مک پرو جدید دارای برچسب “محصول تایلند” است اما در ایالات متحده مونتاژ می شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در یک چرخش عجیب و غریب، مک پرو 2023 که به تازگی معرفی شده است، اکنون دارای برچسب “محصول تایلند” است، اما همچنان در مک پرو ایالات متحده مونتاژ می شود و همیشه در مرکز بحث ها در مورد محل ساخت و مونتاژ آن بوده است.

با این حال، این اولین بار است که ما این برچسب “محصول تایلند” را روی یک محصول اپل می بینیم.

در سال 2019، اپل با جسارت کامل اعلام کرد که مک پرو را در آستین، تگزاس پس از معافیت های تعرفه ای از سوی دولت دونالد ترامپ به این شرکت، تولید خواهد کرد. این معافیت ها واردات برخی از قطعات را از خارج از ایالات متحده تسهیل کرد.

اپل در ادامه ادعاهای خود در سال 2019 همچنان برچسب معروف طراحی شده در کالیفرنیا را بر روی مک پرو 2023 قرار می دهد که نشان می دهد این محصول هنوز در ایالات متحده تولید می شود.

برچسب جدید روی Mac Pro همانطور که در پرونده FCC فاش شده است اکنون به این شرح است: “طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا. محصول تایلند. مونتاژ نهایی در ایالات متحده آمریکا. در حالی که مشخص نیست چرا اپل «محصول تایلند» را به طور خاص در مدل‌های Mac Pro 2023 اضافه می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  یک محور، در این بازار‽

هیچ تغییری در Mac Pro اخیراً اعلام شده وجود نداشته است که برچسب محصول تایلند را تضمین کند. مک پرو جدید با تراشه M2 Ultra عرضه می شود و طراحی تقریباً مشابه نسل قبلی مک پرو است.

اگرچه گزارشی از مارک گورمن بلومبرگ در فوریه امسال اشاره کرد که مک پرو 2023 در ویتنام تولید خواهد شد که در مقایسه با مک پرو اینتل 2019 “ساخت ایالات متحده” بسیار متضاد است.

کلمه “مونتاژ” به چه معناست؟

تاریخچه کلمه “مونتاژ” کاملاً نامشخص باقی مانده است. این کلمه معانی مختلفی دارد و هیچ تعریف استانداردی از “مونتاژ” وجود ندارد. در حالی که ممکن است تصور شود که مونتاژ یک محصول به معنای کنار هم قرار دادن اجزای مختلف آن برای ایجاد یک محصول نهایی است، اما اکنون اینطور نیست.

9to5Mac می نویسد که چگونه مونتاژ دقیقاً ساخت اجزا نیست وقتی صحبت از دستگاه های مک می شود.

روند بزرگ در طراحی داخلی مک در سال های اخیر، عناصر کمتر و کمتری بوده است. یعنی به جای اینکه یک CPU به یک برد مدار وصل شود و تراشه های GPU و RAM جداگانه به طور مشابه اضافه شوند، “کامپوننت” اکنون مادربردی است که CPU و GPU درون یک تراشه قرار دارند و برد قبلاً با هر دو رم پر شده است. (واقعا، حافظه یکپارچه) و حافظه SSD.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بررسی شارژر Nomad Base One Max MagSafe: Charge With Convenience

دلایل احتمالی پشت برچسب “محصول تایلند”.

بنابراین، اکنون این سوال پیش می‌آید که چرا اپل از امسال متن اضافی را به مک پرو اضافه می‌کند. در اینجا دو احتمال وجود دارد. یکی از آنها یک تعهد نظارتی است که شرکت را ملزم می کند تا فرآیند “مونتاژ” خود را که ممکن است برای مصرف کنندگان گمراه کننده باشد با برچسب قبلی “مونتاژ شده در ایالات متحده” افشا کند. این می تواند دلیلی باشد که اپل عبارت را از “مونتاژ شده در ایالات متحده” به “مجموعه نهایی در ایالات متحده آمریکا” تغییر داده است.

دوم، این شرکت موظف است فاش کند که قطعات را از تایلند تامین می‌کند یا دولت تایلند در ازای نام این کشور در مک پرو 2023، مشوق‌هایی را برای اپل در تعرفه واردات قطعات تعهد کرده است.

جیبین جوزف ویرایشگر محتوا در iGeeksBlog است و توجه بسیار خوبی به جزئیات دارد. او خواننده ای مشتاق است، با علایق مختلف از فلسفه و تاریخ گرفته تا ژئوپلیتیک و فناوری. وقتی گرامر را نمی خواند یا تصحیح نمی کند، متوجه می شوید که او در حال بحث درباره فوتبال است. می توانید او را در و به آدرس 4ibin@ دنبال کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cCmXWY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *