هر چند وقت یکبار باید گوشی اندرویدی بخرید یا تعویض کنید

زمان مطالعه: 10 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6هر چند وقت یکبار باید گوشی اندرویدی بخرید یا تعویض کنید می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

تلفن‌های اندرویدی جزء لاینفک زندگی روزمره ما شده‌اند و به عنوان همراهان قدرتمند و همه‌کاره عمل می‌کنند. افراد عادی روزانه چندین بار گوشی خود را چک می کنند، اما آخرین باری که پرسیدید آیا زمان ارتقا است یا خیر، چه زمانی بود؟ در این مقاله به شما اطلاع خواهیم داد که هر چند وقت یکبار باید یک گوشی اندرویدی را خریداری یا تعویض کنید.

هر چند وقت یکبار باید گوشی اندرویدی بخرید یا تعویض کنید

مانند سایر دستگاه های الکترونیکی، تلفن اندرویدی شما به مرور زمان فرسوده می شود. مدت زمان ماندگاری تلفن اندرویدی شما به استفاده شما، محل زندگی، میزان مراقبت از آن و موارد دیگر بستگی دارد. در حالی که شرکت‌های فناوری از شما می‌خواهند که به سرعت یک تلفن جدید تهیه کنید، آیا باید بخواهید؟ بیایید بررسی کنیم.

گوشی های اندرویدی چقدر عمر می کنند

طول عمر تلفن‌های اندرویدی می‌تواند از ۲ تا ۳ سال برای مدل‌های مقرون‌به‌صرفه تا ۳ تا ۵ سال برای پرچمداران ممتاز مانند گلکسی اس ۲۳ پلاس متغیر باشد. این تغییر به عوامل مختلفی از جمله برند دستگاه، شماره مدل و نحوه استفاده از آن بستگی دارد.

گوشی های اندرویدی چقدر عمر می کنندگوشی های اندرویدی چقدر عمر می کنند

در حالی که مدل‌های ممتاز با مواد باکیفیت‌تر، پردازنده‌های قدرتمند و کیفیت ساخت بهبودیافته عرضه می‌شوند که باعث می‌شود عمر طولانی‌تری داشته باشند، تخریب باتری همچنان می‌تواند بر طول عمر آنها تأثیر بگذارد. برای درک بهتر مدت زمان ماندگاری سامسونگ و سایر تلفن های اندرویدی، بیایید برخی از عوامل موثر بر عمر دستگاه شما را بررسی کنیم.

چه چیزی بر طول عمر تلفن اندرویدی شما تأثیر می گذارد

عوامل مختلفی می توانند بر طول عمر یک گوشی هوشمند اندرویدی تأثیر بگذارند. در اینجا برخی از عوامل ضروری ذکر شده است:

دوام سخت افزاری

دوام سخت افزاریدوام سخت افزاری
  • کیفیت ساخت: ساختار فیزیکی و مواد استفاده شده در گوشی هوشمند نقش مهمی ایفا می کند. مواد با کیفیت بالا و ساخت مستحکم می تواند به طول عمر بیشتر کمک کند.
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: گوشی‌های هوشمند با مقاومت در برابر آب و گرد و غبار معمولاً دوام بیشتری دارند و در محیط‌های چالش‌برانگیز کمتر آسیب می‌بینند.
  • مقاومت در برابر سقوط: سقوط تصادفی یکی از دلایل رایج آسیب دیدن گوشی های هوشمند است. دستگاه هایی با طرح ها و مواد بادوام، مانند گوریلا گلس، ممکن است بهتر در برابر افت مقاومت کنند.

تخریب باتری

تخریب باتریتخریب باتری
  • شیمی باتری: باتری‌های لیتیوم یونی که معمولاً در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، به مرور زمان با هر چرخه شارژ تحلیل می‌روند. تعداد چرخه‌های شارژ-دشارژ یک باتری می‌تواند قبل از اینکه تخریب قابل توجهی رخ دهد، به شیمی خاص باتری بستگی دارد.
  • عادات شارژ کردن: شارژ سریع، دمای بالا در حین شارژ، و تخلیه مداوم باتری به سطوح پایین می تواند به تخریب سریع باتری کمک کند.
  • ظرفیت باتری: با گذشت زمان، حداکثر ظرفیت باتری کاهش می یابد. با کاهش ظرفیت، عمر باتری و زمان استفاده کلی گوشی هوشمند ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

پشتیبانی نرم افزار

پشتیبانی نرم افزارپشتیبانی نرم افزار
  • به روز رسانی سیستم عامل: به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معمولی، از جمله وصله‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم عامل، می‌توانند عملکرد، امنیت و ویژگی‌های دستگاه را افزایش دهند. سازندگانی که به‌روزرسانی‌های به‌موقع و طولانی‌مدت را ارائه می‌کنند به عمر مفید دستگاه کمک می‌کنند.
  • سازگاری برنامه: با تکامل اکوسیستم اندروید، دستگاه‌های قدیمی‌تر ممکن است برای اجرای آخرین برنامه‌ها و سرویس‌ها دچار مشکل شوند و تجربه کاربر را کاهش دهند.
  • منسوخ شدن: سازندگان در نهایت ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای دستگاه‌های قدیمی‌تر متوقف می‌کنند و آنها را در برابر تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیرتر می‌کنند و به طور بالقوه عمر آنها را کاهش می‌دهند.

همچنین بخوانید: نحوه رفع مشکل آپدیت سیستم اندروید نصب نشد

عوامل تعیین کننده فرکانس ارتقا

فاکتورهای زیر می توانند نقش مهمی در تعیین اینکه هر چند وقت یکبار باید گوشی خود را ارتقا دهید، ایفا کنند. بنابراین، بدون هیچ بحث دیگری، بیایید این عوامل را بررسی کنیم:

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین پاور بانک برای آیفون 15 پرو
عوامل تعیین کننده فرکانس ارتقاعوامل تعیین کننده فرکانس ارتقا
  • عملکرد و منسوخ شدن: با پیشرفت تکنولوژی، گوشی های جدیدتر دارای پردازنده های قوی تر، گرافیک بهتر و عملکرد بهتری هستند. برای همگام شدن با آخرین قابلیت ها و اطمینان از عملکرد روان برنامه های کاربردی با منابع فشرده، باید ارتقا را در نظر بگیرید.
  • به روز رسانی نرم افزار و امنیت: به روز رسانی منظم نرم افزار برای رفع اشکالات، بهبود عملکرد و افزایش امنیت بسیار مهم است. با این حال، دستگاه‌های قدیمی‌تر ممکن است به‌روزرسانی‌ها را دریافت نکنند یا عملکرد آهسته‌تری را با نسخه‌های نرم‌افزار جدیدتر تجربه نکنند، که باعث می‌شود شما را ارتقا دهید.
  • نیازها و ترجیحات شخصی: تغییر در سبک زندگی، نیازهای کاری یا ترجیحات شخصی می تواند شما را به ارتقای تلفن خود سوق دهد. به عنوان مثال، اگر شما یک روزنامه نگار فناوری یا یک نویسنده فناوری هستید، به ویژگی های پیشرفته ای نیاز دارید تا بهترین ها را به خوانندگان خود ارائه دهید.
  • پیشرفت های تکنولوژیکی: پیشرفت‌های سریع فناوری ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را با هر نسل گوشی معرفی می‌کند. استفاده از نوآوری هایی مانند کیفیت بهتر ، واقعیت افزوده، اتصال 5G یا سایر فناوری های پیشرفته می تواند یکی از دلایل خرید یک گوشی جدید باشد.
  • نمی توان از آخرین شبکه ها استفاده کرد: با تکامل شبکه‌های تلفن همراه (به عنوان مثال، 3G به 4G به 5G)، دستگاه‌های Android قدیمی‌تر ممکن است با آن‌ها سازگار نباشند، که می‌تواند عاملی برای انتخاب به‌روزرسانی باشد زیرا دسترسی به سرعت داده‌های سریع‌تر و اتصال بهبود یافته را فراهم می‌کند.
  • تلفن داغ می شود: با بالا رفتن سن تلفن Android شما، اجزای سخت افزاری آن ممکن است کارایی کمتری داشته باشند و منجر به مشکلات داغ شدن بیش از حد شود. این می‌تواند بر عملکرد و تجربه کاربری دستگاه شما تأثیر بگذارد و دلیلی عالی برای در نظر گرفتن زمان خرید یک تلفن جدید است.
  • ملاحظات مالی: قدرت خرید شما به طور قابل توجهی بر ذهنیت شما در مورد زمان تعویض گوشی اندرویدی خود تأثیر می گذارد. عواملی مانند معاملات مقرون‌به‌صرفه و برنامه‌های مبادله می‌توانند به شما این امکان را بدهند که یک دستگاه اندرویدی کاملاً جدید را در اختیار داشته باشید.

همچنین بخوانید: نکاتی که باید قبل از خرید گوشی جدید بررسی کنید.

چه زمانی باید یک گوشی اندرویدی جدید تهیه کنید

اگر نمی‌دانید هر چند وقت یک‌بار باید گوشی اندرویدی خود را بخرید یا تعویض کنید، در اینجا چند نشانه وجود دارد که می‌تواند به شما در تعیین زمان مناسب برای ارتقای دستگاهتان کمک کند:

نشانه هایی که نشان می دهد باید دستگاه اندرویدی خود را ارتقا دهیدنشانه هایی که نشان می دهد باید دستگاه اندرویدی خود را ارتقا دهید
  • تاخیر و لکنت مکرر: اگر دستگاه اندرویدی شما دائماً دچار تاخیر یا لکنت است، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که سخت‌افزار در تلاش است تا با نیازهای برنامه‌ها و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدیدتر مطابقت داشته باشد. ارتقاء به یک دستگاه قدرتمندتر می‌تواند تجربه‌ای روان‌تر و پاسخ‌گوتر ارائه دهد.
  • فضای ذخیره سازی محدود: تمام شدن فضای ذخیره سازی می تواند عملکرد دستگاه شما را مختل کند و توانایی شما را برای نصب یا به روز رسانی برنامه های جدید محدود کند. اگر مرتباً اعلان‌هایی درباره فضای ذخیره‌سازی کم دریافت می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دستگاهی با حافظه داخلی بیشتر ارتقا دهید یا از گزینه‌های حافظه خارجی استفاده کنید.
  • تخلیه باتری و طول عمر کوتاه: اگر عمر باتری دستگاه اندرویدی شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در تمام طول روز خود را در کنار شارژر می‌بینید، نشان‌دهنده این است که باتری قدیمی شده یا دستگاه برای بهینه‌سازی مصرف برق بهینه نشده است. در این صورت، ارتقا به دستگاه جدیدتر تماس خوبی است.
  • نرم افزار قدیمی و عدم به روز رسانی امنیتی: اجرای نرم افزار منسوخ می تواند دستگاه شما را در معرض آسیب پذیری های امنیتی قرار دهد و دسترسی به ویژگی ها و پیشرفت های جدید را محدود کند. اگر دستگاه شما دیگر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را از سازنده دریافت نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم آن را به مدل جدیدتر ارتقا دهید.
  • صفحه نمایش شکسته، بدنه ترک خورده یا سخت افزار خراب: آسیب فیزیکی یا نقص در اجزای سخت افزاری می تواند به طور قابل توجهی بر قابلیت استفاده دستگاه شما تأثیر بگذارد. اگر صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شما شکسته، بدنه ترک خورده یا مشکلات سخت افزاری دارد که بر عملکرد آن تأثیر می گذارد، زمان مناسبی است که دستگاه جدیدی برای خود تهیه کنید.

هر چند وقت یک بار باید گوشی اندرویدی خود را ارتقا دهید

آیا در مورد زمان مناسب برای خرید یا ارتقاء تلفن اندرویدی خود سردرگم هستید؟ چه یک کاربر قدرتمند یا یک اسکرول معمولی باشید، ما چارچوب های زمانی کلیدی را بر اساس نیازهای شما مشخص کرده ایم. قبل از تصمیم گیری به راحتی آنها را بررسی کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین ساعت هوشمند برای غواصی

هر سال

ارتقای دستگاه اندرویدی خود در هر سال ممکن است برای کسانی که خواهان جدیدترین و بهترین ویژگی ها هستند جذاب باشد. علاقه مندان به فناوری و کاربرانی که به شدت به گوشی های هوشمند خود برای بهره وری، بازی یا عکاسی متکی هستند، ممکن است ارزشی را در پیشی گرفتن از منحنی ها پیدا کنند. با این حال، این چرخه ارتقاء مکرر می تواند از نظر مالی مالیات برانگیز باشد و ممکن است بهبود قابل توجهی را به همراه نداشته باشد.

هر سه سال

این چرخه تعادلی را بین جیب شما و آخرین ویژگی‌ها حفظ می‌کند، زیرا بازه زمانی سه ساله امکان پیشرفت‌های فن‌آوری قابل‌توجهی مانند بهبود قابلیت دوربین، قدرت پردازش و عمر باتری را فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید دستگاهی به‌روز و بدون فشار مالی به‌روزرسانی‌های سالانه داشته باشید، این بهترین رویکرد است.

هر سه سالهر سه سال

هر پنج سال

این رویکرد محافظه‌کارانه‌تر است، زیرا مدل‌های پرچم‌دار امروزی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که عمر طولانی‌تری داشته باشند. اگر پایداری را در اولویت قرار دهید و هدفتان به حداقل رساندن زباله های الکترونیکی است، می توانید منتظر آن باشید. علاوه بر این، سازندگان اکنون به‌روزرسانی‌های خدماتی را برای دوره‌های طولانی ارائه می‌کنند.

هر هفت سال یا بعد

گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها قوی‌تر شده‌اند و بسیاری از آنها می‌توانند در برابر استفاده طولانی مدت مقاومت کنند. یکی از جدیدترین نمونه ها، اعلام گوگل مبنی بر ارائه هفت سال ارتقاء نرم افزاری برای سری پیکسل 8 است. ارتقای تلفن اندرویدی خود پس از هفت سال، برای افرادی که به بودجه خود توجه دارند و دوام را بر آخرین ویژگی‌ها ترجیح می‌دهند، رویکرد خوبی است.

رویکرد مورد به مورد

گاهی اوقات، تصمیم برای ارتقا باید بر اساس ضرورت باشد نه یک چارچوب زمانی از پیش تعیین شده. اگر تلفن فعلی شما کند شده، پاسخگو نیست، یا دیگر نیازهای شما را برآورده نمی کند، وقت آن است که به ارتقاء فکر کنید. این رویکرد مورد به مورد تضمین می کند که بدون تسلیم شدن به مصرف گرایی غیر ضروری، بیشترین بهره را از دستگاه خود ببرید.

گوشی های اندرویدی آینده که باید در سال 2024 مراقب آنها باشید

اگر تصمیم به خرید یا جایگزینی تلفن Android قدیمی خود گرفته اید، در اینجا برخی از توصیه های ما برای تلفن هایی وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید:

جنگنده های شاخص

گل سرسبدگل سرسبد
  • سری گلکسی اس 24 سامسونگ: S24 نوید تراشه های سریع اسنپدراگون 8 نسل 2، ارتقاء دوربین و احتمالا یک هیولای 200 مگاپیکسلی در مدل Ultra را می دهد. علاقه مندان به قلم S نیز باید منتظر آن باشند، زیرا شایعه شده است که این پرچمدار در سال 2024 عرضه خواهد شد.
  • Google Pixel 9 Series: اکتبر معمولاً زمان پیکسل را نشان می‌دهد و Pixel 9/9 Pro دوتایی قصد دارد با نرم‌افزار تمیز امضا، دوربین‌های درجه یک و پیشرفت‌های شایعه شده هوش مصنوعی خود را تحت تأثیر قرار دهد.
  • OnePlus 12: برای یک شیطان سرعت آماده شوید زیرا اوایل سال 2024 آغاز به کار سری OnePlus 12 است. این گوشی دارای صفحه نمایش نرخ نوسازی سوزان 165 هرتزی، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 پلاس و طراحی مجلل است. اگر از طرفداران اندروید هستید، نمی توانید به سادگی این دستگاه را نادیده بگیرید.

دیوانگی تاشو

تاشوتاشو
  • Samsung Galaxy Z Fold6 و Z Flip6: سامسونگ در زمینه تاشو با شایعات به‌روزرسانی‌هایی مانند نمایشگر بزرگ‌تر و نازک‌تر Z Fold 5 و صفحه‌نمایش پوششی با دوام‌تر و بهبودیافته‌تر در Z Flip 5 به برتری خود ادامه می‌دهد.
  • Oppo Find N4 و N4 Flip: اوپو با رقبای خود به حزب تاشو می پیوندد. گفته می شود Find N3 دارای یک صفحه نمایش آبشار منحصر به فرد است، در حالی که N3 Flip بر روی یک فاکتور فرم حتی فشرده تر تمرکز دارد.

مبتکران جذاب

مبتکران جذابمبتکران جذاب
  • هیچی تلفن 3: شرکت Carl Pei's Nothing در سال 2024 برای دومین بار در شکوه گوشی‌های هوشمند حرکت می‌کند. از Phone 2 انتظار طراحی شفاف و احتمالاً ویژگی‌های غیرمتعارف‌تری را داشته باشید.
  • Sony Xperia 1 VI: تخصص دوربین و صفحه نمایش سونی دوباره در Xperia 1 V می درخشد. شایعات به سیستم دوربین قدرتمند با دیافراگم متغیر و صفحه نمایش 4K OLED خیره کننده با نرخ تازه سازی 120 هرتز اشاره می کنند.

همچنین بخوانید: بهترین گوشی های اندرویدی زیر 400 دلار

تعادل بین نیاز و میل

امیدواریم اکنون بدانید که هر چند وقت یک‌بار باید گوشی اندرویدی بخرید یا تعویض کنید. ارتقای دستگاه اندرویدی شما یک تصمیم بزرگ است و قبل از تصمیم گیری باید عواقب آن را درک کنید. به یاد داشته باشید، این در مورد یافتن تعادل بین نیازها و خواسته های شماست. بنابراین، چقدر طول می کشد تا یک گوشی جدید تهیه کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

امیدواریم از این مقاله هر چند وقت یکبار باید گوشی اندرویدی بخرید یا تعویض کنید مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dsFFUR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *