«ما آخرین نی بودیم که کمر شتر را شکستیم» •

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چانگپنگ ژائو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل بایننس، که با نام CZ نیز شناخته می شود، در مورد فروپاشی FTX در Sessions: Crypto 2022 اظهار نظر کرد. او نقش شخصی خود را در مجموعه رویدادهایی که در نهایت منجر به ورشکستگی FTX شد، نادیده گرفت.

هنوز فکر نمی‌کنم آنقدر نفوذ داشته باشم. فکر می کنم ما آخرین نی بودیم که کمر شتر را شکستیم. او به آنیتا راماسوامی از گفت. “یک دسته کامل از چیزهایی که برای آن ساخته شده است وجود دارد. شاید اتفاقاً من آخرین چیزی بودم که آن را تحت فشار قرار داد.»

وی برخی از نگرانی هایی را که در چند روز گذشته بیان کرده بود، تکرار کرد. CZ معتقد است که انفجار FTX یک رویداد منفی در کوتاه مدت است. اما در دراز مدت تاثیر مثبتی خواهد داشت.

CZ گفت: “بسیاری از مصرف کنندگان واقعاً از نظر مالی صدمه دیده اند، آنها پول در FTX گیر کرده اند و غیره. این واقعاً اعتماد و اعتبار صنعت را متزلزل خواهد کرد.” ما آموزش های بیشتری برای انجام خواهیم داشت. ما باید شفافیت کسب و کار خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. این خود احتمالاً چیز خوبی است.»

از بسیاری جهات، CZ سعی کرد بایننس را از FTX متمایز کند و گفت که آنها از نظر طراحی بسیار متفاوت هستند. اما چه چیزی بایننس را متفاوت می کند؟

CZ گفت: “ما امروز هنوز یک تجارت سودآور داریم، حالمان خوب است.” “من از مقدار پولی که در آن وجود داشت بسیار شگفت زده شدم [FTX] از دست رفته، و میزان وجوهی که مشتریان جابه‌جا کرده‌اند، و وضعیت موجود در آنجا».

اما بایننس همچنان به کارمزد تراکنش در صرافی اصلی خود وابسته است. CZ گفت بایننس حدود 90 درصد از درآمد خود را از این فعالیت تولید می کند. و بسته به قیمت بیت کوین بسیار تغییر می کند.

اگر زمستان کریپتو بیشتر از حد انتظار طول بکشد، بایننس می‌تواند از سایر محصولات خود مانند CoinMarketCap و Trust Wallet درآمد کسب کند.

زمانی که CoinMarketCap را خریداری کردیم، آنها 3 میلیون دلار در ماه درآمد تبلیغاتی داشتند. ما همه تبلیغات را حذف کردیم تا هیچ بنر یا پنجره‌های بازشوی وجود نداشته باشد. “این یک تجربه بسیار تمیزتر است. اما ما می توانیم آن را دوباره فعال کنیم. این به ما 40 میلیون دلار در سال می دهد. اما امروز نیازی نداریم. ما محصولات زیادی داریم که فقط برای افزایش سرعت پذیرش به صورت رایگان ارائه می کنیم. اما اگر بخواهیم از آن‌ها درآمدزایی کنیم، می‌توانیم.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 بهترین ابزار کمپینگ برای سال 2023: خنک کننده ها، چراغ های خورشیدی، سازمان دهنده ها و موارد دیگر

نگرانی دوم بایننس این است که بایننس توکن مخصوص به خود را با BNB نیز دارد. سقوط FTX همه با نگرانی در مورد ارزش FTT توکن خود FTX آغاز شد.

“نگرانی منصفانه است، اما ما مدرکی برای ذخیره داریم و در حال کار با حسابرسان و تنظیم کننده ها هستیم. ما می خواهیم تا حد امکان شفاف باشیم. ما در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به FTX هستیم.

صندوق احیای صنعت

در طول مصاحبه، چانگ پنگ ژائو همچنین در مورد برنامه های خود برای راه اندازی یک صندوق ابی صنعت صحبت کرد. به نظر می رسد که صندوق هنوز در حال پیشرفت است.

“این در سنگ نیست. اعداد مختلف دور ریخته شده است. من اعدادی در حدود 2 میلیارد دلار دیده‌ام و مطمئن نیستم که کافی است یا خیلی زیاد.»

تقریباً تمام پروژه هایی که در اخبار می شنوید، با ما صحبت کرده اند چانگ پنگ ژائو

در حالی که به نظر می رسد یک تلاش کمکی است، بایننس با یک طرز فکر تجاری به صندوق نزدیک می شود. راه های مختلفی برای دریافت غرامت وجود دارد. ما می‌توانیم حقوق بگیریم یا چیزهای دیگری بخواهیم.» بایننس همچنین می‌تواند به پروژه‌های منبع باز کمک کند اگر بودجه کافی نداشته باشند. در این صورت، کمک های مالی سنتی خواهد بود.

دیروز، جنسیس برداشت مشتری را برای پایگاه مشتری سازمانی خود که با Genesis Global Trading سروکار دارد، متوقف کرد. طبق آنها، آنها 2.8 میلیارد دلار وام فعال دارند.

آیا جنسیس می تواند از کمک صندوق بازیابی صنعت بایننس بهره مند شود. من نمی توانم در مورد معاملات خاص اظهار نظر کنم. من فرض می کنم که NDA در محل وجود دارد، اما ما در حال بررسی تعداد زیادی پروژه هستیم. تقریباً تمام پروژه‌هایی که در اخبار می‌شنوید، با ما صحبت کرده‌اند.»

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Tractable 65 میلیون دلار به رهبری SoftBank برای ارزیابی خسارت خودرو و اموال با استفاده از هوش مصنوعی جمع آوری کرد.

در آینده، کارهای زیادی برای بازسازی اعتماد وجود دارد. مطمئناً، CZ گفت بایننس 100٪ ذخیره برای دارایی های کاربر دارد. اما با توجه به اظهارات اخیر سام بانکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX، یک بیانیه ساده مانند آن دیگر کافی نیست.

«انتشار آدرس کیف پول سرد یک روش موقت کوتاه مدت است. این به این معنی نیست که شما 100٪ تضمین می کنید. و همانطور که در موارد خاص دیده‌ایم، وقتی چیزها واقعاً جمع نمی‌شوند، در واقع تعداد سؤالات را افزایش می‌دهد.» CZ گفت. زیرساخت کیف پول چقدر امن است؟ برای راه حل حضانت از چه نوع فناوری هایی استفاده می کنید؟ چگونه به اختلافات مشتریان رسیدگی می کنید؟ در چه شرایطی به کاربران غرامت می‌دهید یا به کاربران غرامت نمی‌دهید؟»

البته، او بر این باور است که بایننس یک مبادله پیشرفته در تمام این سوالات است. و ما در واقع دوست داریم بسیاری از آنها را به اشتراک بگذاریم تا آنها را استانداردهای صنعتی کنیم – مانند نحوه مدیریت کیف پول. من فکر می کنم ما یکی از امن ترین فناوری ها را برای مدیریت کیف پول داریم. ما همچنین بزرگترین کیف پول های جهان را مدیریت می کنیم.»

بسیاری از مردم بر این باورند که فروپاشی FTX منجر به تمرکززدایی بیشتر خواهد شد. در آن مورد، FTX تنها یک نقطه شکست بود. بسیاری از کاربران به دلیل آن متمرکز شدن مقداری پول از دست دادند.

اما CZ لزوماً آن را یک خطر وجودی نمی بیند. به گفته وی، همیشه نهادهای متمرکز و فناوری های غیرمتمرکز در صنعت کریپتو وجود خواهند داشت.

او گفت: «امروز، اگر از همه افراد در جهان که رمزنگاری ندارند بخواهید خودشان رمزنگاری را نگه دارند، از نظر فنی توانایی انجام این کار را ندارند. بنابراین اگر مردم را مجبور کنیم که مستقیماً از بانک ها به DeFi بروند، اکثر آنها پول خود را از دست خواهند داد زیرا آن را به اشتباه جا انداخته اند، یا کلیدهای خود را گم کرده اند، یا نمی دانند چگونه آن را رمزگذاری کنند، و غیره. بهترین راه برای رشد صنعت.»

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Hdkfuw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *