هر آنچه باید در مورد آتش سوزی باتری دوچرخه برقی بدانید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم هر آنچه باید در مورد آتش سوزی باتری دوچرخه برقی بدانید
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

انقلاب دوچرخه های الکترونیکی با همه‌گیری شروع شد و به عنوان پاسخی برای همه چیز از تراکم ترافیک گرفته تا انتشار گازهای گلخانه‌ای و تناسب اندام و افسردگی مورد استقبال قرار گرفت. در واقع، پتانسیل ایجاد تغییرات واقعی را دارد، اما جنبه مرگبارتری نیز وجود دارد که برخی از مصرف کنندگان را به تعویق می اندازد.

همه ما سرفصل های چند سال اخیر را دیده ایم. مرگ مادر و دو بچه در آتش سوزی ناشی از باتری دوچرخه برقی؛ “4 کشته و 2 مجروح وخیم در آتش سوزی فروشگاه دوچرخه الکترونیکی نیویورک” FDNY می‌گوید سرعت آتش‌سوزی دوچرخه‌های الکترونیکی امسال دو برابر خواهد شد.

شیوع هشدارها در مورد آتش‌سوزی‌های ناشی از دوچرخه‌های الکترونیکی و سایر وسایل نقلیه الکتریکی سبک کاملاً در تضاد کامل با زیت‌گیست شهری کنونی است که از ریزگردش الکتریکی به عنوان پاسخی برای ایجاد خیابان‌های ایمن‌تر، حمل‌ونقل کارآمدتر و شهرهای سبزتر تبلیغ می‌کند. پس کدام است؟ آیا دوچرخه های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی همه ما را در آتش سوزی ناشی از لیتیوم می کشند؟ یا اینکه با تبدیل رانندگان احتمالی به کاربران micromobility دنیا را نجات خواهند داد؟

در میان ه و آتش جهنمی، سردرگمی زیادی در مورد اینکه چه نوع خودروهایی در معرض خطر آتش سوزی هستند، چرا آتش سوزی باتری های لیتیومی تا این حد شایع و کشنده است، چگونه ایمن بمانیم و دولت ها برای کاهش این خطر چه می کنند وجود دارد. همانطور که دوچرخه های برقی و اسکوترها قدرت می گیرند.

خبر بد این است که آتش سوزی باتری دوچرخه برقی، اسکوتر الکترونیکی و موتورسیکلت الکترونیکی به این زودی ها از بین نمی رود. خبر خوب این است که ما می‌توانیم با افزایش آگاهی در مورد علت وقوع آن‌ها و نحوه اجتناب از آن‌ها جلوی شیوع را بگیریم.

چرا آتش سوزی باتری اتفاق می افتد؟

مردی در 21 فوریه 2023 در شهر نیویورک از طریق میدان تایمز با دوچرخه برقی می‌رود. لورا کاوانا، کمیسر آتش‌نشانی شهر نیویورک، از کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده خواسته است تا اقدامات لازم را انجام دهد و به جلوگیری از آنچه باتری‌های لیتیوم یونی غیراستاندارد می‌نامد، کمک کند، پس از اینکه نیویورک صدها آتش‌سوزی باتری دوچرخه‌های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی را تجربه کرد. اعتبار تصویر: لئوناردو مونوز / VIEWpress از طریق Getty Images

یک پاسخ شیمیایی و عملی برای این سوال وجود دارد. پاسخ شیمیایی این است که سلول‌های لیتیوم یونی تحت فرآیندی به نام باند حرارتی قرار می‌گیرند که منجر به افزایش شدید دما و فشار سلول باتری، همراه با انتشار گاز قابل اشتعال می‌شود. گاز قابل اشتعال می تواند از دمای بالای باتری مشتعل شود و در نتیجه آتش سوزی سریعی ایجاد شود که به سختی خاموش می شود و بخارات سمی منتشر می کند.

علت انتشار گاز قابل اشتعال و گرمای بالای باتری چیست؟ این پاسخ متفاوت است، اما اجماع وجود دارد.

کارشناسانی که با TechCrunch صحبت کردند می‌گویند دوچرخه‌های الکترونیکی ارزان قیمت و باتری‌های بی‌کیفیت – که اغلب از چین وارد می‌شوند – به دلیل فرآیند تولید با کیفیت پایین‌تر احتمال انفجار دارند. به گفته لئو راودیس، رئیس و مدیر عامل Call2Recycle، یک برنامه غیرانتفاعی افت باتری، اگر شرکت‌های باتری از مواد ارزان قیمت استفاده کنند، احتمال نقصی وجود دارد که می‌تواند سلول‌ها را منبسط و برآمده کند. اگر برآمده شوند، می توانند ترکیده شوند، که همچنین می تواند باعث باند فرودگاه حرارتی شود.

راودیس به TechCrunch گفت: «فقط باید به خاطر داشته باشید، آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید. این باتری‌ها دستگاه‌هایی هستند که بسیار مهندسی شده‌اند، و اگر فقط چند صد دلار برای یک باتری خرج می‌کنید، احتمالاً باتری‌هایی را دریافت می‌کنید که در مکان‌های مختلف از بین می‌رود.»

طبق داده‌های سازمان آتش نشانی نیویورک، در شهر نیویورک، جایی که کارگران تحویل غذا برای انجام کارهای خود به دوچرخه‌های الکترونیکی تکیه می‌کنند، آتش‌سوزی‌ها با سرعت شگفت‌آوری در حال افزایش است – طبق داده‌های سازمان آتش نشانی نیویورک، هر سال از سال 2020 تا 2022 دو برابر می‌شود. تا 3 ژوئیه 2023، 114 تحقیق در مورد آتش سوزی یون لیتیوم، 74 مجروح و 13 مرگ انجام شده است. این 13 مورد مرگ در سال جاری در نتیجه باتری‌های لیتیومی است، در مقایسه با 6 مورد در سال 2022 و چهار مورد در سال 2021. در حالی که FDNY آمار خود را به انواع دستگاه‌هایی که باعث آتش‌سوزی شده‌اند تقسیم نمی‌کند، 80 مورد از آتش‌سوزی‌ها در سازه‌هایی مانند خانه‌ها رخ داده است. ، ساختمان ها و ادارات.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چه کسی بعد از SaaS-acre بیشترین ارزش را به دست می آورد؟ شرکت ها یا استارت آپ ها؟

بسیاری حدس می‌زنند که بسیاری از آتش‌سوزی‌ها به این دلیل اتفاق افتاده است که به‌اصطلاح تحویل‌دهنده‌ها – کارگران تحویل گیگ با درآمد کم – وسایل نقلیه ارزان‌قیمتی را به‌صورت آنلاین یا دست دوم خریداری کرده‌اند تا بتوانند کار خود را انجام دهند. این دوچرخه ها و باتری ها نه تنها به دلیل ارزان بودن، شروع بدی دارند، بلکه سرعت خود را نیز پشت سر گذاشته اند.

به گفته کارگرانی که با TechCrunch صحبت کردند، تحویل‌داران می‌توانند تا 100 مایل در روز را طی کنند. اگر آنها دوچرخه برقی خود را تصادف کنند یا آن را رها کنند یا به هر طریقی به باتری آسیب بزنند، احتمال انفجار باتری افزایش می یابد. به خصوص اگر کارگری که احتمالاً از یک روز طولانی در خیابان خسته شده است، باتری خود را در طول شب هنگام خواب رها کند تا شارژ شود. شارژ بیش از حد باتری ها می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود که می تواند گاز قابل اشتعال ذکر شده در باتری های لیتیومی را مشتعل کند.

حتی باتری های باکیفیت نیز در صورت دستکاری پتانسیل ایجاد آتش سوزی را دارند. جورج کرچنر، مدیر اجرایی انجمن باتری های قابل شارژ، یک گروه تجاری صنعتی، به TechCrunch گفت که تعمیر باتری ها یا انجام اصلاحات DIY می تواند منجر به آتش سوزی شود زیرا سرهم بندی می تواند ویژگی های ایمنی باتری را به خطر بیندازد.

چگونه می توانم ایمن بمانم؟

انواع مختلفی از علائم گواهی ایمنی UL وجود دارد، اما آنها معمولاً شبیه یکی از موارد فوق هستند. اعتبار تصویر: راه حل های UL

آتش سوزی باتری ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد، اما طیف وسیعی از اقدامات ایمنی وجود دارد که می توانید برای رعایت بهداشت خوب باتری از آنها استفاده کنید.

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تجهیزاتی با علامت Underwriters Laboratories خریداری کنید که به شما نشان می دهد که محصول تست ایمنی و تایید شده است. به دنبال “UL” در یک دایره باشید. و به یاد داشته باشید، این برای هر چیزی با باتری‌های لیتیوم یونی صدق می‌کند، نه فقط وسایل نقلیه الکتریکی.

حتماً دستورالعمل های سازنده را برای شارژ و ذخیره سازی دنبال کنید و همیشه از سیم و آداپتور برق سازنده که مخصوص دستگاه ساخته شده است استفاده کنید.

دستگاه خود را زیر بالش، روی تخت یا روی کاناپه شارژ نکنید و سعی کنید باتری های خود را بیش از حد شارژ نکنید و آنها را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. اگر می توانید آنها را دور از خروجی شارژ کنید تا در صورت آتش سوزی بتوانید سریعاً فرار کنید.

اگر باتری شما بیش از حد داغ شد یا متوجه بوی عجیب، صدای عجیب و غریب، تغییر شکل یا رنگ یا هر چیز دیگری شدید که زنگ خطر را به صدا درآورد، اقدام کنید. اگر ایمن است، دستگاه را از هر چیزی که ممکن است آتش بگیرد دور کنید و با پلیس تماس بگیرید.

دور انداختن صحیح باتری ها نیز حیاتی است. آنها را در سطل زباله نگذارید یا در خانه بازیافت نکنید. مکان‌های محلی بازیافت باتری را در نزدیکی خود بررسی کنید. Call2Recycle یک برنامه واقعا کاربرپسند با بیش از 50 مارک دوچرخه الکترونیکی دارد. چه دوچرخه خود را نو خریداری کرده باشید و چه استفاده شده، می توانید باتری قدیمی خود را به هر فروشگاه دوچرخه شرکت کننده ای ببرید و آنها بازیافت آن را برای شما انجام خواهند داد.

و اگر دوچرخه الکترونیکی ندارید، اما نزدیک مغازه‌ای هستید که آنها را می‌فروشد یا تعمیر می‌کند، مراقب باشید. هیچ کس از جادوگر خوشش نمی‌آید، اما مغازه‌هایی که باتری‌ها را به درستی ذخیره نمی‌کنند، شارژ نمی‌کنند یا آنها را دور نمی‌اندازند، علت چند آتش‌سوزی بوده‌اند و نیویورکی‌ها آن را گزارش می‌کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Space Forge بریتانیا فناوری جدید ورود مجدد را برای ماهواره‌های تولید داخل فضا معرفی کرد.

در شهر نیویورک در ماه ژوئن، آتش‌سوزی در یک فروشگاه دوچرخه‌های الکترونیکی آغاز شد که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن شدید دو نفر دیگر شد. یک هفته بعد، FDNY یک “بمب ساعتی” متشکل از ده‌ها باتری لیتیوم یونی را در یک فروشگاه دیگر در منهتن پایین، به عنوان بخشی از سرکوب این آژانس با باتری‌های غیرقانونی، کشف کرد. FDNY خطرات آتش سوزی متعدد، باتری های آسیب دیده و نوارهای برق بیش از حد را پیدا کرد.

دوچرخه های برقی دست دوم چطور؟

“آن را بررسی کنید. راودیس گفت: مطمئن شوید که قابل حمل است. “من فکر نمی کنم که خطر لزوماً فقط به دلیل استفاده از آن بالا می رود، اما مانند هر چیز دیگری، خریدار مراقب باشد. بنابراین اگر دوچرخه‌ای می‌خرید که ارزان است، باتری قدیمی دارد، باتری آن خراب شده یا تازه باتری آن را تعویض کرده‌اید و سازنده آن را نمی‌شناسید، دو بار فکر کنید زیرا کیفیت باتری بسیار مهم است.

امروزه بسیاری از فروشگاه‌های معتبر دوچرخه‌های الکترونیکی می‌توانند سلامت باتری شما را بررسی کنند، به خصوص اگر دوچرخه‌ای بخرید که روی سیستم دوچرخه الکترونیکی متصل بوش کار می‌کند که تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد.

دولت برای حفظ امنیت شما چه می کند؟

ریچی تورس، نماینده ایالات متحده، یک دموکرات که نماینده برونکس جنوبی است، در 7 مارس قانونی فدرال را پیشنهاد کرد که کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی را ملزم می کند استاندارد ایمنی محصول نهایی مصرف کننده را برای دوچرخه های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی برای محافظت در برابر خطر آتش سوزی ایجاد کند. .

در سطح فدرال، بسیار کم. اما امیدی هست

چند لایحه به کنگره ارائه شده است تا واردات باتری های بدون گواهی و کیفیت پایین را تنظیم کند و همچنین مصرف کنندگان را تشویق به خرید دوچرخه های الکترونیکی با کیفیت بالا کند.

یک لایحه جدید دو حزبی به نام قانون امنیت و انصاف واردات، واردات دوچرخه های الکترونیکی و باتری های غیرقانونی را به ایالات متحده محدود می کند.

امروزه، چین و سایر کشورها می توانند محصولات را بدون بازرسی گمرکی و گشت مرزی به طور مستقیم به مصرف کنندگان آمریکایی بفروشند، در صورتی که محصولات زیر 800 دلار باشند. دوچرخه الکترونیکی زیر 800 دلار دقیقاً از آن دسته دوچرخه هایی است که احتمال دارد باتری تایید نشده یا سیستم مدیریت باتری ضعیفی داشته باشد. این قانون مقرراتی را رعایت می کند که اجازه می دهد محصولات زیر 800 دلار کنترل نشوند.

لایحه پیشنهادی دیگری که در ماه مارس به مجلس سنا ارائه شد، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی را ملزم می کند تا استاندارد ایمنی محصول نهایی مصرف کننده را برای دوچرخه های الکترونیکی و اسکوترهای الکترونیکی برای محافظت در برابر خطر آتش سوزی ایجاد کند.

در نهایت، سیاست گذاران قانون راه اندازی مشوق الکتریکی برای محیط زیست (E-BIKE) را در ماه مارس مجدداً معرفی کردند، لایحه ای که به آمریکایی ها تا 1500 دلار تخفیف فدرال برای خرید دوچرخه الکترونیکی ارائه می دهد. در صورت تصویب، این لایحه می‌تواند به دسترسی بیشتر دوچرخه‌های الکترونیکی با کیفیت برای آمریکایی‌های کم‌درآمد کمک کند.

بسیار مهم است که فقط دوچرخه های الکترونیکی با باتری های دارای گواهی UL یا باتری های دارای گواهی معادل آن، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی هستند.

قانون E-BIKE در اصل در سال 2021 به عنوان بخشی از قانون دولت بایدن (BBB) ​​معرفی شد، که مجلس نمایندگان را تصویب کرد اما سنا را پاک نکرد. قانون کاهش تورم (IRA)، که نسخه مذاکره شده BBB است، تصویب شد و در آگوست 2022 به قانون تبدیل شد. اما قانون E-BIKE از زبان این لایحه خارج شد.

توجه داشته باشید که IRA به آمریکایی ها اعتبار مالیاتی تا سقف 7500 دلار برای تشویق به خرید خودروهای برقی، یک گزینه حمل و نقل سبز کمتر، در اختیار آمریکایی ها قرار می دهد.

دولت فدرال همچنین به شهر نیویورک، مرکز آتش‌سوزی باتری‌ها، 25 میلیون دلار کمک اضطراری برای تأمین بودجه نصب 170 ایستگاه شارژ و ذخیره‌سازی میوبیلیتی در 50 مکان اعطا کرد. هدف این است که برای تحویل‌دهندگان مکان‌های امنی برای شارژ مجدد باتری‌هایشان فراهم شود.

نیویورک همچنین ممنوعیتی را برای فروش باتری‌های بدون گواهینامه UL صادر کرد، اما کارشناسان می‌گویند که اجرای آن دشوار خواهد بود.

برخی می‌گویند که پشتیبانی از شیوه‌های شارژ ایمن و دسترسی به باتری‌های باکیفیت نباید فقط متوجه دولت شود، بلکه شرکت‌های مبتنی بر برنامه‌هایی مانند Uber Eats، Grubhub و DoorDash را نیز باید تحت تأثیر قرار دهد. در شهرهایی مانند نیویورک، تحویل دهندگان دوچرخه های الکترونیکی ستون فقرات این مشاغل هستند.

ویلیام مدینا، یکی از اعضای Los Deliveristas Unidos، جمعی از کارگران تحویل‌دهنده شهر نیویورک، به TechCrunch گفت: «یک دوچرخه الکتریکی با باتری 1600 تا 1700 دلار یا بیشتر قیمت دارد. «اینها هزینه های عملیاتی است که کارگر متحمل می شود. او 100٪ هزینه ماشین آلات را برای کار کردن بر عهده می گیرد و برنامه ها هیچ کاری انجام نمی دهند. آنها باید مسئولیت داشته باشند که به نحوی به ما کمک کنند.»

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Bev
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *