متا اذعان می کند که کاربران اتحادیه اروپا را از پیوستن به Threads از طریق VPN مسدود می کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

متا رسماً تأیید کرده است که شهروندان اتحادیه اروپا را از استفاده از VPN برای پیوستن مسدود می کند موضوعات.

اخیراً، کاربران اتحادیه اروپا متوجه شدند که به طور ناگهانی قادر به ارسال پست در پلت فرم جدید رسانه های اجتماعی نیستند. مت ناوارا، تحلیلگر صنعت، با متا تماس گرفت تا بفهمد چه خبر است. در بیانیه ای که به ناوارا داده شده است، غول فناوری اعتراف کرد که اقدامات گسترده ای برای جلوگیری از مردم انجام داده است [in EU] کشورها [from] دسترسی به ” که ظاهراً شامل مسدود کردن استفاده از VPN هایی است که مردم اغلب برای دور زدن محدودیت های دسترسی آنلاین از آنها استفاده می کنند.

در حال حاضر، این پلتفرم برای اکثر کشورهای اروپایی در دسترس نیست. البته استثناهایی برای غیرعضو مانند بریتانیا وجود دارد. متا در پایان بیانیه خود گفت که امیدوار است روزی “Threads را به کشورهای بیشتری در آینده بیاورد” زیرا اروپا بازار مهمی برای این شرکت است.

مشکل امنیتی

هر چند این ممکن است برای افرادی که به دنبال آزمایش این پلتفرم هستند ناامید کننده باشد، واقعاً چندان تعجب آور نیست.

اتحادیه اروپا و متا سال هاست که بر سر نگرانی های امنیتی با یکدیگر اختلاف دارند. در اواخر ماه می برگشترگولاتورهای حریم خصوصی شرکت را با جریمه 1.2 میلیارد یورویی (حدود 1.3 میلیارد دلار) “به دلیل انتقال داده های کاربران اتحادیه اروپا به ایالات متحده” محکوم کردند. حتی یک شانس وجود دارد ممکن است با جریمه دیگری ضربه بخورد به دلیل نقض مقررات عمومی داده ها (GDPR) [law] در .” اضافه کردن در بالای مقررات جدید از سال گذشته تلاش برای مهار شرکت های فناوری و می توانید ببینید که چرا متا ممکن است نخواهد با اتحادیه اروپا توپ بازی کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین تلویزیون 24 اینچی که می توانید بخرید

علی‌رغم این واکنش، به نظر نمی‌رسد متا قصد دارد روش‌های جمع‌آوری داده‌های خود را به این زودی تغییر دهد. موضوعات می توانند، در صورت انتخاب، تعداد زیادی از اطلاعات کاربر را تا حدی جمع آوری کنند که تقریباً خنده دار باشد. اگر به لیست محصولات رسمی در هر دو نگاه کنید فروشگاه Google Play یا App Store، خواهید دید که برنامه آماده است تا اطلاعات مربوط به سلامتی، سابقه جستجو، سابقه مرور، اطلاعات مالی، خریدها، موقعیت مکانی و غیره را جمع آوری کند.

بیشتر ببین

حتی اگر متا بخواهد همزمان با هر جای دیگر، Threads را در اروپا منتشر کند، ما به شدت شک داریم که اتحادیه اجازه راه اندازی را بدهد زیرا برنامه به طور بالقوه چقدر اطلاعات جمع آوری می کند.

در انتظار راه اندازی

به سختی می توان گفت که برنامه متا در حال پیشرفت است. Threads از زمان پرتابش مانند یک موشک بلند شده است. رئیس آدام موسری اعلام کرد 100 میلیون نفر [have] در کمتر از یک هفته برای این سرویس ثبت نام کردید. Momentum در حال حاضر قوی است، با این حال، ذکر این نکته مهم است که Threads کمی کاهش یافته است. شرکت تحقیقات بازار شرکت حسگر به CNBC گفت کاربران فعال روزانه از زمان انتشار این پلتفرم 20 درصد کاهش یافته اند. زمان صرف شده در وب سایت نیز 50 درصد کاهش یافت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 راه حل برتر برای خطای Scripted Diagnostics Native Host Stopped Working در ویندوز 11

بنابراین، سوال این است که آیا متا به بازی سخت با کاربران اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد یا از این تصمیم عقب نشینی خواهد کرد؟ ما از شرکت پرسیدیم که آیا مایل است در مورد این وضعیت اظهارنظر کند. این داستان متعاقبا به روز رسانی خواهد شد.

امیدواریم متا با رگولاتورهای اروپایی به توافق برسد. ما به جایگزین‌های بیشتری در توییتر نیاز داریم و مایه شرمساری است که به دلیل این وضعیت شاهد حرکت Threads شرکت زانویی باشیم.

در عین حال، اگر به دنبال مکانی جدید برای استراحت هستید، فهرست TechRadar را از بهترین سه جایگزین توییتر بررسی کنید.



امیدواریم که این خبر مجله زوم نود و هشت مورد توجه شما قرار گرفته باشد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gtAsUM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *