من نمی دونستم که برای مک خود به یک داک نیاز دارم تا زمانی که…

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6 من نمی دانستم که برای مک خود به یک داک نیاز دارم تا زمانی که از یکی: Ft. داک Startech Thunderbolt 4 می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

پس از چند سال استفاده از مک بوک پرو 13 با تراشه M1، سال گذشته به مک بوک پرو 14 اینچی تغییر مکان دادم. جدا از بهبود عملکرد و بزرگتر، بزرگترین تغییر، معرفی مجدد پورت های مفید بود. من بالاخره اسلات کارت SD و یک پورت HDMI را پس گرفتم – که نیاز به داک را از بین می برد – یا حداقل اینطور فکر می کردم.

دانگل StartTech برجسته شده است

زمانی که StarTech از داک Thunderbolt 4 خود را ارسال کرد، مطمئناً تحت تأثیر مجموعه پورت ها قرار گرفتم. با این حال، تصور می‌کردم که لوازم جانبی روی میز من اضافی باشد زیرا مک‌بوک من قبلاً پورت‌های کافی داشت. اما پسر، آیا من اشتباه می کردم! پس از استفاده از داک به مدت تنها دو روز، متوجه شدم که چگونه داشتن یک کابل واحد برای وصل کردن تمام دستگاه های ورودی و خروجی، تفاوت بزرگی را ایجاد می کند. بگذار توضیح بدهم.

یک کابل برای تغذیه همه آنها

قبل از اینکه داک را دریافت کنم، در اینجا همه کابل‌هایی هستند که هنگام استفاده از آن روی میز به مک من متصل هستند.

  • شارژر MagSafe در لبه سمت چپ مک
  • کابل HDMI در لبه سمت راست
  • یک دانگل USB-C به USB-A در لبه سمت راست
  • گاهی اوقات، یک کابل USB-C اضافی در لبه سمت راست برای اتصال دوربین من.

از نظر فنی، این مشکلی نیست زیرا مک من همه پورت‌ها را برای قرار دادن این کابل‌ها دارد. با این حال، دو مشکل اصلی در این راه اندازی وجود دارد. اولاً، تمام این اتصالات تنها یک پورت USB-C را در دو طرف مک خالی می‌کند، و آن را نیز با سایر کانکتورها در کنار آنها. این باعث می شود که برای وصل کردن کابل های بیشتری فشرده شود.

دانگل استارت تک 5

علاوه بر این، تا زمانی که مک خود را همیشه روی میز بگذارم، تنظیمات به خوبی کار می کند. اما، این مورد نیست. ببینید، مک من دو هدف را دنبال می کند. وقتی روی میز می نشینم، به مانیتور من و یک سری لوازم جانبی دیگر متصل می شود و به عنوان رومیزی عمل می کند.

مواقع دیگر در کوله پشتی من می ماند و به عنوان مسافرتی عمل می کند. بنابراین، هر بار که به خانه برمی‌گردم و پشت میز کارم می‌روم، باید 3-4 کابل را وصل کنم تا همه چیز کار کند. و با توجه به اینکه همه پورت ها در یک طرف نیستند، باید کابل ها را به صورت استراتژیک در هر طرف هدایت کنم.

این منجر به آشفتگی کابل روی میز می شود. گاهی اوقات، کابل ها حتی در هم پیچیده می شوند و زیبایی شناسی را خراب می کنند.

بدون کابل، بدون دردسر

صادقانه بگویم، این مشکل چندان بزرگ به نظر نمی رسید – تا زمانی که شروع به استفاده از داک StarTech Thunderbolt 4 کردم. من داک را با اتصال کابل HDMI مانیتورم به آن و به دنبال آن همه کانکتورهای USB-A برای وب کم، کارت صدا و میکروفون خود تنظیم کردم. سپس، داک را به پریز دیواری وصل کردم. در نهایت، کابل USB-C Thunderbolt 4 همراه مک من را با داک متصل کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  داشبورد تست صرفه جویی در پول برای راه اندازی در نمایشگاه نوآوری Med-Tech
دانگل استارت تک 7

با این پیکربندی، همه دستگاه‌های خارجی اکنون با یک کابل USB-C به مک من متصل می‌شوند. چقدر باحاله! علاوه بر این، از آنجایی که خود داک توسط یک آداپتور تغذیه می‌شود، کابلی که آن را به مک متصل می‌کند، لپ‌تاپ را نیز شارژ می‌کند، بنابراین من دیگر به شارژر MagSafe خود نیازی ندارم. حالا، این سطح دیگری از راحتی است!

هر زمان که اکنون به خانه برمی گردم، تنها کاری که باید انجام دهم این است که مک را روی میز خود قرار دهم و یک کابل را برای تبدیل آن به دسکتاپ وصل کنم. وقتی کارم تمام شد، فقط باید یک کابل را قبل از بازگرداندن آن به کوله پشتی خود جدا کنم.

چند مانیتور؟ مشکلی نیست!

بزرگترین نقطه فروش داک StarTech Thunderbolt 4 این است که به شما امکان می دهد تا چهار مانیتور – بله، درست خواندید – را به مک خود متصل کنید! دو کانکتور DisplayPort و دو پورت HDMI وجود دارد که همه آنها می توانند به صورت پشت سر هم استفاده شوند. این بدان معناست که تا چهار صفحه نمایش 4K 60 هرتزی، البته به شرطی که دستگاه شما از آن پشتیبانی کند.

دانگل استارت تک 3

بنابراین، به طور خودکار، مک ها حذف می شوند. این به این دلیل است که حداکثر پشتیبانی از مانیتورها در macOS دو است. اگر کامپیوتر ویندوزی دارید، این عدد به 4 می رسد.

اینترنت سریع و انتقال داده

StarTech همچنین تعداد زیادی پورت USB را روی داک قرار داده است – به طور دقیق هفت مورد از آنها. از این میان، سه پورت USB-A تا 10 گیگابیت بر ثانیه سرعت انتقال داده را پشتیبانی می‌کنند در حالی که دو تای آن‌ها می‌توانند تا 5 گیگابیت بر ثانیه بروند. یک پورت مستقل USB-A 2.0 در جلو وجود دارد که می توان از آن برای شارژ گوشی های یا لوازم جانبی دیگر استفاده کرد.

دانگل استارت تک 9

در کنار شش پورت USB-A، یک پورت USB-C با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه نیز وجود دارد تا پورت اشغال شده توسط دانگل را جبران کند. پورت پرسرعت تضمین می‌کند که می‌توانم SSD خارجی خود را همیشه به مک خود متصل نگه دارم.

موضوع این است که من مکرراً SSD خود را به مک خود وصل می کنم و از آن خارج می کنم زیرا اتصال مستقیم آن به این معنی است که همچنان از لبه آویزان می شود، که ایده آل نیست. با داک می‌توانم آن را همیشه متصل بگذارم.

در اصل، هیچ پورت لپ تاپ خود را از دست نمی دهید. در واقع، در حال به دست آوردن اسلات کارت SD و کارت microSD اضافی هستید. بنابراین، اگر لپ‌تاپ شما (مانند من) قبلاً یک اسلات کارت SD دارد، اکنون دو عدد دریافت می‌کنید که برای کپی کردن فایل‌ها از یک کارت به کارت دیگر مفید است.

برای کسانی از شما که خواهان یک اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد هستند، داک StarTech Thunderbolt 4 یک پورت اترنت RJ45 با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه ارائه می دهد تا نیازی به وابستگی به وای فای نداشته باشید.

دانگل استارت تک 1

جک 3.5 میلی متری و قفل کنزینگتون که همه چیز را گرد می کند. پشت داک دارای پایه ای است که می توانید از آن برای ثابت کردن دائمی آن روی میز خود استفاده کنید. برای مدیریت بهتر کابل بسیار مفید است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  «Perspectives» Google Reddit، YouTube، TikTok و موارد دیگر را در نتایج جستجو ادغام می‌کند

چه چیزی ستاره نمایش نیست؟

یکی از بزرگترین نگرانی‌های من با داک StartTech Thunderbolt 4 عدم پشتیبانی از DisplayLink است. برای کسانی که نمی دانند، DisplayLink به شما امکان می دهد چندین مانیتور را به رایانه خود متصل کنید، حتی اگر به طور طبیعی از آن پشتیبانی نمی کند.

به عنوان مثال، مک های M1 از بیش از یک نمایشگر خارجی پشتیبانی نمی کنند. اما، شما می توانید چندین مانیتور را با استفاده از یک داک DisplayLink از طریق USB متصل کنید.

دانگل استارت تک 2

با قیمت پیشنهادی داک StarTech Thunderbolt 4، انتظار داشتم که از DisplayLink پشتیبانی کند. این امر باعث می‌شود که توصیه این محصول به کسانی که MacBook Air یا MacBook Pro پایه دارند را برای من سخت کند.

اگر بتوانید به گذشته نگاه کنید، هیچ چیز دیگری که به طور خاص در مورد داک StarTech نگران من باشد وجود ندارد. کیفیت ساخت خوب است هرچند عالی نیست. به لطف پلاستیک بیرونی، هنگام نگه‌داشتن داک در حین وصل کردن دستگاه‌ها به داخل و خارج کردن آن، صدای خش‌خشی را تجربه کردم. کاش اسکله ساختار فلزی داشت.

دانگل استارت تک 10

اما، این احتمالاً منجر به داغ شدن داک می شود زیرا در حال حاضر، مدیریت حرارتی فوق العاده به نظر می رسد. StarTech دارای دریچه هایی در دو طرف برای دفع گرما است. همچنین، این اسکله ای نیست که بتوان آن را در هنگام سفر حمل کرد. این بزرگ است و به منبع برق نیاز دارد و آجر آن نیز بسیار سنگین است. بنابراین، بهتر است آن را روی میز خود بگذارید.

آیا باید داک Startech Thunderbolt 4 را بخرید؟

متاسفانه هیچ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. اسکله های Thunderbolt 4 گران هستند و داک StarTech – با برچسب قیمت شمالی 300 دلار از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، برای کسانی که واقعاً به یک ایستگاه اتصال نیاز دارند که بتواند تمام لوازم جانبی و لوازم جانبی آنها را مدیریت کند، ابزارهای زیادی ارائه می دهد.

دانگل استارت تک 4

برای مثال، اگر می‌خواهید یک مانیتور سه‌گانه یا چهارگانه تنظیم کنید، داک StarTech می‌تواند یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده باشد. به همین ترتیب، اگر می‌خواهید مانند من روند اتصال و جدا کردن چندین دستگاه را به لپ‌تاپ خود آسان کنید، داک می‌تواند تمام اتصالات شما را تنها به یک کابل کاهش دهد. اما، البته، این هزینه بسیار سنگینی برای راحتی است.

مزایا

  • انتخاب خوب پورت ها
  • قابلیت اتصال به 4 مانیتور
  • سرعت انتقال اطلاعات عالی

معایب

  • پشتیبانی از DisplayLink وجود ندارد
  • هنگامی که نگه داشته می شود، در شاسی خش می افتد

اگر نیازهای شما شدید نیست و فقط به دنبال یک دانگل یا داک برای اتصال چند دستگاه خارجی هستید، چندین گزینه وجود دارد که بدون استفاده از Thunderbolt 4 بسیار مقرون به صرفه تر هستند. اگر تنها چیزی که نیاز دارید یک اسلات کارت SD یا چند پورت USB-A برای اتصال هر از چندگاهی دستگاه های ورودی/خروجی است، می توانید آنها را در نظر بگیرید. اما، برای همه شما گیمرها و معامله گران سهام که دوست دارید خود را با نمایشگرها احاطه کنید، نمی توانید با StarTech اشتباه کنید!

امیدواریم از این مقاله من نمی دانستم که برای مک خود به یک داک نیاز دارم تا زمانی که از یکی: Ft. داک Startech Thunderbolt 4 مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BMIvKN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *