موضوعات اینستاگرام توسط متا: نحوه استفاده از آن و نکاتی برای محافظت از آن

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آیا تاکنون Threads را امتحان کرده اید؟ شاید متوجه شده باشید که مردم در حال دیوانه شدن آنلاین در مورد پلت فرم جدید رسانه های اجتماعی هستند. در واقع، در اولین روز راه اندازی، بیش از 10 میلیون کاربر را برای ثبت نام جذب کرده بود (به گفته رئیس متا، مارک زاکربرگ). برای معرفی سریع این برنامه جدید به خواندن ادامه دهید و تا زمانی که اینجا هستید، نکات ایمنی را بررسی کنید!

Threads چیست؟

Threads یک برنامه پیام رسانی جدید است که توسط متا راه اندازی شده است. با پشتیبانی از ، Threads دارای یک تجربه خصوصی تر برای برقراری ارتباط با دوستان نزدیک خود است. کاربران می‌توانند در برنامه Threads، رشته‌ها را پست کنند و به آن‌ها پاسخ دهند، وضعیت‌ها را به اشتراک بگذارند، پیام‌های خصوصی، عکس‌ها و ویدیوها ارسال کنند.

Threads چیست؟

نحوه پیوستن به موضوعات

Threads اولین بار از طریق اینستاگرام معرفی شد. این امکان دسترسی آسان با استفاده از حساب اینستاگرام شما را فراهم می کند:

1. پس از دانلود برنامه Threads (موجود برای iOS و اندروید)، می توانید با حساب اینستاگرام خود وارد شوید:

برنامه Threads
برنامه Threads

2. در مرحله بعد، می توانید انتخاب کنید که آیا اطلاعات پروفایل خود را از اینستاگرام وارد کنید یا یک پروفایل جدید ایجاد کنید:

برنامه Threads

3. پس از آن، به شما این امکان داده می‌شود که همان حساب‌هایی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنید، دنبال کنید (می‌توانید این مرحله را رد کنید و شروع به دنبال کردن حساب‌های مورد نظر خود به صورت دستی کنید):

دنبال کنندگان رشته ها

4. و به همین ترتیب، می توانید شروع به استفاده از Threads کنید!

شروع به استفاده از Threads کنید

کارهایی که می توانید با نخ ها انجام دهید

1. ارسال یک موضوع: برای شروع ارسال یک موضوع جدید، روی نماد در وسط ضربه بزنید! (با کلیک بر روی نماد کلیپ می توانید یک عکس یا ویدیو را پیوست کنید.)

یک موضوع ارسال کنید

2. لایک و پاسخ به یک تاپیک: روی دکمه قلب زیر هر تاپیک ضربه بزنید تا موضوع “لایک” شود، و روی بالون گفتگو کلیک کنید تا پاسخ بدهید!

مثل یک نخ
به یک موضوع پاسخ دهید

3. ارسال مجدد موضوع: برای ارسال مجدد یا نقل قول یک موضوع در فید خود، روی فلش های دایره ای ضربه بزنید.

موضوع را دوباره ارسال کنید
موضوع را دوباره ارسال کنید

4. موضوع را به صورت خارجی به اشتراک بگذارید: برای به اشتراک گذاشتن یک موضوع در اینستاگرام (استوری یا پست)، توییتر یا کانال های دیگر، روی نماد ارسال ضربه بزنید.

تاپیک را به اشتراک بگذارید
تاپیک را به اشتراک بگذارید

متا بیان می کند که به زودی ویژگی های بیشتری (مانند هشتگ، پیام های مستقیم، تبلیغات و غیره) اضافه خواهد شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین NAS برای Plex در سال 2023

Threads vs Instagram vs Twitter

پس چرا وقتی اینستاگرام و توییتر داریم از یک برنامه جدید استفاده کنیم؟ در زیر برخی از بزرگترین تفاوت های Threads، Instagram و Twitter آورده شده است.

  1. مکالمات مبتنی بر متن:
    در حالی که اینستاگرام از شما می‌خواهد هر بار که پست می‌کنید عکس‌ها یا ویدیوها را به اشتراک بگذارید، Threads مکانی است که می‌توانید با متن به اشتراک بگذارید. (البته، هنوز هم می توانید عکس ها و فیلم ها را روی آن ارسال کنید.) در زیر چشم انداز به اشتراک گذاشته شده توسط متا آمده است:

«چشم انداز ما با Threads این است که بهترین کاری را که اینستاگرام انجام می دهد را در نظر بگیریم و آن را به متن گسترش دهیم و فضایی مثبت و خلاقانه برای بیان ایده های شما ایجاد کنیم. درست مانند اینستاگرام، با Threads می‌توانید دوستان و سازندگانی را دنبال کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید که علایق شما را به اشتراک می‌گذارند – از جمله افرادی که در اینستاگرام و فراتر از آن دنبال می‌کنید.

  1. کاراکترهای بیشتر در یک رشته موجود است:
    موضوعات نیز دارد محدودیت کاراکتر بزرگتر برای هر پست (500 کاراکتر) در مقایسه با توییتر که کاربران بدون پرداخت آن فقط 280 کاراکتر دارند (بیشتر با سرویس اشتراک پولی آن). علاوه بر این، وجود دارد نه محدودیت مرور در Threads، که با توجه به اینکه توییتر – در حال حاضر – تصمیم گرفته است، مرتبط است حد تعداد توییت هایی که کاربران می توانند هر روز ببینند (2400 توییت و 500 پیام مستقیم در روز).
  1. شروع و اتصال آسان است:
    همانطور که گفته شد، می توانید به راحتی با استفاده از حساب اینستاگرام خود به Threads بپیوندید و تنها با یک کلیک جامعه اینستاگرام خود را به Threads متصل کنید!

چگونه از خود در موضوعات محافظت کنید

هنگام استفاده از هر رسانه اجتماعی، مهم است که بهترین شیوه های امنیتی و حفظ حریم خصوصی را برای محافظت از حساب خود و همچنین اطلاعات شخصی خود دنبال کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • از یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید: شامل ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص باشد.
  • فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای(2FA): 2FA را در حساب خود تنظیم کنید تا هکرهای احتمالی برای ورود به حساب شما زمان بسیار بسیار سخت تری داشته باشند.
  • فعالیت حساب خود را نظارت کنید: حساب خود را برای فعالیت های غیرعادی بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه دسترسی غیرمجاز، بلافاصله رمز عبور خود را تغییر دهید و آن را به Threads/Instagram گزارش دهید.
  • تنظیمات حریم خصوصی خود را تنظیم کنید: کنترل کنید چه کسانی می توانند رشته های شما را ببینند، شما را دنبال کنند و به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند. همچنین در نظر بگیرید که حساب Threads خود را خصوصی کنید.
  • از اشتراک گذاری بیش از حد خودداری کنید: جزئیاتی مانند آدرس منزل، شماره تلفن یا اطلاعات مالی خود را پست نکنید.
  • برنامه و دستگاه های خود را به طور منظم به روز کنید: برنامه Threads و هر دستگاه مرتبط خود را با آخرین وصله‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌ها برای جدیدترین ویژگی‌های امنیتی و حفاظت به‌روز نگه دارید.
  • از یک اتصال امن استفاده کنید: از استفاده از شبکه های Wi-Fi عمومی خودداری کنید و برای محافظت ایمن تر از نرم افزار VPN استفاده کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آنتی متال هوش مصنوعی را برای ریشه‌کن کردن ناکارآمدی هزینه‌های ابری به کار می‌گیرد

حساب های رسانه های اجتماعی خود را ایمن کنید

داده های شخصی به خطر افتاده می تواند عواقب جدی، از جمله سرقت هویت، کلاهبرداری مالی، و از دست دادن شغل داشته باشد. توصیه می کنیم جدید ما را امتحان کنید رایگان پلت فرم محافظت از شناسه، که برای کمک به محافظت از هویت و اطلاعات شخصی خود به صورت آنلاین طراحی شده است!

صفحه اصلی ID Protection
صفحه اصلی ID Protection

با ID Protection، می توانید:

  1. امن است حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را با ابزار نظارت بر حساب رسانه‌های اجتماعی ما، که با آن یک گزارش شخصی دریافت خواهید کرد.
  2. بررسی برای دیدن اینکه آیا داده های شما (، شماره، رمز عبور، کارت اعتباری) در معرض نشت قرار گرفته است یا در تاریک وب قابل دسترسی است.
  3. دريافت كردن قوی ترین پیشنهادات رمز عبور سخت برای هک از هوش مصنوعی پیشرفته ما (آنها با خیال راحت در Vault شما ذخیره می شوند).
  4. لذت ببرید یک تجربه مرور ایمن تر، زیرا Trend Micro وب سایت ها را بررسی می کند و از ردیاب ها جلوگیری می کند.

همه اینها به صورت رایگان – چرا امروز آن را انجام ندهید؟

مثل همیشه، امیدواریم این مقاله خواندنی جالب و/یا مفید بوده باشد. اگر چنین است، لطفا انجام دهید اشتراک گذاری آن را با خانواده و دوستان خود برای کمک به حفظ امنیت و اطلاع جامعه آنلاین – و لایک یا نظر خود را در زیر بگذارید. شما همچنین می توانید ما را در موضوعات دنبال کنید!

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XbJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *