غول Edtech Byju’s تحت رادار آژانس جرایم مالی هند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم غول Edtech Byju’s تحت رادار آژانس جرایم مالی هند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

روز شنبه گفت که آژانس مبارزه با جرم و جنایت هند سه محل غول فناوری ادتک Byju’s و بنیانگذار آن Byju Raveendran را بازرسی کرد و اسناد و داده های دیجیتال “مجرم” مختلف را ضبط کرد.

اداره اجرای احکام گفت که جستجوها را بر اساس مفاد قانون مبارزه با پولشویی کشور انجام داده است، اما از ارائه جزئیات خودداری کرد. این آژانس در ماه‌های اخیر تحقیقات مشابهی را انجام داده است، از جمله در شرکت‌های ارز دیجیتال WazirX و CoinSwitch Kuber، تلفن‌ساز Vivo و پخش‌کننده خبری بی‌بی‌سی.

این آژانس گفت که شکایات “مختلف” از سوی افراد خصوصی باعث تحقیقات شد. به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد Byju که در حال انجام است، ED گفت که Raveendran را “چند” بار احضار کرده است، اما بنیانگذار “گریز ماند و هرگز در طول تحقیقات ظاهر نشد.”

تحقیقات تاکنون نشان داده است که Byju در بازه زمانی 2011 تا 2023 حدود 3.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرده است. در این دوره، استارتاپ حدود 1.1 میلیارد دلار به نهادهای خارجی حواله کرده و حدود 115 میلیون دلار را به عنوان هزینه تبلیغات و بازاریابی برچسب گذاری کرده است.

به نظر می رسد که بخشی از آنچه که ED را وادار به انجام تحقیقات کرد، ثبت تأخیر مالی سالانه توسط Byju’s بود. یافته‌های به اصطلاح – میزان پولی که Byju جمع‌آوری کرد و بعداً در واحدهای خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرد – به طور گسترده توسط Byju افشا شده و قبلاً توسط رسانه‌ها گزارش شده است.

این شرکت از سال مالی 2020-2021 تاکنون صورت‌های مالی خود را تهیه نکرده و حساب‌های حسابرسی شده را دریافت نکرده است که الزامی است. از این رو، صحت ارقام ارائه شده توسط این شرکت در حال بررسی متقابل از بانک ها است.

Byju’s مستقر در بنگالورو که ارزشمندترین استارت آپ هند است و BlackRock، Sequoia India، Lightspeed Venture Partners India، UBS را در میان حامیان خود به حساب می آورد، جستجوهای آژانس را “یک تحقیق معمول” نامید و گفت که استارتاپ شفافیت کامل را حفظ می کند. با مقامات

ما چیزی جز نهایت اطمینان به یکپارچگی عملیات خود نداریم و متعهد به رعایت بالاترین استانداردهای انطباق و اخلاق هستیم. ما به همکاری نزدیک با مقامات ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که آنها تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دارند و مطمئن هستیم که این موضوع به موقع و رضایت بخش حل خواهد شد. سخنگوی تیم حقوقی Byju در بیانیه‌ای گفت: ما می‌خواهیم تاکید کنیم که تجارت طبق معمول در Byju است.

ما متعهد به ارائه محصولات و خدمات آموزشی با کیفیت بالا به مشتریان خود در سراسر هند و جهان هستیم. ما همچنان بر ماموریت خود برای تغییر روش یادگیری و آماده سازی دانش آموزان برای آینده خود متمرکز هستیم.”

بیانیه ED در زمانی بیان می شود که Byju’s در حال بسته شدن یک دور مالی بزرگ است و در حال آماده شدن برای IPO زنجیره معلم فیزیکی واحد تابعه خود Aakash است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PhwHvs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *