نحوه غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها در اندروید و iOS

زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom میخواهیم از نحوه غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها در و iOS
با شما صحبت کنیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

به روز رسانی خودکار برنامه تضمین می کند که منطقه برنامه های مورد علاقه شما همیشه به روز و بدون اشکال باشد. علاوه بر این، از آخرین ویژگی ها لذت می برید. با این حال، اجازه دادن به برنامه‌های به‌روزرسانی‌شده اندرویدی شما به‌طور خودکار می‌تواند داده‌های سلولی قابل توجهی را مصرف کند، و این امر باعث می‌شود که این کار نسبتاً ناخوشایند به نظر برسد.

خوشبختانه، می‌توانید این به‌روزرسانی‌های خودکار برنامه‌ها را خاموش کنید و سپس Play Store را برای به‌روزرسانی دستی برنامه‌ها باز کنید. در اینجا نحوه غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها در اندروید و iOS آورده شده است.

آیا باید به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را غیرفعال کنید

ممکن است تصمیم گرفته باشید برای صرفه جویی در داده های تلفن همراه یا هر دلیل دیگری، به روز رسانی خودکار برنامه را غیرفعال کنید، اما در دراز مدت به شما کمکی نمی کند. دو دلیل وجود دارد که باید قبل از غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه در مورد آن تجدید نظر کنید – تجربه و امنیت. برنامه‌های قدیمی و قدیمی ممکن است از کار بیفتند یا با تلفن شما ناسازگار شوند، به‌خصوص زمانی که ویژگی‌های جدید شروع به عرضه می‌کنند. همچنین، به روز نگه داشتن همه برنامه ها اطمینان حاصل می کند که هیچ آسیب پذیری در آن وجود ندارد. به همین دلیل ضروری است که همیشه برنامه را از بانک ها و سایر مؤسسات حاوی اطلاعات شخصی شما به روز نگه دارید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه فعال یا غیرفعال کردن Auto Start برای برنامه های اندروید

نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه ها در اندروید

طعم‌های مدرن اندروید به شما امکان می‌دهند به‌روزرسانی خودکار را برای همه برنامه‌ها یا فقط چند برنامه به طور همزمان خاموش کنید. این گزینه ها در داخل برنامه فروشگاه Google Play پنهان هستند. در اینجا مراحل غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار برای همه یا تعداد کمی از برنامه‌ها آمده است:

به روز رسانی خودکار برنامه ها را برای همه برنامه ها غیرفعال کنید

طعم‌های مدرن اندروید به شما امکان می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های خودکار را برای همه برنامه‌ها به طور همزمان خاموش کنید. در اینجا مراحل انجام همین کار در تلفن خود آورده شده است.

مرحله 1: برنامه Google Play Store را روی گوشی خود باز کنید. می توانید از نوار جستجو در کشوی برنامه برای پیدا کردن آن استفاده کنید.

گام 2: روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

مرحله 3: از منوی ظاهر شده گزینه Settings را انتخاب کنید.

مرحله 4: روی منوی کشویی Network preferences و سپس گزینه Auto-update apps ضربه بزنید.

مرحله 5: هنگامی که یک پنجره بازشو ظاهر می‌شود، «برنامه‌ها را به‌روزرسانی خودکار نکنید» را انتخاب کنید. سپس، روی Done ضربه بزنید.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را فعال کنید اما فقط زمانی که گوشی خود را به وای‌فای وصل می‌کنید، گزینه «Over Wi-Fi only» را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید این کار را برای برنامه‌های جداگانه انجام دهید، به بخش بعدی بروید.

به روز رسانی خودکار برنامه ها را برای برنامه های جداگانه غیرفعال کنید

طبیعی است که اجازه ندهید اندروید به‌طور خودکار برنامه‌های منتخب را به‌روزرسانی کند، به‌ویژه برنامه‌هایی که معمولاً از آنها استفاده نمی‌کنید. خوشبختانه، اندروید به شما امکان می‌دهد به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را برای هر برنامه نیز غیرفعال کنید. در اینجا به این صورت است:

مرحله 1: App Drawer را روی گوشی خود باز کنید و فروشگاه Google Play را راه اندازی کنید. می توانید آن را در App Drawer نیز جستجو کنید.

گام 2: روی عکس نمایه خود که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از تلفن خود به عنوان وب کم در رایانه شخصی و مک

مرحله 3:

مرحله 4: اکنون روی تب Manage ضربه بزنید تا تمامی برنامه های نصب شده بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود را مشاهده کنید.

مرحله 5: روی برنامه ای که می خواهید به روز رسانی خودکار آن را غیرفعال کنید ضربه بزنید.

مرحله 6: حالا روی منوی سه نقطه عمودی ضربه بزنید و تیک گزینه Enable auto-update را بردارید.

پیروی از مراحل ذکر شده در بالا به شما این امکان را می دهد که به روز رسانی خودکار برنامه ها را برای برنامه های جداگانه در تلفن یا رایانه لوحی خود خاموش کنید.

نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه ها در آیفون

می‌توانید با خاموش کردن آن در صفحه App Store برنامه تنظیمات، به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را برای همه برنامه‌های خود در iOS به سرعت غیرفعال کنید. متأسفانه، iOS گزینه ای برای خاموش کردن به روز رسانی خودکار برنامه ها برای برنامه های جداگانه ارائه نمی دهد.

با وجود این موضوع، بیایید نگاهی به نحوه غیرفعال کردن به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها در iOS بیندازیم:

مرحله 1: یکیشن Settings را در آیفون خود پیدا کرده و باز کنید.

گام 2: به پایین اسکرول کنید و روی App Store ضربه بزنید.

مرحله 3: کلید کنار به‌روزرسانی‌های برنامه را خاموش کنید.

پس از انجام مراحل ذکر شده در بالا، می توانید به سرعت به روز رسانی خودکار برنامه ها را در آیفون خود خاموش کنید و به صورت دستی تصمیم بگیرید که کدام برنامه ها را به روز کنید. با این حال، اگر در به‌روزرسانی برنامه‌ها در آیفون خود مشکل دارید، راهنمای عیب‌یابی قبلی ما را بررسی کنید.

از طرف دیگر، فرض کنید می‌خواهید فقط زمانی که به شبکه Wi-Fi متصل هستید، برنامه‌ها به‌طور خودکار به‌روزرسانی شوند. در این صورت می توانید دو مرحله اول را رد کرده و کلیدی به نام دانلود خودکار را خاموش کنید. همچنان می‌توانید از به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها بدون تجاوز از محدودیت داده تلفن خود استفاده کنید

برنامه ها را از به روز رسانی خودکار خود بدون اجازه شما متوقف کنید

پس از دنبال کردن این راهنما، به راحتی می توانید از به روز رسانی خودکار برنامه ها بدون اجازه شما جلوگیری کنید. این به نوبه خود به بهبود عمر باتری گوشی شما و حفظ داده های سلولی آن کمک می کند.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Ueuiiu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *