عکس واقعی آیفون به دلیل “بیش از حد هوش مصنوعی” توسط مسابقه عکاسی رد شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی دیگر از خرده فروشان استرالیایی عکس پس از اینکه یک عکس واقعی گرفته شده با را از مسابقه عکاسی معمولی خود رد صلاحیت کرد و داوران تصمیم گرفتند که تصویر سوررئال “کمی ” به نظر می رسد، تیتر خبرها شد.

این معکوس داستانی از اوایل امسال است، زمانی که تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برنده مسابقه عکس شد در استرالیا پس از فریب قضات با اصالت آن.

عکس ساخته شده توسط انسان مورد بحث، که در بالا می توانید مشاهده کنید، توسط سوزی دوگرتی گرفته شده است و پسرش را نشان می دهد که با دو مانکن در نمایشگاه گوچی که در موزه پاورهاوس سیدنی استرالیا برگزار شد، عکس گرفته است.

هیئت داوران ابتدا این عکس را دوست داشتند، اما پس از بحث بیشتر نوشتند: «ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که هست یا نیست (AI)، اما بر اساس مشکوک بودن ما نمی‌توانیم اجازه ورود به آن را بدهیم. ”

مسئله واقعی

یک روایت جالب در مورد تصویر پخش شد صفحه Charing Cross Photo. داوران ارزش دادن به خلاقیت انسان و تمرین عکاسی را فاضل دانستند، و با اعلام عمومی رد صلاحیتش از مسابقه، آنچه را که معلوم شد نمونه ای غیرقابل توجیه از عکس دوگرتی بود، ساختند و اعلام کردند: «ما می خواهیم تصاویر از تجربه زندگی واقعی شما باشد. و منبع آن از فضای مجازی نیست.

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم کاملاً مطمئن باشیم که تصویر ارسال شده توسط هوش مصنوعی ساخته شده است، اما شما واقعاً نمی توانید غریزه چهار داور را نادیده بگیرید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Stripe در نامه سالانه خود می گوید که 817 میلیارد دلار تراکنش در سال 2022 انجام داده است، اما رشد قطعا کند شده است.

عکس گرفتن 18 ساله با دو مانکن در نمایشگاه گوچی در سیدنی

عکس سوزی دوگرتی به صورت کامل (اعتبار تصویر: سوزی دوگرتی)

چهار روز بعد، سازمان‌دهندگان مسابقه به اشتراک گذاشتند که دوگرتی برای گفتن این که این عکس یک خلاقیت واقعی است، در تماس بوده است و نوشتند: «این یک بازی عالی در مورد آنچه واقعی است و در دنیای ما نیست. متأسفانه برای شرکت کننده، با توجه به اینکه هوش مصنوعی موضوع داغی است، زمان بندی عالی نبود.

واضح است که برای بسیاری از جامعه عکاسی که خواستار عذرخواهی از عکاس بدنام شده بودند، این پاسخ قابل قبولی نبود. ایین اندرسون، سازمان‌دهنده مسابقه، از آن زمان به‌طور کامل عذرخواهی کرده است «از پشیمانی خالصانه» و دوگرتی، که در بخش نظرات بخشنده‌تر و بخشنده‌تر از بسیاری به نظر می‌رسد، پاسخ داد: «خوشحالم که بخشی از یک «اشتباه» هستم، من یک اشتباه بزرگ هستم. معتقد به اشتباه کردن و آنچه می توان از طریق آن به دست آورد.»

حالا چه کسی میزبان مسابقه عکس است؟

تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی که واقعی به نظر می رسند. تصاویر ساخت بشر که می توانند سورئال به نظر برسند. این یک زمان چالش برانگیز و گیج کننده در فضای مسابقه هنرهای خلاقانه است، و من با برگزارکنندگانی که مسابقات را مطابق با قراردادهای زمان های ساده تر برگزار می کنند، همدردی دارم. حالا چه کسی میزبان مسابقه عکس است؟

تصویر برنده جایزه مسابقه عکس جهانی سونی که توسط هوش مصنوعی تولید شده است

(اعتبار تصویر: بوریس الداگسن)

تغییراتی مورد نیاز است که منعکس کننده این واقعیت باشد که تصویربرداری تولید شده با هوش مصنوعی اینجا باقی مانده است. بسیاری از آن به وضوح در مورد اینکه چه چیزی پذیرفته شده است و چه چیزی پذیرفته نمی شود، برمی گردد. حتی رقابت پرمخاطب Sony World Photo در اوایل سال جاری (در بالا) یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را اهدا کرد – اما چیزی که به وضوح اعلام نشد این بود که برگزارکنندگان از استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد آن تصویر آگاهی قبلی داشتند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 روش برای پخش فایل های MP3 محلی در آیفون

ابری از سردرگمی مسابقات عکس را فرا گرفته است و باید کاری کرد. همه مسابقات نباید از دستورالعمل های یکسانی پیروی کنند، و این در مورد اینکه چه چیزی با عکس های واقعی قابل قبول است و چه چیزی قابل قبول نیست، نیز صادق است. آیا مثلاً باید تصاویر خام ویرایش نشده باشند یا می توان آنها را ویرایش و دستکاری کرد؟

برخی از مسابقات ممکن است تصمیم بگیرند که هوش مصنوعی را به طور کلی حذف کنند. برخی دیگر می توانند یک دسته هوش مصنوعی جدید و مجزا ایجاد کنند، در حالی که دیگران ممکن است انواع تصاویر را بپذیرند. با این حال، در حال حاضر، ما به وضوح در مورد اینکه چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی قابل قبول نیست، نیاز داریم – غریزه درونی داوران کافی نیست. در غیر این صورت، مطمئناً به زودی یک جنجال دیگر بر سر زبان ها خواهد افتاد.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CMMmFE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *