استارتاپ خورشیدی PayGo Yellow 14 میلیون دلار در مقیاس آفریقا جمع آوری می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم استارتاپ خورشیدی PayGo Yellow 14 میلیون دلار در مقیاس آفریقا جمع آوری می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Yellow، یک سرمایه‌گذار دارایی برای انرژی خورشیدی و دستگاه‌های دیجیتال در آفریقا، سرمایه‌گذاری 14 میلیون دلاری سری B را در دوری به رهبری شرکای Convergence با مشارکت صندوق رشد کارآفرینان انرژی که توسط Triple Jump مدیریت می‌شود، جمع‌آوری کرده است. شرکای سرمایه گذاری

Yellow در سال 2018 توسط مایک هاینک و مایا استوارت در مالاوی تاسیس و راه اندازی شد تا در ابتدا انرژی خورشیدی را به کشوری که در بین کشورهایی با کمترین دسترسی به برق در جهان است، بیاورد. از آن زمان ردپای خود را در سراسر آفریقا افزایش داده و عرضه محصولات خود را افزایش داده است تا شامل لوازم الکترونیکی مانند گوشی های باشد.

پس از تامین مالی جدید، زرد قصد دارد تا دسترسی خود را در بازارهای فعلی خود در مالاوی، رواندا، اوگاندا، زامبیا و ماداگاسکار عمیق‌تر کند، محصولات دیجیتال و مالی را در کوتاه‌مدت راه‌اندازی کند و برای دورهای تامین مالی بدهی آینده برای افزایش رشد خود آماده شود. دور جدید مجموع سرمایه‌های سرمایه‌گذاری شده توسط Yellow را به 45 میلیون دلار می‌رساند.

“سرمایه تازه تزریق شده برای افزایش اعتبارات بدهی برای دستیابی به مشتریان بیشتر با تلفن های هوشمند و سیستم های خورشیدی تامین شده استفاده می شود. در حالی که کسب‌وکار عرضه محصولات خود را به سایر خدمات مالی ی گسترش می‌دهد، رشد در درجه اول با تعمیق تخصص ما در دسته‌بندی‌های محصولات موجود تقویت می‌شود.

زرد با ثبت نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 265٪ در دوره چهار ساله گذشته، ادعا می کند که سودآور است. این استارت‌آپ می‌گوید که شبکه 1100 کارگزار آن، که از طرف مشتریان از طریق اختصاصی Ofeefee، منابع مالی دارایی‌ها را تهیه می‌کنند، به آن امکان نفوذ و دسترسی به بیش از 400000 مشتری در پنج بازار خود را داده‌اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مدترونیک شرکت سازنده دستگاه انسولین EOFlow را خریداری می کند

سیستم خورشیدی خانگی کوچک این استارتاپ، متشکل از یک پنل 6W-10W، باتری 20-50Wh، 4 چراغ، شارژر تلفن همراه و رادیو، محبوب ترین محصول آن باقی مانده است. همچنین سیستم های خورشیدی با ظرفیت های بزرگتر و گوشی های هوشمند را می فروشد.

برای سیستم‌های خانه خورشیدی کوچک و بزرگ، کاربران به ترتیب 10 و 68 دلار سپرده پرداخت می‌کنند و موجودی را از طریق پرداخت‌های ماهانه بین شش و 24 ماه واریز می‌کنند.

دیدن مراحل اولیه رشد پایدار در آفریقا فوق العاده هیجان انگیز است. تیم زرد از این که در سفری چند دهه ای با مصرف کننده آفریقایی به سوی یک زندگی بهتر است، هیجان زده است. ما یک صندلی در ردیف اول داریم تا شاهد شکوفایی میلیون ها نفر در نتیجه پیوستن به اقتصاد جهانی دیجیتال برای اولین بار باشیم.»

زرد یکی از سرمایه‌گذاران دارایی است که امسال بودجه VC را جذب کرده است که نشان‌دهنده تمایل پایدار برای معاملات در استارت‌آپ‌هایی است که انرژی خورشیدی را در دسترس قرار می‌دهند، به دنبال روند سال گذشته که شاهد ظهور فناوری پاک به عنوان دومین بخش با بیشترین بودجه پس از فین‌تک بود. بر اساس گزارش پارتک آفریقا در سال 2022، Cleantechs 863 میلیون دلار یا 18 درصد از کل بودجه جمع آوری شده توسط استارت آپ های آفریقایی را جذب کرد.

بر اساس گزارش دوسالانه Gogla-World Bank که در اکتبر سال گذشته منتشر شد، در 10 سال گذشته، استارت‌آپ‌ها در بخش خورشیدی خارج از شبکه آفریقا بیش از 2.3 میلیارد دلار بودجه جذب کرده‌اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برای مشاهده تاریخچه ماشین حساب در آیفون

براندون دویل، مدیرعامل Convergence Partner، درباره سرمایه گذاری زرد گفت: «ما از اینکه از تیم زرد حمایت می کنیم هیجان زده هستیم. ما سال‌هاست که فضای مالی دارایی‌های انرژی خورشیدی خارج از شبکه را ردیابی کرده‌ایم، اما نتوانسته‌ایم مدل کسب‌وکاری و تیمی را پیدا کنیم که احساس می‌کردیم می‌توانیم از آن استفاده کنیم.»

«پیشنهاد زرد همچنین با وعده ما به سرمایه‌گذارانمان در مورد بازده سرمایه‌گذاری قوی با تأثیر توسعه اجتماعی قوی سازگار است. در این مورد با مقابله با چالش سه گانه شامل شمول مالی، توزیع انرژی سبز و نفوذ پهنای باند، و انجام این کار سودآور در حین خدمات رسانی به جوامع بدون بانک کشورهای کم درآمد آفریقا.

سرمایه‌گذاران دارایی مانند Yellow، Sun King و M-Kopa مدل‌های پرداختی را ارائه می‌کنند که تأمین مالی مبتنی بر دارایی (پرداخت به مالک) را برای کیت‌ها و فانوس‌های خورشیدی ارائه می‌کنند، محصولاتی که در جنوب صحرای آفریقا، جایی که میلیون‌ها نفر از مردم بسیار محبوب هستند. خارج از شبکه هستند، زیرا شبکه های برق ملی توسعه نیافته باقی مانده اند. تخمین زده می شود که کشورهای جنوب صحرای آفریقا 75 درصد از جمعیت جهان را بدون دسترسی به برق تشکیل می دهند.

این شرکت‌ها، که برخی از آنها برای سایر دارایی‌ها تأمین مالی ارائه می‌کنند، همچنین به سرعت جریان‌های درآمدی جدیدی را اضافه کرده و برای بهره‌برداری بیشتر و افزایش پایگاه مشتریان خود، از تأمین مالی بدهی بهره برده‌اند.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hJP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *