سرمایه‌گذاری 27 میلیون دلاری اینتل و Khosla در فناوری آزمایش خون خانگی SiPhox Health

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم سرمایه‌گذاری 27 میلیون دلاری اینتل و Khosla در فناوری آزمایش خون خانگی SiPhox Health
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

از هر 10 آمریکایی، 6 نفر با یک بیماری مزمن زندگی می کنند، اما دسترسی به تست های بهداشتی راحت و کم هزینه همیشه برای بیماران در دسترس نیست و تنگناهایی با رویکردهای آزمایش فعلی همچنان وجود دارد.

SiPhox Health می‌خواهد این وضعیت را از طریق آزمایش خون پیشرفته‌تر با استفاده از فناوری تراشه فوتونیک سیلیکونی تغییر دهد تا یک دستگاه آزمایش سلامت درجه آزمایشگاهی را در هر خانه قرار دهد. این فناوری نیمه هادی است که اتصال اینترنت را متحول کرد.

دانشمندان MIT Diedrik Vermeulen و Michael Dubrovsky این شرکت را در سال 2020 راه اندازی کردند و در آن سال بخشی از گروه تابستانی Y Combinator بودند. در آن زمان، شرکت مستقر در برلینگتون، ماساچوست در حال توسعه یک برد مدار برای تراشه های نوری با هدف جایگزینی دستگاه های تشخیص اندازه یخچال با یک تراشه کوچک بود. اولین محصول آن یک آزمایش کووید-19 دلاری بر روی یک کارتریج یکبار مصرف بود.

مدیر عامل شرکت Vermeulen توضیح داد که سایر فناوری‌های آزمایش خون در خانه بر روی نوار کاغذی و سایر روش‌های جمع‌آوری که اجزای ارزان‌تر هستند، به جای دستگاه آزمایش متمرکز شده‌اند. در عوض، SiPhox Health با بخش گران‌تر یعنی ابزار آزمایشگاهی شروع کرد.

او به TechCrunch گفت: «رویکرد ما کوچک کردن تمام اجزا بر روی تراشه‌های سیلیکونی است. فناوری فوتونیک سیلیکونی دستگاه را کاملاً دست نخورده باقی می‌گذارد، بنابراین ما تمام عملکرد، قابلیت چندگانه‌سازی، حساسیت و غیره را به ارث برده‌ایم و آن را به مصرف‌کننده می‌رسانیم.»

و به جای تکیه بر یک آزمایش خون در سال برای ارزیابی سلامت افراد، SiPhox Health بیماران و پزشکان آنها را قادر می‌سازد تا اطلاعات زیادی را برای کمک به تصمیم‌گیری در زمان واقعی سلامت دریافت کنند.

این شرکت یک کیت تست و آزمایش برای 17 نشانگر زیستی، که اساسا پانل اصلی شما هستند، در زمینه‌های التهاب، سلامت قلب و عروق، تناسب اندام متابولیک و تعادل هورمونی ارائه می‌کند. کیت ها به صورت اشتراک فروخته می شوند، 95 دلار با عضویت ماهانه 16 دلار که شامل مزایایی مانند دسترسی به های قند مداوم و ابزارهای هک زیستی شخصی شده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ویرایش عکس ها در آیفون برای نتایج شگفت انگیز

در حال حاضر، آزمایش‌ها را با استفاده از نمونه‌های پستی و فناوری معمولی انجام می‌دهد. دوبروفسکی در مصاحبه ای گفت: این شرکت روی توسعه یک دستگاه خانگی کار می کند، اما هنوز در بازار وجود ندارد. این شرکت گفت که قیمت پیشنهادات آتی آن، که شامل محصول SiPhox Home خواهد بود، براساس اشتراک کمتر از 100 دلار در ماه خواهد بود.

SiPhox Health در تلاش است تا محصول SiPhox Home را از طریق مجوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال آینده دریافت کند. این پلتفرم آزمایش‌های پروتئینی و هورمونی را از نمونه خون با خراش انگشت ارائه می‌کند که نتایج آن در پنج دقیقه یا کمتر خواهد بود. این شرکت در حال آماده شدن برای انجام یک مطالعه موردی در این مورد با هزاران نفر است.

بازار تشخیصی تغییر بزرگی به سمت خانه ایجاد کرده است که توسط شرکت‌هایی مانند Everlywell هدایت می‌شود و توسط استارت‌آپ‌هایی در سراسر جهان تکمیل شده است، از جمله Oova، Simple HealthKit، Senzo، Healthtracka، TBD Health، Starling Medical و Hormona، که سرمایه‌های مخاطره‌آمیز را جذب کرده‌اند. توجه در سال های اخیر

کار SiPhox Health همچنین با یک دور بودجه 27 میلیون دلاری که شامل 10 میلیون دلار سرمایه اولیه و 17 میلیون دلار سرمایه جدید سری A است، تقویت شده است. دور سری A که اخیرا بسته شد، توسط اینتل کپیتال با مشارکت Khosla Ventures، Kortex Ventures، Alumni Ventures، Metaplanet، Shorewind Capital، LongeVC، Overlap Holdings و Duke Capital Partners رهبری شد.

Khosla Ventures و Y Combinator سرمایه‌گذاری اولیه را که متنت، ابتکار نوآوری تولید ماساچوست، Rsquared، Vituity، Paul Buchheit، Balaji Srinivasan، Bob Lee و Longevity Tech Fund نیز شامل می‌شد، رهبری کردند.

صفحه اصلی SiPhox

این چیزی است که کیت تست خانگی SiPhox Home در هنگام راه اندازی به نظر می رسد. اعتبار تصویر: SiPhox Health

بودجه سری A همچنین SiPhox Health را قادر می‌سازد تا تیم 30 نفره خود را در زمینه‌های زیست‌شناسی، دانشمندان، مهندسان و مهندسان مکانیک گسترش دهد و پیشنهادات تجاری فعلی خود را گسترش دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه راه اندازی دوربین مجازی OBS در ویندوز و مک

دوبروفسکی گفت: “ما در حال حاضر به صورت تصاعدی در حال رشد هستیم، از زمانی که در ابتدا شروع به یادگیری در مورد بازار و آزمایش خون کردیم.” ما افراد زیادی را می‌بینیم که مبتلا به پیش دیابت و سایر بیماری‌های مشابه هستند، و در کنار سلامت روان و قلب و عروق، 20 درصد آزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم حداقل یکی از این دسته‌ها را دارند.»

در همین حال، با سرمایه گذاری در SiPhox Health، اینتل کپیتال اخیراً یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی پرمشغله باقی مانده است و در اوایل این هفته در Figure و اخیراً در شرکت فناوری سنجش با قابلیت MatrixSpace و شرکت اتوماسیون گردش کار داده Alkymi سرمایه گذاری کرده است.

به عنوان بخشی از سرمایه گذاری، مدیر عامل اینتل سرمایه، سرینی آنانت، به هیئت مدیره SiPhox Health می پیوندد.

«رشد سریع در بخش‌های بهداشت از راه دور و بهداشت خانگی، یک پارادایم جدید در تشخیص را ضروری می‌کند. آنانت در بیانیه ای کتبی گفت: آزمایش سریع و دقیق SiPhox Health در خانه آماده است تا سفر بیمار را برای کارفرمایان، داروخانه ها، بیمه گران و سیستم های بهداشتی تغییر دهد. “سرمایه گذاری در فوتونیک سیلیکون در دو دهه گذشته برای صنعت دیتاکام و مخابرات، مقیاس گسترده اینترنت و محاسبات ابری را ممکن کرده است. این زمینه را برای استارت آپ هایی مانند SiPhox فراهم کرده است تا از فناوری فوتونیک سیلیکونی در مرزهای جدید استفاده کنند. ما بسیار تحت تأثیر فناوری و رویکرد آنها برای مقابله با این فرصت هستیم.»

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JUtbow
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *