صنعت مرکز داده در حال رونق است، اما هزینه ها افزایش می یابد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مراکز داده می‌توانند علیرغم چالش‌های مردمی و مالی در سال آینده، رشد سالمی داشته باشند.

یک گزارش جدید تحت حمایت BCS، کارکنان مراکز داده را از طیف وسیعی از نقش‌ها، از جمله اپراتورهای colocation، اپراتورهای حامل و شبکه، ارائه‌دهندگان ابر، توسعه دهندگان املاک و مستغلات، و کارگران طراحی و ساخت‌وساز، که مجموعاً مسئول پورتفولیوها در 39 کشور مختلف هستند، مورد بررسی قرار داد.

از هر 10 نفر (89٪) 9 نفر از پاسخ دهندگان معتقدند که کاهش عرضه و افزایش تقاضا رشد این بخش را در روندی صعودی حفظ می کند زیرا شرکت ها و مصرف کنندگان به سمت ذخیره سازی و عملیات غیرمجاز حرکت می کنند.

کارگران مرکز داده ممکن است امن ترین باشند

علیرغم رکوردهای بالای بیکاری در Big Tech در سال گذشته، صنعت مرکز داده بسیار خوش بینانه به نظر می رسد.

حدود سه چهارم گفتند که ظرفیت مرکز داده مدیریت شده داخلی خود را در شش ماه منتهی به آوریل 2023 افزایش داده اند، رقمی که نسبت به نظرسنجی دوره قبل بیشتر است.

سپس، 5 درصد بیشتر پاسخ دهندگانی هستند که گفته اند فضای کف خود را افزایش داده اند. افزایش فضای کف لزوماً با افزایش ظرفیت مرتبط نیست، زیرا فناوری‌های جدیدتر بسیار کارآمدتر می‌شوند و به این ترتیب، ظرفیت می‌تواند بیش از آن چیزی باشد که ارقام فضای طبقه به تنهایی نشان می‌دهند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از مبدل های گسترش کابل در تجهیزات موقعیت یابی بیمار

با وجود چنین چشم انداز امیدوارکننده ای، اکثریت قریب به اتفاق (98٪) پاسخ دهندگان اکنون معتقدند که کمبود کارگران ماهر یک تهدید واقعی برای رشد مرکز داده است.

علاوه بر این، چهار نفر از هر پنج (81٪) از شرکت کنندگان گفتند که آنها انتظار دارند مصرف انرژی در سه سال آینده افزایش یابد، که خود باعث نگرانی است. این را با هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی و اخاذی که به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین گریبانگیر بسیاری از اروپا شده است، ترکیب کنید، و مواد لازم برای یک بحران بالقوه را خواهید داشت.

خوشبختانه، برخی از کارگران هستند که شروع به پایان یافتن مشکلات زنجیره تامین می کنند، که هنوز هم بسیار وجود دارد، اما در برخی موارد مانند گذشته مشکل ساز نیستند.

بنابراین، همه اینها به این معنی است که در حالی که کارگران مرکز داده قرار است برای سال‌های آینده در موقعیتی قوی و امن باشند، مشتریان ممکن است مجبور شوند در هنگام افزایش هزینه‌ها ضربه بخورند.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tgd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *