آخرین پتنت اپل حاکی از آن است که یک آیفون قابل چرخش ممکن است در راه باشد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس پتنت جدید منتشر شده، مهندسان در حال بررسی امکان ساخت یک آیفون با صفحه نمایش غلتشی و همچنین آیفون تاشو هستند. این پتنت نشان می‌دهد که فناوری نمایشگر می‌تواند در آی‌پدها و صفحه‌نمایش‌های دسکتاپ نیز کاربرد داشته باشد.

همانطور که توسط Patently (از طریق راهنمای Tom's Guide) دریافت شده است، این پتنت “دستگاه های الکترونیکی با نمایشگرهای قابل چرخش” را توصیف می کند که “ممکن است بین حالت رول نشده که در آن صفحه نمایشگر مسطح است و حالت نورد که در آن قسمت قابل چرخش نمایشگر چرخانده شده است حرکت کنند. برای ذخیره سازی”.

نمودارهای همراه با پتنت تقریباً همان‌طور است که انتظار دارید: صفحه‌ای که شبیه نسخه الکترونیکی یک قطعه کاغذ پوستی است که در دو طرف آن پیچیده شده است. نمایشگر در صورت نیاز گسترش می یابد و سپس در صورت نیاز کوچک می شود.

این یک برداشت جالب از فرم فاکتوری است که در دستگاه‌هایی مانند Samsung Galaxy Z Fold 4 دیده‌ایم: دوباره ایده این است که شما یک صفحه نمایش به اندازه تبلت در اختیار دارید، اما همچنان می‌تواند در جیب شما جا شود. وقتی تا شده نمایشگرهای رول شونده مزایای مشابهی را ارائه می دهند، اگر سازندگان دستگاه قادر به استفاده صحیح از فناوری باشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  از طریق عینک: سلامت دیجیتال و هوش مصنوعی پزشکی در اروپا

پتنت آیفون رول شونده از اپل

نمودارهای ثبت اختراع به شما ایده ای از نحوه عملکرد یک صفحه نمایش چرخشی می دهد. (اعتبار تصویر: USPTO / Apple)

به چرخیدن ادامه دهید

این به هیچ وجه اولین باری نیست که اپل پتنتی مانند این را به ثبت می‌رساند – اختراعات قبلی به سال 2014 باز می‌گردند – اما به نظر می‌رسد که فناوری صفحه‌نمایش چرخشی در حال حاضر بسیار نزدیک‌تر است که در یک دستگاه مصرف‌کننده ظاهر شود. در حالی که چندین سال طول کشیده است، تلفن های تاشو اکنون به طور گسترده در دسترس هستند و گوشی های رول شونده می توانند بعدی باشند.

و البته اپل تنها کسی نیست که این نوع نمایشگر را بررسی می کند. ال‌جی و هر دو صفحه نمایش‌های قابل چرخش را برای محصولات خود به نمایش گذاشته‌اند، اگرچه این صفحه‌نمایش‌ها هنوز در مرحله نمایش نمونه اولیه، نمایشگاه فناوری هستند.

در کنگره جهانی موبایل امسال، موتورولا یک مفهوم تلفن رول شونده را به نمایش گذاشت: صفحه نمایش دستگاه با فشار دادن یک دکمه از 5 اینچ به 6.5 اینچ افزایش یافت. این نشانه چیزی است که قرار است بیاید، و به نظر می رسد که اپل قصد دارد در این کار مشارکت کند.

به یاد داشته باشید که مانند همیشه، پتنت ها فقط نشان می دهند که شرکت ها در حال کاوش و آزمایش هستند – هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها همیشه به یک محصول نهایی، به همان اندازه که جالب هستند، تبدیل شوند. قبل از هر آیفون قابل چرخش، ما آیفون 15 را در ماه سپتامبر دریافت خواهیم کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پرسش و پاسخ: نایلون جدید با درجه پزشکی Ascend و Foster Corporation

امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ujbYXj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *