فیسکر با برنامه های تولید محلی وارد بازار پر رقابت خودروهای برقی چین می شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم فیسکر با برنامه های تولید محلی وارد بازار پر رقابت خودروهای برقی چین می شود
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

فیسکر، خودروساز برقی که توسط هنریک فیسکر، طراح خودرو دانمارکی تأسیس شد، در حال آماده شدن برای ورود به بازار چین است که در آن رقابت به طور فزاینده‌ای در حال کاهش است و به دنبال یک کن شجاع آمریکایی دیگر، لوسید است.

طبق اعلامیه اخیر شرکت، فیسکر در نظر دارد امسال یک مرکز تحویل در چین افتتاح کند و تحویل شاسی بلند فیسکر اوشن، اولین مدل تمام الکتریکی خود را در سه ماهه اول 2024 آغاز کند. همچنین قصد دارد تا اوایل سال آینده تولید خود را در چین با پتانسیل اضافه کردن 75000 خودروی شاسی بلند اوشن به ظرفیت تولید خود آغاز کند.

وجود تأسیسات در چین باید به فیسکر کمک کند تا برخی از «تقاضای قوی» را که از اروپا و ایالات متحده دریافت کرده بود، برطرف کند، که باعث شد هدف تولید خود را تا پایان سال 2023 به 42400 برساند.

استارت آپ برقی مستقر در کالیفرنیا قبلاً کارهای مقدماتی را برای ایجاد روابط دولتی انجام داده است، که همانطور که در مورد معامله تسلا با دولت شانگهای دیدیم، گامی مهم برای انجام تجارت در چین است.

تیم رهبری فیسکر اخیراً از چین بازدید کرد و با مقامات و رهبران تجاری در شانگهای دیدار کرد تا در مورد همکاری ها و فرصت ها در منطقه گفتگو کند. این گفتگوها بر زنجیره تامین، لجستیک، انبارداری و توسعه تولید آتی متمرکز بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نام تجاری Hydration Cure در حال حاضر ۲۲ میلیون دلار ارزش دارد زیرا بودجه جدید را با برنامه های رشد خود ترکیب می کند

فیسکر در بخش لوکس دنیای خودروهای برقی جای می گیرد و آن را در رقابت با برند خودروهای برقی ممتاز چینی Nio قرار می دهد. در بازاری که جنگ قیمتی ناشی از کاهش قیمت‌های تهاجمی تسلا را تجربه می‌کند، حتی Nio که قبلاً متعهد شده بود به جنگ قیمت نپیوندد، هفته گذشته کاهش 4000 دلاری را در تمام محصولات خود اعلام کرد.

Nio نزدیک به موقعیت های غالب BYD و Tesla نیست. طبق داده‌های انجمن خودروهای مسافربری چین، در ماه آوریل، خودروی برقی چینی و غول باتری‌سازی BYD نزدیک به یک چهارم بازار خودروهای تمام الکتریکی را به خود اختصاص دادند، در حالی که تسلا با 12 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

طبق داده‌های انجمن، Nio چهار ماه اول سال 2023 را با فروش 40000 دستگاهی و سهم 3.4 درصدی از بخش تمام الکتریکی به پایان رساند.

فیسکر در حال متصور شدن آینده ای روشن تر برای توسعه خود در چین است و هم بر روی حجم عظیم بازار و هم بر اشتهای این کشور برای خودروهای لوکس بین المللی حساب می کند. به نظر می‌رسد این شرکت با این تصور قمار می‌کند که طبقه مرفه که مشتاقانه خودروهای آئودی، بنز و بی‌ام‌و را خریداری می‌کنند، در عصر برقی‌سازی به دنبال معادل‌های ABB (که در چین به‌خاطر محبوبیت آن‌ها به طور دوستانه به این نام خوانده می‌شود) خواهند بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه به‌روزرسانی‌ها را در Steam بررسی کنیم

دانیل فوآ، عضو هیئت مدیره چین فیسکر، گفت: «اول، چین یک سوم فروش جهانی وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده است که تقریباً 26 میلیون خودرو در سال 2022 است که از این تعداد خودروهای برقی 6 تا 7 میلیون خودرو را تشکیل می دهند که حدود 25 درصد از سهم آن است.

در سال 2023 تا به امروز، این میزان به حدود 27 درصد افزایش یافته است. ثانیا، بخش لوکس ممتاز و مقرون به صرفه سریعتر از بخش های عمومی رشد می کند. فیسکر با تاریخچه، ویژگی‌ها و طراحی منحصربه‌فرد خود دقیقاً در آن بخش قرار می‌گیرد.

وی افزود: چین همیشه از برندهای خودروسازی سنتی بین المللی با کیفیت بالا استقبال کرده است. تغییر سریعی به سمت برق رسانی از سیاست های دولت و رفتار مصرف کننده صورت گرفته است. فیسکر یکی از تنها دو شرکت بین‌المللی خودروهای الکتریکی است که جایگزین مناسبی برای برندهای سنتی هستند.

آقای فیسکر با بازار سرمایه چین غریبه نیست. در سال 2014، گروه Wanxiang، بزرگترین شرکت قطعات خودرو در چین (که همچنین دارای امپراتوری سرمایه گذاری گسترده در وب 3 است)، دارایی های Fisker Automotive، شرکت خودروسازی اولیه ای را که آقای فیسکر تأسیس کرد، خریداری کرد و ورشکست شد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Bdq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *