منفوران روباتاکسی در سانفرانسیسکو، AV ها را با مخروط های ترافیکی غیرفعال می کنند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم منفوران روباتاکسی در سانفرانسیسکو، AV ها را با مخروط های ترافیکی غیرفعال می کنند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

گروهی غیرمتمرکز از فعالان خیابان‌های ایمن در سانفرانسیسکو متوجه شدند که می‌توانند با قرار دادن یک مخروط ترافیک روی کاپوت خودرو، ربات‌اکسی‌های کروز و وایمو را غیرفعال کنند و دیگران را نیز به انجام آن تشویق می‌کنند.

“هفته مخروط”، همانطور که این گروه در توییتر و به این شوخی که اکنون ویروسی شده است، می گویند، نوعی اعتراض به گسترش خدمات روباتاکسی در شهر است و به نظر می رسد که در حال جلب توجه ساکنانی است که از آن خسته شده اند. خرابی خودروها و مسدود شدن ترافیک این اعتراض پیش از جلسه ای است که احتمالاً Waymo و Cruise خدمات روباتاکسی خود را در سانفرانسیسکو گسترش می دهند.

کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) قرار است در 13 ژوئیه گسترش خدمات مسافربری خودروهای خودران کروز و Waymo را در سانفرانسیسکو در 13 جولای تصویب کند. حوزه وسایل نقلیه موتوری اما به شرکت‌ها این اختیار را می‌دهد که برای آن خدمات، کرایه‌ای از مسافران دریافت کنند، که یک عنصر ضروری برای مقیاس‌پذیری پایدار روباتاکسی و عملیات تحویل مستقل است.

در ماه مه، CPUC با وجود مخالفت فزاینده از سوی سازمان‌های شهری و ساکنان، پیش‌نویس قطعنامه‌هایی را مبنی بر تایید این گسترش ارسال کرد. مخالفان مجموعه ای از AV را که مانع از ترافیک، حمل و نقل عمومی و پاسخ دهندگان اضطراری شده است، فراخوانی کردند و از CPUC خواستند که با احتیاط حرکت کند، کارگاه های آموزشی راه اندازی کند، داده های بیشتری جمع آوری کند، استقرار روباتاکسی را در مرکز شهر و در ساعات اوج مصرف ممنوع کند، و گسترش اندازه ناوگان را محدود کند. .

اسکرین شات از ویدیوی @safestreetrebel که نحوه غیرفعال کردن AV را با مخروط ترافیک نشان می‌دهد. اعتبار تصویر: @safestreetrebel / اسکرین شات

مخالفان دیگر مانند اتحاد کارگران تاکسی سانفرانسیسکو و اتحاد برای کارگران مستقل به گسترش روبوتاکسی اعتراض کرده اند که به گفته آنها نیاز به تاکسی و رانندگان سواری را از بین می برد.

کمپین مخروطی Safe Street Rebel تلاشی برای افزایش آگاهی و دعوت از سانفرانسیسکن های عصبانی تر برای ارسال نظرات عمومی به CPUC قبل از جلسه استماع هفته آینده است.

در یکی از ها آمده است: «این شرکت‌ها قول می‌دهند خودروهایشان ترافیک و تصادفات را کاهش دهند، اما در عوض اتوبوس‌ها، وسایل نقلیه اضطراری و ترافیک روزمره را مسدود می‌کنند». در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. آنها حتی یک نفر و یک سگ را هم زنده نکردند. و آنها با پلیس شریک می شوند تا همه را بدون رضایت کسی همیشه ضبط کنند. و مهمتر از همه آنها نیاز به خیابان هایی دارند که برای اتومبیل ها طراحی شده باشد، نه برای مردم یا حمل و نقل. آنها فقط برای این وجود دارند که شرکت‌های خودروسازی سود محور بر مسلط باقی بمانند و ترانزیت را سخت‌تر کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر زبان صفحه کلید در مک

در حالی که بیانیه بالا کمی هذلولی است، قطعاتی از حقیقت وجود دارد. خودروهای کروز و وایمو در وسط جاده ها متوقف شده اند و وسایل نقلیه اضطراری، حمل و نقل عمومی و ترافیک عمومی را مسدود کرده اند. اخیراً یک Waymo AV یک سگ را اصابت کرده و کشته است، اما به نظر می رسد که این تصادف اجتناب ناپذیر بوده است. در سال 2018، یک وسیله نقلیه خودران اوبر در آریزونا تصادف کرد که منجر به کشته شدن یک عابر پیاده شد، اما تاکنون هیچ مورد مرگی بر اثر AV در سانفرانسیسکو رخ نداده است. و، بله، پلیس از کروز و وایمو برای کمک به حل تعدادی از جنایات فیلم گرفته است، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این شرکت‌ها در کنار مجریان قانون کار می‌کنند تا همیشه همه را ضبط کنند، وجود ندارد.

با این وجود، این گروه نگرانی مشترکی را در مورد رها کردن وسایل نقلیه خودران در جاده‌های عمومی مطرح می‌کند – فقدان ورودی افراد عادی که مجبورند با وسایل نقلیه روی زمین سروکار داشته باشند. تلاش‌های کنگره برای تنظیم مقررات خودروهای خودران برای چندین سال به تأخیر افتاده است، بنابراین بیشتر مقررات از سوی دپارتمان‌های حمل‌ونقل ایالتی و ادارات وسایل نقلیه موتوری صادر می‌شود.

“من می بینم که برخی از برادران فناوری با وحشت دست خود را فشار می دهند: “کسی به AV ها فکر نمی کند؟” توییت کرد دیوید زیپر، همکار مدعو در مرکز دولتی و دولت محلی تاوبمن مدرسه هاروارد کندی، در پاسخ به چالش مخروطی. «نمی‌توانم بیشتر مخالفت کنم. تنظیم‌کننده‌های کالیفرنیا ساکنان سانفرانسیسکایی را مجبور می‌کنند که برای فناوری AV در حال پیشرفت تبدیل به خوکچه هندی شوند. اعتراض فعال یک پاسخ معقول است.»

یا به عبارت دیگر:

“ابدا. ما با این کار موافق نیستیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مدارگرد پرتاب کننده در مدار دچار اشکال می شود و باعث استقرار اضطراری محموله های استارت آپ های فضایی می شود.

این گروه از دیگران دعوت می‌کند تا با «قرار دادن آرام» مخروط‌ها روی کاپوت بدون راننده – یعنی خالی – خودروها را دنبال کنند و خودروها را غیرفعال کنند. برخی افراد ظاهرا هستند ارسال مطالب ارسالی، اما مشخص نیست که چند نفر برای Safe Street Rebel تصاویر ارسال کرده اند. این گروه به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Waymo هک ویروسی را نوعی خرابکاری نامید.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «نه تنها این درک از نحوه عملکرد AVها نادرست است، بلکه خرابکاری است و رفتار ناامن و بی‌احترامی را در جاده‌های ما تشویق می‌کند». “ما مجریان قانون را از هرگونه تداخل ناخواسته یا ناایمن وسایل نقلیه خود در جاده های عمومی مطلع خواهیم کرد.”

دوباره با هذل. تعریف خرابکاری این است که عمداً به دارایی یک نفر آسیب برسانید – فکر کنید لاستیک های بریده شده یا شیشه های شکسته. وایمو احتمالاً شانسی برای اتهام خرابکاری به کسی که مخروطی روی کاپوت خودروهایش می‌گذارد، نخواهد داشت.

کروز به TechCrunch گفت که دارای یک رکورد ایمنی قوی است و در مقایسه با یک راننده انسانی، راننده خودران آن 73 درصد کمتر با خطر آسیب دیدگی برخورد کرده است.

کروز در بیانیه‌ای گفت: «ناوگان کروز بدون گزینه‌های حمل‌ونقل مطمئن‌تر، سواری رایگان را برای کارگران خدمات شبانه فراهم می‌کند، بیش از 2 میلیون وعده غذایی را به سانفرانسیسکایی‌های ناامن غذایی تحویل داده است، و ضایعات غذایی را از مشاغل محلی بازیابی می‌کند. “ممانعت عمدی وسایل نقلیه مانع از این تلاش ها می شود و خطر ایجاد تراکم ترافیک برای ساکنان محلی را به همراه دارد.”

با وجود اعتراضات چریکی، ترفند مخروطی احتمالاً تأثیری بر تصمیم CPUC نخواهد داشت. حمایت کافی از سوی سایر ذینفعان – از جمله مقامات منتخب، مدافعان دسترسی، گروه‌های صنعت فناوری و سازمان‌های توسعه اقتصادی و تجاری – وجود دارد تا CPUC مخالفان را زیر فرش بکشد. و با توجه به دستور کار جلسه آتی، به نظر می رسد آژانس آماده است تا مجوز برنامه را تأیید کند.

در یکی از موارد دستور کار آمده است: «پیش‌بینی نمی‌شود که خدمات پیشنهادی کروز منجر به خطرات ایمنی قابل توجهی شود. همین احساس برای Waymo تکرار می شود.

این مقاله با بیانیه ای از کروز به روز شده است.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vhC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *