هوش مصنوعی مایکروسافت به روستاهای هند می رسد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم هوش مصنوعی به روستاهای هند می رسد
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

تنها چند ماه از زمان رونمایی مایکروسافت و OpenAI از ChatGPT در جهان می گذرد که شور و حرارتی را در میان علاقه مندان به فناوری و غول های صنعت برانگیخت. اکنون، فناوری زیربنای این هوش مصنوعی مولد در حال شکستن موانع، رسیدن به دهکده‌های دورافتاده کیلومترها دورتر از قطب‌های فناوری سیاتل و سانفرانسیسکو است.

Jugalbandi، یک ربات که با همکاری مایکروسافت، ابتکار منبع باز OpenNyAI و AI4Bharat با حمایت دولت هند ساخته شده است، نشانه هایی از پیشرفت در تعریف مجدد دسترسی به اطلاعات برای روستاییان در هند نشان می دهد و بینش هایی را در مورد بیش از 170 برنامه دولتی در 10 برنامه ارائه می دهد. زبان های بومی

در حالی که هند دومین بازار بزرگ بی سیم جهان است، پیشرفت تکنولوژیکی که در شهرهای آن شاهد بودیم در شهرها و روستاهای کوچکتر به شدت وجود ندارد. تنها 11 درصد از جمعیت این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و اکثریت اندکی (57 درصد) با زبان هندی راحت هستند. این جوامع همچنین با مشکلات سواد آموزی دست و پنجه نرم می کنند و حتی دسترسی منظم به رسانه های معمولی ندارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  وقتی چت را در واتس اپ پاک می کنید چه اتفاقی می افتد

مایکروسافت در یک پست وبلاگ توضیح داد: “این باعث می شود تعداد زیادی از مردم به دلیل موانع زبانی نتوانند به برنامه های دولتی دسترسی پیدا کنند.”

برای پر کردن این شکاف، Jugalbandi از یک پلتفرم با شناخت تقریباً جهانی در هند استفاده می کند: WhatsApp. با کمک مدل‌های زبانی از AIBharat و مدل‌های استدلالی از Azure OpenAI Service، Jugalbandi به افراد این امکان را می‌دهد که سؤالات خود را مطرح کنند و پاسخ‌ها را به صورت متنی و صوتی به زبان محلی خود دریافت کنند.

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت در کنفرانس بیلد این شرکت در روز سه‌شنبه گفت: «این بار این فناوری به همه در جهان می‌رسد. دو چیز برای من برجسته است: چیزهایی که ما می سازیم می تواند در واقع بین 8 میلیارد نفر متفاوت باشد، نه فقط گروه کوچکی از مردم… و اینکه بتوانیم این کار را با انتشار انجام دهیم که روزها و هفته ها طول می کشد نه سال ها. و قرن‌ها، زیرا ما خواهان آن رشد عادلانه و اعتماد به فناوری هستیم که از حقوق اساسی که به آن اهمیت می‌دهیم محافظت کنیم.»

مایکروسافت در نظر دارد Jugalbandi دامنه خود را گسترش دهد و در نهایت به روستاییان با طیف گسترده ای از نیازها کمک کند و هند ثابت کند که یک مکان ایده آل برای اثبات این غول فناوری است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  7 روش برتر برای رفع خطای اشتباه در تیم های مایکروسافت برای ویندوز

غول فناوری ایالات متحده همچنین در حال توسعه همکاری های خود با شرکت های هندی متعدد با هدف دموکراتیک کردن دسترسی به اطلاعات برای عموم مردم است. یکی از این شرکت ها Gram Vaani است. Gram Vaani مستقر در دهلی یک پلت فرم تعاملی پاسخگوی صوتی را اجرا می کند. این سیستم داوطلبان را قادر می سازد تا کمک ها و مشاوره های شخصی را به کشاورزان ارائه دهند. این شرکت می گوید 3 میلیون کاربر در شمال و مرکز هند جمع آوری کرده است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lsT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *