میلیون‌ها مشتری HCA Healthcare داده‌های دزدیده شده‌اند – این چیزی است که باید بدانید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

HCA Healthcare، یکی از بزرگترین مراکز مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده، متحمل یک حمله سایبری شد که در آن اطلاعات حساس بیماران متعلق به میلیون ها کاربر به سرقت رفت.

گزارشی از CNBC ادعا می کند که پایگاه داده در حال حاضر برای فروش در یک انجمن دارک نت ارائه می شود که ظاهراً داده ها شامل نام بیماران، شهرهای محل سکونت و مکان آخرین بازدید آنها است. این شرکت قربانی بودن این حمله را تایید کرد اما اضافه کرد که هکرها که هویت آنها در حال حاضر مشخص نیست، هیچ اطلاعات بالینی را سرقت نکرده اند.

با این حال، همه با این ارزیابی موافق نیستند، زیرا خبرنگاران DataBreaches.net ادعا می کنند که نمونه ای را به دست آورده اند که شامل داده هایی در مورد “ارزیابی سرطان ریه کم خطر” بیمار است.

ده ها میلیون قربانی

تعداد قربانیان “ده ها میلیون” شمارش می شود و شامل ساکنان تقریباً دوجین ایالت از جمله فلوریدا و تگزاس می شود.

برت کالو، محقق امنیت سایبری از Emsisoft، این پایگاه داده را پیدا کرد و استدلال می‌کند که این «ممکن است یکی از بزرگ‌ترین نقض‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی در سال و یکی از بزرگترین نقض‌های تمام دوران باشد».

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خرید عمده: تیم خود را به TechCrunch Disrupt 2023 ببرید و پس انداز کنید

او به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «به‌رغم اینکه میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ممکن است به اندازه نقض‌های دیگر مضر نباشد، زیرا بر اساس بیانیه HCA، به نظر نمی‌رسد بر تشخیص‌ها یا سایر اطلاعات پزشکی تأثیر بگذارد». با این حال، هکر ادعا کرده است که “ هایی با تشخیص سلامتی که با شناسه مشتری مطابقت دارند” دارد.

HCA Healthcare یک اپراتور انتفاعی آمریکایی از امکانات مراقبت های بهداشتی است. این شرکت در سال 1968 تاسیس شد و در نشویل، تنسی مستقر است.

بیش از 180 بیمارستان در سراسر کشور و همچنین حدود 2000 مرکز مراقبت را اداره می کند. این مراکز شامل مراکز جراحی، اتاق‌های اورژانس مستقل، مراکز مراقبت فوری و کلینیک‌های پزشک در 21 ایالت است. در نیز دارای امکاناتی است.

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zJD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *