همه پول‌ها برابر خلق نمی‌شوند: افزایش بدهی‌های مخاطره‌آمیز چگونه به نظر می‌رسد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم همه پول‌ها برابر خلق نمی‌شوند: افزایش بدهی‌های مخاطره‌آمیز چگونه به نظر می‌رسد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

اولین گام در فرآیند افزایش بدهی‌های مخاطره‌آمیز، یک تماس تلفنی فیلترینگ سریع و مقدماتی بین شما و وام‌دهنده بالقوه است که به میزان مساوی فروش و گوش دادن – از هر دو طرف است.

به آن مثل اولین قرار فکر کنید. اگر خوب پیش برود، باید سریعاً با امضای NDA توسط هر دو طرف پیگیری شود. (VCها دوست ندارند NDAها را امضا کنند، اما وام دهندگان بدهی خطرپذیر با آن مشکلی ندارند.)

در این مرحله، ما بررسی اولیه خود را شروع می کنیم. ما معمولاً از یک شرکت شش چیز می خواهیم:

ارائه سرمایه گذار

اگر به دنبال پول سرمایه گذاری هستید، احتمالا اخیراً سهام خود را افزایش داده اید. عرشه سرمایه‌گذاری که برای آن استفاده می‌کردید برای بدهی‌های مخاطره‌آمیز نیز کار می‌کند. (نمونه های زیادی در اینترنت وجود دارد.)

409A

ارزیابی سالانه ارزش حقوق صاحبان سهام شرکت، طراحی شده برای محافظت از کارکنانی که به آنها اختیار سهام داده می شود تا بعداً نتوانند بابت دریافت «سهام ارزان» مالیاتی دریافت کنند. معمولاً این ارزش‌گذاری‌ها در سطحی قرار می‌گیرند که کسب ارزش سهام را برای کارکنان جذاب می‌کند. اگر ارزش تعیین شده توسط شرکت ارزیابی 409A کمتر از آن چیزی است که فکر می کنید منصفانه است، نگران نباشید. ما می دانیم که این ارزش گذاری ها چگونه کار می کنند و روی ارزش گذاری آنها متمرکز نمی شویم.

جدول سرمایه گذاری دقیق و تاریخچه تامین مالی

این شامل همه افرادی است که هر قطعه ای از شرکت را دارند، سابقه جمع آوری کمک مالی و سابقه هر گونه تامین مالی بانکی یا بدهی خارجی استفاده شده را شامل می شود.

مالی تاریخی

در حالت ایده آل، ما پنج سال صورت های مالی تاریخی دریافت خواهیم کرد. ما دوست داریم که آنها ممیزی شوند، اما ضروری نیست.

مالی پیش بینی شده

برای اینکه ما کارمان را انجام دهیم، یک مدل مالی کاملاً مرتبط و سه صورته می خواهیم. این سه صورت عبارتند از: ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد. اگر تأخیر یا مشکلاتی در فرآیند وجود داشته باشد، معمولاً به دلیل تأخیر در دریافت پیش‌بینی‌های سه‌گزاره‌ای مرتبط است، که به ما امکان می‌دهد تحلیل‌های «چه می‌شد-اگر» را انجام دهیم (مانند: «اگر همه چیز بدتر از برنامه‌ریزی شده پیش رفت، کارها چه زمانی انجام می‌شود. این استارت‌آپ چقدر باید هزینه‌های متغیر خود را کاهش دهد تا زنده بماند و بتواند بدهی‌های ما را تامین کند؟»).

همه چیزهایی که من توضیح دادم باید حدود 4-5 هفته از اولین تماس تلفنی ما طول بکشد. که آن را در هفته 6 برای برگه ترم امضا شده قرار می دهد.

اغلب ما به شرکت‌هایی که به شرکت‌های بزرگ می‌فروشند وام می‌دهیم، بنابراین به جای داشتن یک میلیون مشتری، آنها صدها مشتری دارند و ما می‌خواهیم بفهمیم که چگونه می‌فروشند، پیش‌بینی فروش آنها چقدر قابل پیش‌بینی است، و چقدر راحت هستند. با سال های آینده همه اینها به ما کمک می کند تا در مورد اینکه چقدر به پیش بینی های مالی آنها اعتقاد داریم قضاوت کنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 تا از بهترین مانیتور های گیمینگ OLED که می توانید در سال 2023 بخرید

لیستی از بزرگترین مشتریان، حال و گذشته

اطلاعات دقیق مشتری به ما امکان می دهد تمرکز یا ریزش مشتری را شناسایی کنیم. اینها می‌توانند رد صلاحیت‌کننده‌های سریع باشند، و ما نمی‌خواهیم زمان زیادی از کسی را تلف کنیم، اگر اینطور باشد.

اگر پایگاه مشتری وام گیرنده بالقوه بیش از حد متمرکز باشد (کمتر از 15 مشتری کل یا بیش از 50٪ درآمد فقط از چند مشتری)، برای ما بسیار خطرناک است. یا اگر استارت‌آپ انحراف زیادی دارد – به این معنی که مشتریان فعلی آنها تصمیم گرفته‌اند که آنها را تمدید نمی‌کنند یا با آنها می‌مانند – این یک علامت قرمز دیگر/احتمالاً رد صلاحیت است. در این مورد نیز نکات ظریفی وجود دارد. اگر محصول شما به طور قابل توجهی تکامل یافته است و در جهتی مثبت و منطقی در نظر می گیریم، آنگاه انحراف می تواند منطقی باشد.

با تمام این اطلاعات، می‌توانیم یک تحلیل انجام دهیم که معمولاً دو هفته طول می‌کشد. در صورت لزوم می‌توانیم سریع‌تر این کار را انجام دهیم، اما دوست داریم دو هفته به خودمان فرصت بدهیم. اگر تجزیه و تحلیل دسکتاپ مثبت باشد، یک برگه ترم صادر می کنیم.

انجام آن به روش خودمان به ما این امکان را می دهد که ساختار متفکرانه و مجموعه ای از شرایط را سفارشی کنیم که برای ما منصفانه و برای وام گیرنده مناسب است. به عنوان مثال، تخصیص وام برای وام گیرنده ممکن است زمانی انجام شود که واقعاً به پول نیاز دارید. شاید فوراً به آن نیاز داشته باشید، یا شاید کمی جلوتر از جاده باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه رفع قفل نشدن گوشی اندرویدی با پین یا الگوی صحیح

تغییرات دیگر می تواند به معنای ساختار دادن به معامله باشد به طوری که با قوی تر شدن شرکت، نرخ بهره کاهش یابد، یا داشتن یک دوره تنها با بهره طولانی تر، که در آن بدهی مستهلک نمی شود، زیرا شما در موقعیتی نخواهید بود که شروع به استهلاک کنید تا زمانی که اتفاق خاصی رخ می دهد

من تخمین می زنم که همه چیزهایی که در بالا توضیح دادم باید حدود چهار تا پنج هفته از اولین تماس تلفنی ما طول بکشد. این بدان معناست که احتمالاً تا هفته پنجم یک برگه ترم داشته باشید.

رفتن به هیئت

تا به حال احتمالاً فقط مدیر عامل و مدیر ارشد مالی شرکت داشتند. هنگامی که برگه مدت دریافت کردید، می خواهید معامله را به هیئت مدیره ارائه دهید.

برخی از شرکت ها هیئت مدیره خود را از ابتدای فرآیند درگیر خواهند کرد. من معاملاتی را می‌شناختم که به دلیل اینکه یکی از اعضای هیئت مدیره نمی‌خواست با یک وام‌دهنده خاص معامله کند، از مسیر خارج شد. این می تواند یک گوشت گاو شخصی (و یک طرفه) باشد. ممکن است یکی از اعضای هیئت مدیره چیز خاصی در مورد وام دهنده بداند. این هرگز برای ما اتفاق نیفتاده است، به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنم حداقل به هیئت مدیره خود اطلاع دهید که با چه وام‌دهندگانی در اوایل فرآیند صحبت می‌کنید.

سرعت حرکت همه چیز از مرحله ارائه هیئت مدیره بستگی به وام گیرنده دارد. آنها احتمالا به دنبال برگه های مدت دار از وام دهندگان مختلف هستند. من حدس می زنم 10٪ از مواقع ما تنها وام دهنده درگیر هستیم. در 90 درصد دیگر مواقع چندین وام دهنده برای تأمین سرمایه رشد شرکت می کنند. این شرکت همچنین ممکن است در حال بررسی استفاده از برخی یا تمام سهام برای رفع نیازهای خود باشد.

اگر سه یا چهار برگه ترم برای کار و مقایسه وجود دارد، احتمالاً حدود یک هفته طول می کشد تا آنها را از بین ببرید. در حالی که یک معامله ممکن است نسبتاً ساده باشد، این بدان معنا نیست که هر معامله یکسان خواهد بود. نه تنها وام دهندگان در مورد مرحله ای که در آن پول وام می دهند متفاوت هستند، بلکه برخی نیز بر اساس صنعت تخصص خواهند داشت. البته شرایط از وام دهنده ای به وام دهنده دیگر متفاوت است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gPxsUp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *