چرا لیزر می تواند راه حلی برای علامت گذاری لنزهای تماسی باشد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

لنزهای تماسی بخشی از زندگی روزمره میلیون ها نفر در سراسر جهان است. در دسترس بودن و استفاده از آنها بسیار رایج است، به طوری که بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است از این موضوع آگاه نباشند که لنزهای تماسی به عنوان ابزار پزشکی در نظر گرفته می شوند و به همین دلیل مشمول مقررات سخت گیرانه ساخت و ردیابی محصول هستند.

بر اساس آخرین الزامات نظارتی UDI و MDR، و بسته به طبقات خطر، یک الزام قانونی برای محصولات و بسته بندی وجود دارد که کد UDI را هم به صورت متن ساده و هم به صورت قابل خواندن توسط ماشین درج کنند. دستگاه‌های قابل کاشت، و آن‌هایی که مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرند و مجدداً پردازش یا استریل می‌شوند، مانند ابزارها، همچنین به علامت‌گذاری مستقیم قطعات جدا از بسته‌بندی اصلی نیاز دارند تا امکان ردیابی در طول عمر کالا وجود داشته باشد. علاوه بر این، این مقررات جدید MDR در مورد دستگاه‌های غیرپزشکی نیز اعمال می‌شود که به نظر می‌رسد دارای رده خطری مشابه با دستگاه‌های پزشکی هستند، مانند ایمپلنت‌های زیبایی و لنزهای تماسی.

لنزهای تماسی، به دلیل ماهیت خود، اقلام ظریفی هستند و نیاز به نگهداری دقیق از طریق فرآیندهای مختلف تولید دارند. در مورد علامت گذاری لنزهای تماسی، لیزر تنها راه حل واقعی است که می تواند بدون آسیب رساندن به لنز، علامت گذاری مورد نیاز را ایجاد کند. علاوه بر اطلاعات علامت گذاری مورد نیاز برای مطابقت با استانداردهای نظارتی، برای مصرف کننده، علائم لیزری به جلوگیری از سردرگمی در مورد اینکه کدام لنز چپ یا راست است و اینکه آیا لنز ممکن است معکوس باشد، کمک می کند. دید کاربر تحت تأثیر این علائم قرار نمی گیرد، زیرا آنها دقیقاً در اطراف ناحیه لبه لنز قرار دارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 روش برتر برای رفع مشکل برنامه ایمیل که کد HTML را برای ایمیل ها در ویندوز 11 نشان می دهد

لیزر TLM تعدادی راه حل علامت گذاری لیزری را برای برخی از تولید کنندگان پیشرو لنزهای تماسی توسعه داده و عرضه کرده است.

مدیر این شرکت اندی تامز گفت: “راه حل ما بر اساس لیزرهای نشانگر CO2 سری C از شریک ما FOBA است. توانایی علامت گذاری لیزری لنزهای تماسی با سطوح انرژی پایین از منظر بهداشتی مفید است زیرا اطمینان از حداقل تاثیر بر روی بستر برای جلوگیری از چسبندگی هر گونه میکروب اضافی مهم است.

لیزر یک راه حل علامت گذاری بدون آلودگی، بدون اعوجاج و پاک نشدنی ارائه می دهد که تمام نیازهای نظارتی و مصرف کننده را با سرعت تنها 18 میلی ثانیه – سریع تر از یک چشم بر هم زدن، برطرف می کند.

کاربران لیزر می توانند از بین طول موج های مختلف، دیافراگم های سر اسکن، توان و درجه بندی IP انتخاب کنند تا سیستم را مطابق با نیازهای خود پیکربندی کنند. این انعطاف‌پذیری به طیف وسیعی از روش‌های تولید گسترش می‌یابد، و علامت‌گذاری لیزری را می‌توان بر روی قطعات ثابت یا “در حال پرواز” با سرعت‌های چشمگیر خط تا 900 متر در دقیقه انجام داد. با انتخاب لیزرهای 10 وات یا 30 وات، این راه‌حل‌های خنک‌کننده هوا عملاً فواصل تعمیر و نگهداری را حذف می‌کنند و هدهای علامت‌گذاری با وضوح بالا محتوایی با کیفیت بالا، دائمی و واضح ارائه می‌کنند که قابلیت ردیابی و ضد دستکاری محصول را تضمین می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ابزارهای این کار: ایجاد جریان اصلی فناوری چاپ سه بعدی

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EkJqyQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *