شرکت‌های VC و شرکت‌های فناوری اروپایی نامه سرگشاده‌ای را امضا می‌کنند که در آن نسبت به نظارت بیش از حد هوش مصنوعی در پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپا هشدار می‌دهند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم شرکت‌های VC و شرکت‌های فناوری اروپایی نامه سرگشاده‌ای را امضا می‌کنند که در آن نسبت به نظارت بیش از حد در پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپا هشدار می‌دهند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

بنیانگذاران بزرگ فناوری، مدیران عامل، VCها و غول‌های صنعت در سراسر اروپا نامه‌ای سرگشاده به کمیسیون اتحادیه اروپا امضا کرده‌اند و هشدار داده‌اند که اگر اتحادیه اروپا قوانینی را برای سرکوب نوآوری تصویب کند، اروپا ممکن است انقلاب مولد هوش مصنوعی را از دست بدهد.

مدیران 150 کسب و کار، از جمله زیمنس آلمان و ایرباس فرانسه، خطرات قوانین سختگیرانه را برجسته کردند و گفتند که این قوانین می تواند توانایی شرکت های اروپایی را برای رقابت در هوش مصنوعی تهدید کند، در حالی که در مقابله با چالش های احتمالی نیز ناکام است.

در نامه سرگشاده (که در زیر بازتولید شده است) آمده است که هوش مصنوعی “فرصت پیوستن مجدد به آوانگاردهای تکنولوژیک” را ارائه می دهد، اما پیشنهادات نظارتی فعلی در سطح اتحادیه اروپا می تواند فرصت ها را خفه کند.

در میان غول‌های صنعت اروپایی، این نامه همچنین شامل امضاهایی از استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ اروپایی از جمله Blablacar، Criteo، Felix Capital، Oneragtime VC، Ynsect، Elaia Partners، Mistral AI، Getyourguide، Ventech، wefox، Atomico VC و La Famiglia VC است.

در این نامه که روز جمعه به کمیسیون اروپا، پارلمان و کشورهای عضو ارسال شد، آمده است: «در ارزیابی ما، پیش‌نویس قانون، رقابت‌پذیری و حاکمیت فن‌آوری اروپا را بدون مقابله مؤثر با چالش‌هایی که ما با آن مواجه هستیم و خواهیم داشت، به خطر می‌اندازد.»

اتحادیه اروپا تقریباً دو سال بر روی پیش‌نویس‌های پیشنهادی (قانون هوش مصنوعی) کار کرده است که به عنوان مبنایی برای مذاکرات بین کشورهای عضو و کمیسیون اروپا عمل می‌کند، اما می‌تواند این حوزه قضایی را به سخت‌ترین حوزه در جهان برای اجرای پلتفرم‌های هوش مصنوعی تبدیل کند. منتقدان می گویند.

تقاضاها برای مقررات در هشت ماه گذشته از زمان راه‌اندازی چت ربات OpenAI افزایش یافته است و این نگرانی را در میان برخی از دولت‌های اروپایی – مانند ایتالیا که استفاده از GhatGPT را ممنوع کرده است – افزایش داده است که هوش مصنوعی مولد به موجی از فناوری‌های جدید منجر شود. مشکلات مربوط به حریم خصوصی، از جمله مسائل دیگر.

با این حال، امضاکنندگان، که شامل خودروساز رنو و آبجوسازی هاینکن نیز می‌شوند، استدلال می‌کنند که قوانین پیشنهادی ممکن است «بدون توجه به موارد استفاده» مدل‌های پایه هوش مصنوعی را «به شدت» تنظیم کند.

این نامه استدلال می‌کند که هزینه‌های انطباق و ریسک‌های مسئولیت ممکن است نامتناسب باشد و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را مجبور به ترک اتحادیه اروپا به منظور بهره‌گیری از نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی کند و یک «شکاف مهم بهره‌وری» با ایالات متحده ایجاد کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  با مولد موسیقی گوگل با هوش مصنوعی همکاری کنید

امضاکنندگان استدلال می‌کنند که تنظیم‌کننده‌های بروکسل باید قانونی ایجاد کنند که محدود به «انطباق سخت» باشد نه «اصول گسترده در رویکرد مبتنی بر ریسک»، به این معنی که اروپا مجبور خواهد شد «در حاشیه دوران جدید هوش مصنوعی بماند».

این شرکت ها خواستار تشکیل یک نهاد نظارتی اتحادیه اروپا متشکل از کارشناسان صنعت هستند که می تواند نحوه اعمال قوانین جدید را نظارت کند و پیشرفت های فناوری جدید را در نظر بگیرد.

این نامه توسط دراگوش تودوراچه، نماینده پارلمان اروپا که در تهیه پیش‌نویس قوانین مشارکت داشت، مورد انتقاد قرار گرفت و گفت که شرکت‌های بزرگ‌تر توسط «عده‌ای متجاوز» لابی می‌شوند.

در بیانیه ای به TechCrunch، سخنگوی این نامه، Jeannette zu Fürstenberg از La Famiglia، گفت: «با تمام پیچیدگی هایش، انقلاب آینده هوش مصنوعی به طور قابل توجهی آینده هر قاره را شکل خواهد داد. ما مدت‌هاست که درباره فقدان رهبری فناوری در اروپا بحث می‌کنیم و اکنون زمان آن است که اقدامی انجام دهیم. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که قانون هوش مصنوعی، در شکل فعلی‌اش، پیامدهای فاجعه‌باری برای رقابت‌پذیری اروپا دارد.»

ما در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از استعدادهای اروپایی از موقعیت های پیشرو در شرکت های فناوری ایالات متحده برای توسعه فناوری اروپایی دست می کشند. این روحیه نوآوری در خطر است.»

نامه باز در زیر بازتولید شده است:

نامه سرگشاده به نمایندگان کمیسیون اروپا، شورای اروپا و پارلمان اروپا

هوش مصنوعی: شانس اروپا برای پیوستن مجدد به آوانگاردهای فناوری

به عنوان سهامداران متعهد بخش اقتصادی اروپا، مایلیم نگرانی های جدی خود را در مورد قانون پیشنهادی هوش مصنوعی اتحادیه اروپا (AI) ابراز کنیم. در ارزیابی ما، پیش‌نویس قانون رقابت‌پذیری و حاکمیت فن‌آوری اروپا را بدون مقابله مؤثر با چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم و خواهیم داشت، به خطر می‌اندازد.

این به ویژه در مورد هوش مصنوعی مولد صادق است. بر اساس نسخه ای که اخیراً توسط پارلمان اروپا به تصویب رسید، مدل های بنیاد، صرف نظر از موارد استفاده، به شدت تحت نظارت خواهند بود و شرکت هایی که چنین سیستم هایی را توسعه و پیاده سازی می کنند، با هزینه های انطباق نامتناسب و ریسک های مسئولیت نامتناسب مواجه خواهند شد.

چنین مقرراتی می تواند منجر به انتقال شرکت های بسیار نوآورانه به خارج از کشور شود و سرمایه گذاران سرمایه خود را از توسعه مدل های بنیاد اروپایی و به طور کلی هوش مصنوعی اروپایی خارج کنند. نتیجه یک شکاف بهره وری حیاتی بین دو طرف اقیانوس اطلس خواهد بود.

ما باید عواقب آن را روشن کنیم. مانند اختراع اینترنت یا پیشرفت تراشه‌های سیلیکونی، هوش مصنوعی مولد نوعی فناوری است که برای ظرفیت عملکرد و در نتیجه اهمیت مناطق مختلف تعیین‌کننده خواهد بود: کشورهایی با قدرتمندترین مدل‌های زبان بزرگ مزیت رقابتی تعیین‌کننده‌ای خواهند داشت. .

نفوذ آنها هنوز بسیار بیشتر است: به عنوان مثال با جایگزینی موتورهای جستجو و تثبیت خود به عنوان دستیار زندگی شخصی و حرفه ای روزانه ما، آنها همچنین ابزار قدرتمندی خواهند بود که نه تنها اقتصاد بلکه فرهنگ ما را نیز شکل می دهند. اروپا نمی تواند در حاشیه بماند.

تاکید بر این نکته مهم است که پیچیدگی و چالش های ذاتی ناشی از هوش مصنوعی مولد، و همچنین نیاز غیرقابل انکار به مقررات مناسب، به هیچ وجه انکار نمی شود. با توجه به تأثیر عمیقی که هوش مصنوعی بر بسیاری از زمینه‌های زندگی دارد، نیاز آشکار به آموزش صحیح این مدل‌ها و اطمینان از استفاده ایمن از آنها وجود دارد. وظیفه مراقبت در توسعه مدل، برچسب‌گذاری استاندارد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و تست ایمنی قبل از معرفی مدل‌های جدید الزاماتی هستند که باید اجرا شوند.

با این حال، تمایل به تثبیت مقررات هوش مصنوعی مولد در قانون و پیشبرد با منطق انطباق سفت و سخت، به همان اندازه که یک رویکرد بوروکراتیک است و در تحقق هدفش ناکارآمد است. در شرایطی که اطلاعات بسیار کمی در مورد ریسک‌های واقعی، مدل کسب‌وکار یا کاربردهای هوش مصنوعی مولد داریم، قوانین اروپا باید خود را به بیان اصول کلی در رویکرد مبتنی بر ریسک محدود کند.

اجرای این اصول باید به یک نهاد نظارتی اختصاصی متشکل از کارشناسان در سطح اتحادیه اروپا سپرده شود و باید در یک فرآیند چابک انجام شود که قادر به تطبیق مداوم آنها با سرعت سریع توسعه فناوری و خطرات آشکار در حال ظهور باشد. چنین رویه ای باید در گفتگو با اقتصاد توسعه یابد.
ایجاد یک چارچوب فراآتلانتیک نیز یک اولویت است.

این یک پیش نیاز برای اطمینان از اعتبار تدابیری است که ما اعمال می کنیم. با توجه به اینکه بسیاری از گران اصلی در اکوسیستم ایالات متحده نیز پیشنهادهای مشابهی را مطرح کرده اند، این بر عهده نمایندگان اتحادیه اروپا است که از این فرصت برای ایجاد یک زمینه بازی برابر قانونی الزام آور استفاده کنند.

ما متقاعد شده‌ایم که آینده ما به طور قابل‌توجهی به این بستگی دارد که اروپا بخشی از آوانگاردهای فن‌آوری شود، به ویژه در زمینه مهمی مانند هوش مصنوعی (مولد).

به همین دلیل، ما از تصمیم‌گیرندگان اروپایی درخواست می‌کنیم که آخرین نسخه قانون هوش مصنوعی را بازبینی کنند و بر روی یک قانون متناسب و آینده‌نگر توافق کنند که در عین حفاظت از جامعه ما، به رقابت‌پذیری اروپا کمک کند.

این مسئولیت مشترک ما است که پایه و اساس توسعه هوش مصنوعی اروپایی را ایجاد کنیم که با ارزش‌های ما مطابقت داشته باشد و پایه‌ای برای اروپای قوی، نوآور و مرفه باشد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YhV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *