نحوه فعال کردن Nvidia DLSS

زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر یکی از کارت‌های گرافیک GeForce RTX انویدیا را دارید، ممکن است بتوانید از ویژگی خاصی به نام DLSS برای بهبود عملکرد نرخ فریم بازی استفاده کنید.

مجموعه عظیمی از بازی‌ها وجود دارند که اکنون از اولین نسخه DLSS پشتیبانی می‌کنند، و در حالی که فناوری جدید DLSS 3 (انحصاری کارت‌های RTX 4000) فقط از تقریباً 35 بازی و برنامه پشتیبانی می‌کند، انتظار داریم این لیست در ماه‌های آینده گسترش یابد.

DLSS یک فناوری مفید برای بازی‌های سخت‌افزاری مانند Cyberpunk 2077 است، زیرا به کارت‌های گرافیکی با رده پایین و متوسط ​​اجازه می‌دهد تا رزولوشن‌های بالاتری را با نرخ فریم همچنان قابل پخش به دست آورند.

اما چگونه می توان DLSS را در شخصی فعال کرد؟ توجه به این نکته مهم است که فرآیند برای هر بازی کمی متفاوت است، اما این راهنما همچنان باید در فعال کردن این فناوری کمک کند.

آنچه شما نیاز دارید:

  • یک مخصوص بازی
  • کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX
  • بازی سازگار

نسخه کوتاه:

  1. بررسی کنید که درایورهای GPU شما به روز هستند
  2. یک بازی سازگار با DLSS را بوت کنید
  3. به تنظیمات گرافیک بروید
  4. DLSS را فعال کنید
  5. بازی را شروع کنید
  6. از شمارنده FPS برای بررسی عملکرد استفاده کنید
  1. گام
    1

    بررسی کنید که درایورهای GPU شما به روز هستند

    برای اطمینان از اینکه DLSS به درستی کار می کند، باید مطمئن شوید که درایورهای گرافیک شما به روز هستند. با دانلود GeForce Experience می توانید این کار را انجام دهید.

    پس از نصب، برنامه را باز کنید و روی تب ‘Drivers' در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید. سپس گوشه سمت راست بالا را بررسی کنید تا ببینید درایورهای گرافیک شما به روز هستند یا خیر. در غیر این صورت، دانلود از شما خواسته می شود.

  2. گام
    2

    یک بازی سازگار با DLSS را بوت کنید

    اکنون زمان راه‌اندازی یک بازی است که از DLSS پشتیبانی می‌کند. می‌توانید از طریق فهرست خود انویدیا در اینجا دوبار سازگاری را بررسی کنید.

  3. گام
    3

    به تنظیمات بروید

    سپس باید گزینه رفتن به تنظیمات را دریافت کنید. گاهی اوقات می‌توانید به سادگی روی این گزینه در یک منو کلیک کنید، در حالی که در موارد دیگر باید کلید Escape را فشار دهید. پس از وارد شدن به تنظیمات، به دنبال تنظیمات نمایشگر باشید.

  4. گام
    4

    DLSS را فعال کنید

    در منوی تنظیمات نمایشگر، باید گزینه ای برای فعال کردن DLSS پیدا کنید. در غیر این صورت، ممکن است لازم باشد یک روش Upscale مانند Horizon Zero Dawn را انتخاب کنید.

    این را روی DLSS تنظیم کنید و فرآیند باید کامل شود. برخی از بازی‌ها همچنین یک نوار لغزنده با کیفیت بالا برای DLSS به شما می‌دهند، بنابراین می‌توانید از کیفیت یا عملکرد گرافیکی استفاده کنید. فراموش نکنید که پس از اتمام، دکمه Apply را بزنید.

  5. گام
    5

    شروع به انجام یک بازی کنید

    DLSS باید اکنون فعال شود، اما ارزش دارد دوباره بررسی کنید که همه چیز کار می کند. یک بازی را شروع کنید، چه با زدن ادامه یا یک فایل ذخیره جدید.

  6. گام
    6

    از شمارنده FPS برای بررسی تفاوت عملکرد استفاده کنید

    تعیین عملکرد نرخ فریم یک بازی با چشم غیر مسلح دشوار است. در عوض، از یک شمارنده FPS استفاده کنید. هم انویدیا و هم استیم برای این کار قابلیت ارائه می دهند یا می توانید از نرم افزارهای شخص ثالث مانند Fraps استفاده کنید. اگر DLSS به درستی کار می کند، باید عملکرد نرخ فریم افزایش یابد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استارت آپ «بازیافت بی نهایت» Samsara Eco با Lululemon شریک می شود

عیب یابی

اگر گزینه DLSS نمایش داده نشد چه کار کنم؟

اگر DLSS محو است یا نمایش داده نمی شود، ممکن است یکی از بسیاری از مشکلات وجود داشته باشد. مطمئن شوید که روش Upscale روی DLSS تنظیم شده است و درایورهای گرافیک شما به روز هستند. همچنین ارزش بررسی اینکه آیا بازی از DLSS پشتیبانی می کند یا خیر، ارزش دارد، زیرا در حال حاضر تنها مجموعه کوچکی از عناوین سازگار وجود دارد. اگر بازی چند ساله باشد، بعید است از DLSS پشتیبانی کند.

همچنین مطمئن شوید که کارت گرافیک شما از DLSS پشتیبانی می کند. در حال حاضر تنها کارت‌های گرافیک RTX 2000، RTX 3000 و RTX 4000 Nvidia از DLSS پشتیبانی می‌کنند.

آیا DLSS در Full HD کار می کند؟

بله، زمانی که بازی ها روی وضوح 1080p تنظیم شده اند، DLSS باید کار کند، اما نتایج آنچنان چشمگیر نخواهد بود. بهتر است از DLSS با وضوح Quad HD یا 4K استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GjQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

7 پاسخ

  1. Avatar Artiman گفت:

    سلام به rtx zotac nvidia 3070 میخوره dlss?

  2. Avatar فرزاد گفت:

    سلام به rtx3050ti گرافیک لپ تاپ میخوره؟

  3. Avatar یاشار گفت:

    سلام RTX2060 super جواب میده؟؟

  4. Avatar ابوالفضل صمدی گفت:

    سلام کارت گرافیک rtx 3050 چهار گیگ برای بازی هاگوارتز لگسی میشه اگر از dlssاستفاده کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *