نوجوان و مادر بر اساس داده های فیس بوک به اتهام سقط جنین اعتراف کردند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم نوجوان و مادر بر اساس داده های فیس بوک به اتهام سقط جنین اعتراف کردند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

یک زن نبراسکا به دلیل کمک به دخترش برای سقط جنین دارویی در سال گذشته به گناه خود اعتراف کرد. روند قانونی علیه او به تصمیم فیس بوک مبنی بر ارائه پیام های خصوصی بین آن مادر و دختر 17 ساله اش به مقامات مربوط می شود که در مورد برنامه های مادر برای خاتمه بارداری خود بحث می کردند.

این پرونده نمونه ای گویا از این است که چگونه می توان از فناوری بزرگ برای کمک به پیگرد سقط جنین در ایالات متحده استفاده کرد، جایی که دادگاه عالی در سال 2022 تصمیم Roe v. Wade را که در سال 1973 سقط جنین را قانونی می کرد، لغو کرد. کارشناسان هشدار داده‌اند که داده‌های مکان، تاریخچه جستجو، ‌ها، پیام‌های متنی و حتی ‌های ردیابی پریود و تخمک‌گذاری اکنون می‌توانند در پیگرد قانونی افرادی که به دنبال سقط جنین هستند و کسانی که به آنها کمک می‌کنند مورد استفاده قرار گیرند و این مورد نشان می‌دهد که حق با آنهاست. نگران بودن.

متا که مالک فیس‌بوک است، می‌توانست حکم قانونی برای تحویل پیام‌های خصوصی به پلیس را به چالش بکشد، همانطور که گاهی اوقات این شرکت و سایر شرکت‌های فناوری به دلایل مختلف انجام می‌دهند، اما این کار را نکرد. پیام‌های خصوصی در فیس‌بوک مسنجر نشان می‌دهد که چگونه این دو درباره برنامه‌های خاتمه بارداری و از بین بردن شواهد، از جمله دستورالعمل‌های مادر در مورد نحوه استفاده از قرص‌ها برای پایان دادن به بارداری، بحث کردند. این پیام‌ها مستقیماً مجریان قانون را به دست آوردن الف مجوز تفتیش.

پلیس به خانه این خانواده یورش برد و شش گوشی و هفت لپ‌تاپ را با داده‌هایی مانند تاریخچه اینترنت و ایمیل‌هایی که مجموعاً 24 گیگابایت داشتند، توقیف کردند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Health Tech Enterprise دو استخدام جدید را اعلام کرد

متا به موقع به TechCrunch پاسخ نداد، اما سال گذشته، این شرکت بیانیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است:

هیچ چیزی در حکم های معتبری که از مجریان قانون محلی در اوایل ژوئن، قبل از تصمیم دادگاه عالی دریافت کردیم، به سقط جنین اشاره نکرد. حکم های مربوط به اتهامات مربوط به تحقیقات جنایی و اسناد دادگاه نشان می دهد که پلیس در آن زمان در حال بررسی پرونده نوزاد مرده ای بود که سوزانده و دفن شده بود، نه تصمیمی برای سقط جنین.

TechCrunch بارها درخواست اطلاعات بیشتر در مورد آنچه پلیس به طور خاص با متا به اشتراک گذاشته است و ظن آنها چیست. پلیس ابتدا تحقیقات خود را آغاز کرده بود “نگرانی ها مبنی بر اینکه یک دختر نوجوان … ظاهراً یک کودک مرده به دنیا آورده است.”

همانطور که در سال 2022 نوشتیم: “یک دختر 17 ساله و یک مرده به دنیا آمده که با عجله پنهان شده است به نظر می رسد چیزی است که ممکن است سزاوار بررسی دقیق تری باشد تا کمک هزینه کلی به همه داده های آن کودک.” به ویژه با توجه به گفتگوی جنجالی در ایالات متحده در آن زمان در مورد تصمیم دادگاه عالی برای لغو رو علیه وید.

متا از موضع گیری در مورد سقط جنین بیزار بوده است، اما همانطور که فیلسوف ایرلندی، ادموند برک ظاهراً نگفته است، “تنها چیزی که برای پیروزی شر لازم است این است که مردان خوب هیچ کاری انجام ندهند.” موضع منفعلانه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، یادآور موضع او علیه تبدیل فیس‌بوک به «داور حقیقت» در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است. زاکربرگ در آن زمان اهمیت سانسور نکردن سخنان سیاسی را تصدیق کرد، حتی زمانی که با اطلاعات نادرستی که می تواند بر روند دموکراتیک تأثیر بگذارد، هم مرز بود.

بر اساس توافق نامه خود، جسیکا برگس، مادر، اعتراف کرد که یک قرص سقط جنین غیرقانونی را پس از 20 هفته بارداری به دخترش داده است، که در آن زمان غیرقانونی بود. در ماه مه، جیم پیلن، فرماندار جمهوری خواه نبراسکا لایحه ای را امضا کرد که سقط جنین در هفته 12 بارداری را ممنوع می کند که بلافاصله اجرا شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  SoLo Funds دعوی در مورد اتهامات وام دهی غارتگرانه در ناحیه کلمبیا را حل و فصل می کند

برگس همچنین به گزارش نادرست و دستکاری در بقایای اسکلت انسان اعتراف کرد. بر اساس اسناد دادگاه، مادر به دخترش کمک کرد تا جنین سقط شده را بسوزاند و دفن کند که بعداً مقامات از مزرعه ای در شمال نورفولک نبش قبر کردند. دادگاه اتهامات پنهان کردن مرگ شخص دیگری و سقط جنین توسط فردی غیر از پزشک دارای مجوز را رد کرد.

جو اسمیت، وکیل شهرستان مدیسون، گفت که این اولین باری بود که او پس از 20 هفته کسی را به انجام غیرقانونی سقط جنین متهم کرد.

جسیکا برگس برای محکومیت در 22 سپتامبر برنامه ریزی شده است، و او در حال بررسی دو اتهام جنایت کلاس IV و یک جنایت کلاس I است. در نبراسکا، جنایات کلاس IV معمولاً شامل محکومیت تا دو سال زندان، جریمه 10000 دلاری یا هر دو است. جنایات کلاس اول تا یک سال زندان، 10000 دلار یا هر دو محکوم می شوند.

سلست برگس که اکنون 18 سال دارد، سال گذشته به عنوان یک بزرگسال متهم شد و در ماه مه به جرم برداشتن، پنهان کردن یا رها کردن جسد مرده اعتراف کرد. جلسه محاکمه او برای 20 ژوئیه برنامه ریزی شده است و او با دو سال زندان مواجه است.

تابستان گذشته، مردی پس از عدم اعتراض به جرمی به دلیل کمک به زنان در دفن جنین در زمین والدینش، به حبس مشروط محکوم شد.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Gcs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *