رشته ها در حال افول هستند؟ هنوز رقیب توییتری جدید اینستاگرام را حساب نکنید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم رشته ها در حال افول هستند؟ هنوز رقیب ی جدید را حساب نکنید
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مقاله ای در وال استریت ژورنال در روز جمعه هشدار می دهد که Threads رقیب جدید اینستاگرام در توییتر در حال از دست دادن قدرت خود است. این روزنامه با استناد به داده‌های شخص ثالث از Sensor Tower، گزارش می‌دهد که تعداد کاربران فعال روزانه در Threads برای هفته دوم به 13 میلیون کاهش یافته است، که 70 درصد کاهش نسبت به بالاترین سطح در 7 جولای است. در مقایسه، تعداد کاربران فعال روزانه توییتر حدود 200 میلیون نفر است. با وجود این روند به ظاهر نگران کننده، هنوز برای شمارش Thread ها خیلی زود است. با معیارهای دیگر، این برنامه همچنان به رشد پایگاه کاربر و جذب خود در بازارهای جهانی ادامه می دهد، که به مرور زمان می تواند استفاده از آن را نیز افزایش دهد – به ویژه با بهبود مجموعه ویژگی های برنامه.

انتظار می‌رود که یک برنامه جدید موردانتظار در روزهای اولیه خود با راه‌اندازی حساب‌های کاربری، یافتن و دنبال کردن دوستان و آزمایش قابلیت‌های برنامه، اعداد استفاده فوق‌العاده‌ای داشته باشد. همانطور که تازگی از بین می رود، همچنین معمول است که با بازگشت کاربران به عادات قدیمی خود در حالی که تعیین می کنند آیا و چگونه برنامه جدید را در روال روزانه خود جا می دهند، تعداد استفاده کاهش می یابد. به علاوه، WSJ اشاره می‌کند، مدیران متا گفتند که برای کاهش احتمالی برنامه‌ریزی کرده‌اند و این کاهش استفاده را نگران‌کننده نمی‌دانند.

ما هم نداریم. Threads هنوز خیلی جدید و ناقص است که نمی‌توان هیچ گونه تصمیمی در مورد سرنوشت نهایی آن گرفت. آیا ممکن است یک رکوردشکنی اولیه باشد که در نهایت شکست بخورد؟ مطمئن. اما همچنین می تواند یک قاتل قانونی توییتر یا موفقیت در سطح متوسط ​​باشد. فقط برای گفتن خیلی زود است.

Threads که در 5 ژوئیه در بازارهای جهانی، به استثنای اتحادیه اروپا راه اندازی شد، طی چند روز پس از ورود خود به 100 میلیون کاربر رسید – طبق گفته شرکت اطلاعاتی برنامه data.ai، سریع ترین برنامه برای دستیابی به این نقطه عطف، پیش از Pokémon Go است. در طول سه روز اول، 18.3 درصد از کاربران فعال روزانه توییتر یا 54.4 میلیون در مقابل 298 میلیون توییتر را داشت. تا هفته گذشته، data.ai تخمین زد که این برنامه هنوز تقریباً یک پنجم از پایگاه کاربر فعال هفتگی توییتر را در اختیار دارد.

اعتبار تصویر: data.ai

به گفته data.ai، نصب برنامه برای Threads در 9 جولای، چند روز پس از راه‌اندازی، زمانی که 24.5 میلیون نفر برنامه را در سراسر جهان در iOS و Android دانلود کردند، به اوج خود رسید. اما اگرچه ممکن است هجو اولیه از بین برود، برنامه در طول چند روز گذشته به کاهش روزانه 1 میلیون دانلود جدید ادامه داده است که برای مثال از 1.76 میلیون در 16 جولای تا 1.06 میلیون بار در 20 جولای متغیر است. هر برنامه جدیدی در بازار از دیدن اعدادی مانند این هیجان زده می شود، اگرچه شاید Threads باید سختگیرانه تر مورد قضاوت قرار گیرد زیرا دارای مزیت اثرات شبکه است که توسط ماهیت برنامه مادر Instagram و منابع گسترده تر Meta ارائه می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مرورگر Arc Mac راه اندازی می شود و به شما امکان می دهد هر وب سایتی را سفارشی کنید

Data.ai تخمین می زند که این برنامه اکنون 185.32 میلیون بارگیری جهانی تجمعی داشته است.

اعتبار تصویر: data.ai

اعتبار تصویر: data.ai

نکته کلیدی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که Threads در بازارهای نوظهور تلفن همراه که دانلودها هنوز در حال رشد هستند، در حال جذب است. تجزیه و تحلیل data.ai نشان می دهد که ایالات متحده تنها سومین بازار بزرگ آن است. تا 17 جولای، هند و برزیل به ترتیب 60.1 میلیون (32.6٪) و 40.2 میلیون (21.8٪) تعداد نصب بیشتری داشتند. ایالات متحده 27.8 میلیون بار دانلود یا 15.1٪ را ارائه کرد. به همین دلیل است که تحلیل شرکت تحلیلی Similarweb از کاهش استفاده از در ایالات متحده – 21 دقیقه در 7 ژوئیه تا 6 دقیقه در 14 جولای – قادر به بیان کل داستان نیست.

اگرچه ممکن است استفاده از Threads در حال حاضر کاهش یافته باشد، همانطور که داده های Sensor Tower نشان می دهد، اعداد استفاده اولیه آن پتانسیل آن را به عنوان یک رقیب توییتر نشان می دهد. در چند روز اول عرضه به بازار، کاربران Threads به طور متوسط ​​15 دقیقه در روز را در 9.4 جلسه برنامه صرف کردند. این مقدار بیشتر از میانگین طبقه بندی «میکروبلاگینگ» است که data.ai می گوید شامل توییتر، Truth Social، Mastodon و Bluesky می شود. سپس کاربران میکروبلاگینگ به طور متوسط ​​12.5 دقیقه در روز را در 7.8 جلسه برنامه صرف کردند.

آنچه اخیراً مانع از استفاده بیشتر از Threads می شود، ممکن است از مفهوم خود برنامه ناامید نباشد، بلکه مجموعه ویژگی های فعلی آن در مقایسه با توییتر است. Threads، اگرچه اکنون به صورت عمومی در دسترس است، اما عملاً هنوز یک بتا است – یک برنامه ناتمام – بدون تعدادی از ویژگی‌هایی که کاربران در یک ابزار میکروبلاگینگ می‌خواهند، مانند جدول زمانی زمانی، فید دنبال کردن، امکان مشاهده لایک‌های شما، یک نسخه وب کاملاً کاربردی، یک دکمه ویرایش، پشتیبانی از چندین حساب و غیره. این ویژگی‌ها، همراه با ادغام برنامه‌ریزی‌شده Threads با ActivityPub، پروتکلی که منبع باز توییتر جایگزین Mastodon را تامین می‌کند، هنوز در حال کار هستند.

در یک موضوع در Threads (ha)، در واقع، کاربران برای دفاع از برنامه در برابر این روایت که برنامه مرده است عجله کردند و خاطرنشان کردند که مردم باید صبورتر باشند و منتظر ویژگی های مورد نیاز باشند و به دیگران یادآوری کردند که حتی اینستاگرام یک شبه موفق نبود.

پست دیگری که توسط مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی هدایت می‌شود، پرسیده بود: «رشته‌ها این است…»، آدام موسری، رئیس اینستاگرام پاسخ داد: «کار در حال انجام است». در میان صدها پاسخ دیگر، بسیاری پیام‌های مثبتی ارسال کردند و برنامه را یک «فرصت»، بهتر از توییتر، «الهام‌بخش»، «هیجان‌انگیز» و موارد دیگر نامیدند – نشانه‌ای از این که Threads در حال ایجاد جامعه‌ای از طرفداران است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای عدم نمایش پیام اسنپ چت در اندروید و آیفون

یکی دیگر از نشانه‌های رتبه‌بندی این برنامه در فروشگاه App ایالات متحده است، رتبه‌بندی 3.8 ستاره در بین 20 هزار بررسی. به نظر می رسد که بسیاری از کسانی که امتیازات را از دست می دهند، به دلیل ماهیت ناقص آن، این کار را انجام می دهند و آن را «شروع امیدوارکننده» می نامند، اما به دلیل نداشتن ویژگی های خاص، ستاره ها را حذف می کنند. در مقایسه، اینستاگرام دارای امتیاز 4.7 ستاره و فیس بوک 2.3 است. یکی دیگر از مواردی که Threads بر اساس این بررسی‌ها و سایر مکالمات آنلاین به نفع خود است، این است که چندین کاربر اظهار داشتند که این برنامه در حال حاضر نسبت به توییتر «سمیت کمتری» دارد.

در حالی که کاربران توییتر در حال حاضر روی قبر Threads می رقصندبه لطف گزارش WSJ، واقعیت این است که خیلی زود است که در مورد کاهش استفاده Threads در هفته دوم گزارش دهیم و به این نتیجه برسیم که Threads در حال مرگ است. اپلیکیشنی که رکوردها را می شکند و همچنان به افزودن کاربران ادامه می دهد، هنوز باند زیادی در پیش دارد و زمان دارد تا ویژگی های مورد نظر مردم را ارائه دهد تا بتواند بازیابی شود.

حتی ماستودون هفت ساله، رقیب شبکه اجتماعی غیرمتمرکز توییتر، در پی اشتباهات ایلان ماسک با توییتر به رشد خود ادامه می دهد. پس از خرید توییتر، Mastodon به 2.5 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید. هنگامی که Threads راه اندازی شد، Mastodon به 1.7 میلیون کاربر ماهانه کاهش یافت. از آن زمان دوباره شروع به رشد کرد و اکنون 2.1 میلیون کاربر فعال ماهانه می بیند. این چیزها فروکش می کند و جریان پیدا می کند.

همچنین یک فرهنگ آنلاین وجود دارد که تمایل بیشتری به آزمایش با برنامه‌های جدید دارد – چه جایگزین‌های توییتر مانند Threads و Bluesky، جایگزین‌های Reddit مانند Lemmy و Kbin، یا راه‌های جدید برای شبکه‌سازی مانند TikTok به جای فیس‌بوک قدیمی.

به علاوه، برای موفقیت Threads، توییتر لازم نیست کاملاً شکست بخورد. کاربران می توانند بین آنها انتخاب و انتخاب کنند یا می توانند از هر دو استفاده کنند. این لزوما یک بازی با مجموع صفر نیست.

گفته می‌شود، متا سابقه خوبی برای راه‌اندازی برنامه‌های موفق جدید ندارد، زیرا تقریباً همه چیزهایی را که ساخته است (به‌جای خرید ساده) در طول سال‌ها بسته است. Threads می تواند روزی به برنامه دیگری تبدیل شود که به قبرستان آن اضافه شده است.

اما در این میان، اپلیکیشنی که اکنون 116 میلیون کاربر تخمین زده می‌شود و در حال رشد است، بسیار دور از مرگ است.

اعتبار تصویر: Quiver Quant



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TEyyxb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *