Domain Authority بسیار بالا است.

از نظر آگاهی کلی از برند شما، پوشش مطبوعاتی که شامل پیوندی نمی‌شود همچنان می‌تواند بازدهی مثبتی در سئو داشته باشد، زیرا گوگل به سیگنال‌های خارج از سایت مانند ذکر نام تجاری برای درک اعتبار وب‌سایت شما نگاه می‌کند. اما برای بالا بردن DA  و یا همان افزایش دامین اتوریتی به طور خاص،  پیوندهای dofollow  از نشریات سطح بالا چیزی است که در نهایت تأثیر دارد.

اگر یک کسب و کار کوچک یا متوسط ​​هستید که منابع لازم برای تیم روابط عمومی را ندارید، در  Help A Reporter Out (HARO) ثبت نام کنید . این سرویس خبرنگاران را به کارشناسان صنعت متصل می کند و می تواند راهی عالی برای کسب فرصت های لینک سازی با کیفیت بالا باشد.

5. لینک بیلدینگ شکسته را امتحان کنید

اگرچه یک استراتژی پیشرفته تر است که به استفاده از ابزارهای بک لینک نیاز دارد،  لینک بیلدینگ شکسته  می تواند به شما در یافتن فرصت های پیوند برای بالا بردن امتیازات DA کمک کند. این فرایند به شرح زیر است:

  1. از ابزار تحلیل بک لینک برای یافتن  لینک های شکسته  در وب سایت های دیگر استفاده کنید.
  2. محتوایی ایجاد کنید که بتواند جایگزینی برای منبع گم شده باشد (یا آن محتوای موجود در وب سایت شما را شناسایی کند).
  3. با ویرایشگر تماس بگیرید و محتوای خود را به عنوان جایگزین ارائه دهید.

روش های دیگر برای استفاده از Domain Authority در استراتژی سئو

فراتر از قدرت انعطاف پذیری، می توانید از امتیازات Domain Authority نیز برای توسعه یک کمپین SEO بسیار هدفمند استفاده کنید. ماهیت مقایسه ای DA می تواند به شما در تعیین اهداف واقع بینانه و  محک زدن عملکرد سئوی خود کمک کند .

1. کلمات کلیدی را با توجه به DA انتخاب کنید

وقتی نوبت به انتخاب اهداف کلیدواژه مناسب می‌رسد، DA می‌تواند معیاری مفید برای دانستن اینکه آیا وب‌سایت شما می‌تواند به طور واقعی با صفحاتی که قبلاً در صفحه اول رتبه‌بندی شده‌اند رقابت کند یا خیر.

من توصیه می کنم صفحات وب خود را برای کلمات کلیدی با نمره دشواری کلمه کلیدی کمتر یا مساوی Domain Authority خود بهینه کنید.  به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای کلمه کلیدی «جعبه‌های اشتراک قهوه» رتبه‌بندی کنید، احتمالاً  برای رتبه‌بندی در صفحه اول حداقل DA 60 لازم است. 

دامنه اعتبار - نمونه تجزیه و تحلیل moz serp

این یک فشارسنج مطلق نیست، اما می‌تواند برای شناسایی کلمات کلیدی با رقابت پایین‌تر که در کوتاه‌مدت ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما را به همراه داشته باشد و در طول زمان Domain Authority خود را ایجاد کنید، بسیار مفید باشد.

2. اولویت های سئوی خود را مشخص کنید

از آنجایی که DA یک معیار مقایسه ای است، یکی از بهترین راه ها برای استفاده از امتیاز، فکر کردن به رقابت است.

به عنوان مثال، اگر DA شما در حال حاضر بالاتر از رقبای شما باشد، محتوای با کیفیت بالا به تنهایی شما را به صفحه یک می رساند. این بدان معنی است که بهتر است تیم شما منابع خود را در  بهینه سازی های درون صفحه سرمایه گذاری کند ، که مقرون به صرفه تر هستند و اغلب می توانند در خانه انجام شوند.

واقعیت این است که سئوی خارج از سایت معمولا زمان، منابع و هزینه بیشتری دارد. اگر هنوز فاصله قابل توجهی بین Domain Authority و رقبای شما وجود دارد، اگر می‌خواهید رقابت کنید و وب‌سایت خود را در Google بیشتر دیده شوید، تهاجمی بودن با استراتژی خارج از سایت شما یک امر ضروری است  .

3. به دستورالعمل های گوگل توجه کنید

در حالی که Domain Authority یک فاکتور رسمی رتبه بندی نیست (باز هم یک معیار Moz است)، این نشان دهنده دو چیز است که عبارتند از: EAT و بک لینک. در راهنمای Backlino  برای SEO در سال 2024 ، برایان دین اشاره می کند که دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل می گوید که سازنده محتوای اصلی در رتبه بندی شما نقش دارد. این بدان معنی است که مطمئن شوید نویسندگان وبلاگ شما در موضوعی که تحت پوشش قرار می‌گیرد متخصص هستند و دارای خطوط فرعی هستند که چنین می‌گوید، و Google می‌تواند تا حد امکان از طریق صفحه درباره، صفحه تماس، خط‌مشی رازداری و شرایط شما درباره تخصص و اعتبار وب‌سایت شما بیاموزد. سرویس.

Domain Authority را افزایش دهید، رتبه خود را بهبود بخشید

از برخی جهات، افزایش تضمینی دامین اتوریتی Domain Authority می تواند مانند یک نماد وضعیت در دنیای SEO احساس شود. نمرات واقعا بالای DA چشمگیر است و به راحتی بدست نمی آید، اما به یاد داشته باشید، موفقیت در سئو شما توسط Domain Authority محدود یا تعریف نشده است.

با این حال، بهبود DA ارزشمند است زیرا به عواملی بستگی دارد که برای رتبه خوب در گوگل ضروری هستند و رتبه خوب در گوگل به معنای  ترافیک بیشتر برای سایت شما است . برای اینکه به گوگل نشان دهید که دامنه شما معتبر و مورد اعتماد سایر وب‌سایت‌ها در اینترنت است، مراحل زیر را دنبال کنید تا Domain Authority خود را افزایش دهید:

  1. در فهرست راهنماها قرار بگیرید
  2. مطالب عالی بنویسید 
  3. پست مهمان در سایت های دیگر
  4. سرمایه گذاری در روابط عمومی
  5. لینک بیلدینگ شکسته را امتحان کنید
امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RQiVqC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *