مایکروسافت به هرزنامه ها اعلام جنگ می کند: مرورگر Edge اعلان های سرکش را از وب سایت ها مسدود می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرورگر اج مایکروسافت ابزار جدیدی در نبرد با هرزنامه ها دارد که در قالب دفاع در برابر اعلان های اسپم ها است.

مایکروسافت توضیح می‌دهد: «اعلان‌های وب‌سایت برای به‌روز ماندن در برنامه‌های وب مورد علاقه‌تان عالی هستند، اما می‌توانند برای ارسال هرزنامه به شما با پیام‌هایی که ممکن است ناخواسته یا حتی گمراه‌کننده باشند، استفاده شوند. ما تغییراتی ایجاد کرده‌ایم تا به مشتریان کمک کنیم از این پیام‌های هرزنامه اجتناب کنند و آرامش خاطرشان را افزایش دهیم.»

Edge پنجره‌های بازشو را حذف می‌کند که سعی می‌کنند کاربران را فریب دهند تا به وب‌سایت اجازه ارسال اعلان‌ها را بزنند.

در مثال ارائه شده در پست وبلاگ مایکروسافت (که توسط Thurrott.com مشاهده شده است)، سایت سرکش پیامی را در ارائه می دهد که از کاربر می خواهد هنگام نمایش پانل اعلان، “مجاز را کلیک کنید اگر ربات نیستید”، به امید اینکه باعث سردرگمی شود. کاربر روی «مجاز» کلیک کند (تصویر زیر را ببینید).

مثال Edge Notification Spam

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

اگر کاربر گرفتار این نوع کلاهبرداری شود، این احتمال وجود دارد که با یکسری «اعلان‌ها» به او اسپم شود که به عنوان مثال به او بگوید که ویروس دارد (در صورتی که ندارد) و سعی می‌کند بفروشد. آنتی ویروس برای پاک کردن ع (غیر موجود). مهارت‌های جدید Edge در جلوگیری از هرزنامه‌ها همچنین به شکست دادن این پنجره‌های بازشوی بعدی نیز به سبک مناسب در مورد گسترش می‌یابد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آمبرا یک خارجی از دره سیلیکون است - آنها آن را به این ترتیب ترجیح می دهند

مایکروسافت به ما می‌گوید که ده‌ها نوع اعلان‌های اسپم را در این راستا شناسایی کرده است، و اینکه: «در این فرآیند، ما همچنین امتیازات اعلان‌ها را از وب‌سایت‌هایی که اعلان‌های هرزنامه ارسال می‌کنند حذف کرده‌ایم – در واقع میلیاردها اعلان‌های گمراه‌کننده را مسدود می‌کنیم.»


تجزیه و تحلیل: حمله دو طرفه به اعلان های گمراه کننده

این کار خوبی از سوی مایکروسافت است، زیرا این نوع اعلان‌ها ممکن است برای کاربرانی که با فناوری آشنا هستند قابل مشاهده و نادیده گرفته شوند، اما کسانی که تازه وارد دنیای محاسبات هستند ممکن است آنها را ترسناک و ترسناک بدانند. و بیایید صادق باشیم، آنها برای همه بسیار آزاردهنده هستند، بنابراین دیدن پشت سر آنها به وضوح خبر خوشحال کننده ای است.

یا حداقل، اکثر آنها، با فرض اینکه مایکروسافت به همان اندازه که ادعا می کند، این پاپ آپ های مشکل ساز را پین کرده است.

همچنین شایان ذکر است که این ابتکار جدید با طرح دیگری برای مبارزه با اعلان‌های گمراه‌کننده که در ماه مه تصویب شد ترکیب شده است. مایکروسافت توضیح می‌دهد که متوجه شده است که بیشتر این اعلان‌های هرزنامه از وب‌سایت‌های ناآشنا (آنهایی که میزان ترافیک کمتری دارند) می‌آیند، و بنابراین در آن سایت‌ها، اولین اعلان‌هایی که ارائه می‌دهند به صورت «بی‌صدا» نشان داده می‌شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برتر برای رفع خطای Feedback Required در اینستاگرام

این بدان معناست که این یک پیام ظریف است که در نوار آدرس پنهان شده است، نه یک پنجره بازشو کامل، و مایکروسافت مشاهده می کند که با این رویکرد، شاهد “کاهش قابل توجهی در مشتریانی که مشکلات مربوط به اعلان ها را گزارش می کنند” بوده است، که دوباره به نظر می رسد گامی ستودنی رو به جلو

با این حال، از قضا، در مورد Edge و هرزنامه صحبت می کنیم، مایکروسافت خود به نوعی با نصب مخفیانه یک افزونه در نسخه های اخیر مرورگر خود، کاربران را اسپم می کند (در مورد این قسمت نسبتاً عجیب و غریب اینجا بیشتر بخوانید).

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NbB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *