نحوه استفاده از Circle برای جستجو در اندروید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6نحوه استفاده از Circle برای جستجو در می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

همه ما زمانی که در حال گشت و گذار در اینترنت بودیم، آنجا بوده ایم و چیزی پیدا کرده ایم که در مورد آن اطلاعات بیشتری می خواهیم. یک محصول خاص، یک سلبریتی، یک مکان یا حتی یک کلمه. و آن وقت چه کنیم؟ مرورگر وب را باز می‌کنیم، چیزی را که می‌خواهیم جستجو کنیم تایپ می‌کنیم و به گوگل اجازه می‌دهیم جادوی خود را انجام دهد. اما اگر یک راه ساده برای جستجوی آنچه می‌خواهیم وجود داشت، چه؟ اینجاست که Circle to Search وارد می شود.

How_to_Use_Circle_to_Search_on_Android

با استفاده از Circle to Search، می‌توانید هر چیزی را در تلفن Android خود بدون تغییر برنامه جستجو کنید. همانطور که توسط گوگل اعلام شده است، این ویژگی بخشی از برنامه جستجوی گوگل است که می تواند با یک حرکت ساده فعال شود.

پس از فعال شدن، می توانید محتوای مورد نظر خود را برجسته کنید، که گوگل به طور خودکار آن را جستجو می کند. خیلی جالب به نظر می رسد، درست است؟ اما قبل از اینکه ویژگی Circle to Search را بفهمیم، اجازه دهید به این سوال مهم بپردازیم.

Circle to Search یک ویژگی جستجوی بصری است که در Google Assistant در دستگاه‌های اندرویدی منتخب تعبیه شده است. این امکان را به شما می دهد تا با چرخاندن یا خط زدن در اطراف آنها، اطلاعاتی را در مورد هر چیزی که روی صفحه خود می بینید، اعم از متن، تصویر یا اشیاء در ویدیوها جستجو کنید. آن را به عنوان یک کمند دیجیتالی در نظر بگیرید که کنجکاوی شما را جلب می کند و آن را مستقیماً به اقیانوس وسیع دانش گوگل پرتاب می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه از واتس اپ وب استفاده کنیم؟
دایره برای جستجو چیست؟دایره برای جستجو چیست؟
منبع: گوگل

نسبت به جستجوی سنتی چند مزیت دارد. اول و مهمتر از همه، زمانی که به آن نیاز دارید درست در آنجا قرار دارد، و به عنوان یک پوشش کار می کند، بنابراین نیازی به تعویض برنامه ندارید. ثانیا، از آنجایی که می تواند تصاویر را نیز تجزیه و تحلیل کند، برای دانستن بیشتر در مورد آنها نیازی به جستجوی معکوس ندارید.

به این موارد اضافه کنید، از آنجایی که Circle to Search از جستجوی چندگانه هوش مصنوعی استفاده می‌کند، می‌توانید یک محصول را برجسته کرده و اطلاعات مرتبط درباره آن را بخواهید، مانند «چرا این‌ها اینقدر محبوب هستند» یا «چه کسی این‌ها را طراحی کرده است»، و گوگل بلافاصله به آن پاسخ خواهد داد.

البته، گوگل چنین ویژگی فوق العاده ای را برای همه ایجاد نمی کند تا فوراً از آن استفاده کنند. در زمان نوشتن، تنها تعداد انگشت شماری از دستگاه ها از Circle to Search پشتیبانی می کنند. این شامل 8 و Pixel 8 Pro و سری جدید سامسونگ گلکسی S24 است.

کدام دستگاه‌ها از دایره برای جستجو پشتیبانی می‌کنندکدام دستگاه‌ها از دایره برای جستجو پشتیبانی می‌کنند

همانطور که گفته شد، با توجه به اینکه Circle to Search بخشی از اپلیکیشن گوگل است، زمان زیادی نمی گذرد که گوگل آن را برای سایر گوشی های هوشمند در دسترس قرار می دهد. ما دیدیم که چگونه در نهایت Magic Eraser را در ‌ها در دسترس قرار داد، بنابراین Circle to Search باید در آینده به راحتی روی سایر تلفن‌های هوشمند اندرویدی کار کند.

حالا بیایید در مورد استفاده از Circle برای جستجو صحبت کنیم. در حالی که این ویژگی قبلاً باید به طور پیش‌فرض فعال شده باشد، اگر اشتباهاً آن را خاموش کرده باشید، فعال کردن آن از تنظیمات هنوز هم تمرین خوبی است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: در Google Pixel 8 یا 8 Pro خود، به Settings > Display > Navigation mode بروید.

از طرف دیگر، در دستگاه سری Samsung Galaxy S24 خود، به تنظیمات > صفحه نمایش > نوار پیمایش بروید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین لوازم جانبی برای Mac Mini M2

گام 2: اکنون در دستگاه Pixel 8 خود، روی چرخ دنده کنار حالت پیمایش دلخواهتان ضربه بزنید. اگر پیمایش اشاره‌ای را ترجیح می‌دهید، در داخل تنظیمات آن، کلید کنار «دستگیره را برای جستجو نگه دارید» فعال کنید.

همچنین، کلید کنار «Hold Home to search» را برای پیمایش 3 دکمه‌ای فعال کنید.

از طرف دیگر، در دستگاه Galaxy S24 خود، کلید کنار «Circle to Search» را فعال کنید.

2.4 به سادگی کلید کنار Circle to Search را فعال کنید2.4 به سادگی کلید کنار Circle to Search را فعال کنید

مرحله 3: اکنون با فعال بودن این ویژگی، زمان تست آن فرا رسیده است. محتوایی را که می‌خواهید جستجو کنید باز کنید و بسته به پیکربندی خود، نوار اشاره یا دکمه پیمایش صفحه اصلی را طولانی فشار دهید. این باید یک پوشش برای Circle to Search ایجاد کند.

مرحله 4: با استفاده از انگشت خود (یا S-Pen)، عنصری را که می خواهید جستجو کنید، خط بکشید، خط بکشید یا برجسته کنید. می توانید روی قسمت های خاصی از یک تصویر یا ویدیو ضربه بزنید.

سپس گوگل انتخاب شما را تجزیه و تحلیل می کند و نتایج جستجوی مرتبط شامل متن، تصاویر و پیوندهایی به وب سایت ها یا برنامه ها را به شما ارائه می دهد.

مرحله 5: و این تمام نیست. اگر نتایج اولیه آن چیزی نیست که در ذهن داشتید، جستجوی خود را با تایپ کلمات کلیدی یا استفاده از کادر «افزودن به جستجوی خود» اصلاح کنید.

و این در مورد آن است. مطمئناً قبول دارید که استفاده از Cirlce برای جستجو آسان است. و همچنین کاربردی تر است. این مشکل و مراحل طولانی روش‌های جستجوی سنتی را از بین می‌برد و هر کنجکاوی را به یک کشف بدون درز تبدیل می‌کند. بنابراین، دفعه بعد که مجذوب چیزی در صفحه اندروید خود شدید، جادوی دایره را به خاطر بسپارید. بنابراین، ادامه دهید و از دایره برای جستجو استفاده کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه استفاده از Circle برای جستجو در اندروید مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rPrmBY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *