نحوه ایجاد نظرسنجی در واتس اپ برای دسکتاپ و موبایل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه ایجاد نظرسنجی در واتس اپ برای دسکتاپ و موبایل
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

واتس اپ با افزودنی جدید خود با زمان پیش می رود تا جامعه ای ایجاد کند که گروه های مرتبط را به یک مکان واحد بیاورد. به دنبال آن واتس اپ قابلیت دیگری را برای ایجاد نظرسنجی در گروه های واتس اپ و شخصی به ارمغان می آورد. این کار گروه ها و جوامع شما را سرگرم کننده می کند.

به دنبال یک رستوران عالی برای یک گردش خانوادگی در آخر هفته هستید؟ یا با چندین گزینه هتل برای سفر تابستانی گیر کرده اید؟ همیشه می‌توانید یک نظرسنجی در یک گروه WhatsApp ایجاد کنید و از سایر اعضا بخواهید که از لیست به رستوران یا هتل مورد علاقه خود رای دهند. امکان ایجاد نظرسنجی در چت ها و گروه های WhatsApp در iOS، اندروید و دسکتاپ موجود است.

WhatsApp را در تلفن یا دسکتاپ خود به روز کنید

واتس اپ اخیراً شروع به برگزاری نظرسنجی روی موبایل و دسکتاپ کرده است. اگر از یک برنامه قدیمی در تلفن یا رایانه خود استفاده می کنید، ممکن است این عملکرد برای حساب شما ظاهر نشود. برای شروع استفاده از نظرسنجی، باید واتس اپ را به آخرین نسخه به روز کنید.

کاربران موبایل می توانند اپ استور اپل یا گوگل پلی استور را باز کنند تا آخرین بیلد واتس اپ را روی گوشی خود نصب کنند. اگر از واتس‌اپ در مک یا ویندوز استفاده می‌کنید، برای به‌روزرسانی برنامه به Mac App Store یا Microsoft Store بروید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین برنامه تقویم رایگان برای ویندوز 11

ایجاد نظرسنجی در واتس اپ برای

شما می توانید نظرسنجی را هم در چت شخصی و هم در گروه ایجاد کنید. از آنجایی که ما در مورد گرفتن رای از سایر کاربران صحبت می کنیم، این عملکرد برای گروه های WhatsApp مفیدتر است.

مرحله 1: WhatsApp را در آیفون خود باز کنید.

گام 2: گروهی را انتخاب کنید که می خواهید در آن نظرسنجی ایجاد کنید.

مرحله 3: روی نماد + در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید.

مرحله 4: نظرسنجی را انتخاب کنید.

مرحله 5: سوال خود را وارد کنید و گزینه هایی برای آن اضافه کنید.

مرحله 6: با ادامه افزودن گزینه‌هایی برای نظرسنجی، برنامه فیلدهای جدیدی ایجاد می‌کند. همچنین می توانید از دکمه کناری برای کشیدن و رها کردن گزینه ها برای تغییر ترتیب استفاده کنید. دکمه “ارسال” را در گوشه بالا سمت راست فشار دهید تا نظرسنجی را در گروه واتس اپ به اشتراک بگذارید.

همه اعضای گروه WhatsApp اعلان نظرسنجی دریافت خواهند کرد. WhatsApp نماد نظرسنجی و سوال اصلی را در صفحه اصلی نشان می دهد. برای رای دادن می توانید روی دکمه رادیویی در کنار گزینه ای ضربه بزنید. اگر نظرتان تغییر کرد، دوباره روی دکمه رادیویی ضربه بزنید تا رای شما حذف شود.

هر کسی می تواند در یک نظرسنجی به چند گزینه رای دهد. هر عضو می تواند منوی “مشاهده آرا” را در پایین باز کند تا آرا، زمان و تعداد کلی اعضا را بررسی کند. مراحل ایجاد نظرسنجی در چت شخصی واتس اپ یکسان باقی می ماند.

ایجاد نظرسنجی در واتس اپ برای اندروید

می توانید یک نظرسنجی در واتس اپ برای اندروید ایجاد کنید. برای شروع به گرفتن رای از اعضای گروه مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: واتس اپ را در اندروید باز کنید.

گام 2: به هر چت گروهی یا شخصی بروید.

مرحله 3: روی نماد پین در پایین ضربه بزنید و Poll را انتخاب کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بررسی شارژر Nomad Base One Max MagSafe: Charge With Convenience

مرحله 4: سوال نظرسنجی را در بالا وارد کنید و گزینه ها را اضافه کنید.

WhatsApp گزینه های بیشتری برای نظرسنجی شما ایجاد می کند. می‌توانید ترتیب گزینه‌ها را با استفاده از چهار نوار افقی برای کشیدن و رها کردن گزینه‌ها به اطراف تغییر دهید. پس از انجام تمام تغییرات، دکمه ارسال را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید تا نظرسنجی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تنها طرف دیگر این است که پس از ایجاد نظرسنجی، نمی توانید آن را ویرایش کنید. این بدان معناست که شما باید یک نظرسنجی جدید با تمام تغییرات لازم ایجاد کنید.

ایجاد نظرسنجی در واتس اپ برای دسکتاپ

خوب است ببینیم WhatsApp همان عملکرد را روی دسکتاپ ارائه می دهد. در اینجا نحوه ایجاد نظرسنجی در WhatsApp برای Mac یا آمده است.

مرحله 1: WhatsApp را در رایانه خود باز کنید.

گام 2: هر گروهی را انتخاب کنید و روی نماد پین در کنار کادر پیام کلیک کنید.

مرحله 3: نماد نظرسنجی را انتخاب کنید تا کادر گفتگوی “ایجاد نظرسنجی” باز شود.

مرحله 4: سوالات خود را وارد کنید، گزینه ها را اضافه کنید و دکمه ارسال را بزنید.

وقتی همه شروع به رای دادن کردند، می‌توانید نوار پیشرفت زنده را بررسی کنید.

حذف نظرسنجی در واتس اپ

متأسفانه، پس از ایجاد نظرسنجی در واتس اپ، راهی برای ویرایش آن وجود ندارد. باید آن را برای همه حذف کنید و یک نظرسنجی جدید ایجاد کنید.

مرحله 1: یک گروه یا چت WhatsApp را باز کنید.

گام 2: روی نظرسنجی موجود خود به مدت طولانی فشار دهید و حذف را از گوشه سمت چپ پایین صفحه انتخاب کنید.

مرحله 3: هنگامی که یک پاپ آپ باز می شود، “حذف برای همه” را انتخاب کنید.

هر رای مهم است

متأسفانه، امکان ایجاد نظرسنجی در انجمن های واتس اپ در دسترس نیست. ما امیدواریم که واتس اپ را در یک انجمن نیز شاهد باشیم.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Hysklw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *