چشم انداز بودجه medtech در حال کند شدن است، حالا چه؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تسنیم دوهادوالا، شریک موسس Excelestar Ventures، نظرات خود را در مورد روندهای مالی فعلی medtech به اشتراک می گذارد و به بنیانگذاران مشاوره می دهد.

اخبار مربوط به کندی بودجه در صنعت medtech در بیشتر سال‌های 2023 در سرفصل‌های خبری بوده است، به طوری که Pitchbook گزارش می‌دهد که ارزش معاملات سرمایه‌گذاری خطرپذیر medtech 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در سه ماهه اول کاهش یافته است. بیشتر این موارد را می توان به موضوعات رایجی مانند تورم، نرخ بهره بالاتر و بازار منجمد IPO نسبت داد، که اهمیت بیشتری به برنامه ریزی و استراتژی مناسب برای تضمین ثبات مالی بلند مدت می دهد.

به عنوان مثال، اطمینان از اینکه وجه نقد شرکت به نقطه عطف قابل توجهی می رسد که امکان تأمین مالی را فراهم می کند، ضروری است. قبل از کاهش سرعت، شرکت‌های قوی می‌توانستند در نقاط عطفی که «نرم» در نظر گرفته می‌شد، سرمایه جمع‌آوری کنند، که شاید نشان‌دهنده نقاط عطف بزرگ نباشد. اما اکنون، شرکت‌ها باید برنامه‌های خود را مجدداً انجام دهند تا کارهای بالینی بیشتری از جمله آزمایش‌های EFS، داده‌های انسانی و موارد دیگر را ترکیب کنند.

همه اینها باید با یک برنامه محکم شروع شود. وقتی نوبت به دورهای جمع آوری کمک های چند میلیون دلاری می رسد، شرکت های پرتفوی باید حداقل شش ماه به خود فرصت دهند تا استراتژی خود را تدوین کنند. این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا روند قانونی را به سرعت اما بدون عجله طی کنند و زمان کافی برای افزایش تولید، تکمیل آزمایش‌های بالینی و تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه به FDA را می‌دهد. همچنین فضای بیشتری را برای تجاری سازی با ایجاد روابط با مشتریان فراهم می کند و شرکت ها را قادر می سازد تا قبل از انتخاب سرمایه گذار مناسب، روابط قوی با چندین سرمایه گذار مختلف ایجاد کنند. و از آنجا که آوردن سرمایه گذار مانند ازدواج است، این یک گام بسیار مهم است. کار با یک سرمایه گذار یک تعهد بلند مدت است که می خواهید کاملاً مطمئن شوید که به خوبی هماهنگ است، در غیر این صورت می تواند برای آینده شرکت بسیار مشکل ساز شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه یافتن پیش نویس ها در فیس بوک در موبایل و دسکتاپ

علاوه بر استراتژی و برنامه‌ریزی قوی، برای شرکت‌ها مهم است که از روندهای فعلی در صنعت برای شناسایی زمینه‌های فرصت جدید مطلع باشند. به عنوان مثال، شخصی سازی رو به رشد دستگاه های پزشکی به یک موضوع محبوب تبدیل شده است. دستگاه‌های جدیدی با مواد و حسگرهای انعطاف‌پذیر ساخته می‌شوند که می‌توانند به طور بهینه با آناتومی فردی مطابقت داشته باشند و با تغییر وضعیت بیماری بیماران تعدیل شوند. این انطباق و تعدیل فردی، شخصی‌سازی را برای درمان با دستگاه‌های پزشکی به ارمغان می‌آورد، زیرا کشف جدید امکان سفارشی‌سازی در درمان‌ها را فراهم می‌کند.

استارت آپ ها همچنین شروع به افزودن درجه ای از مشتری مداری در چرخه های توسعه خود کرده اند. این بدان معناست که مشتری دیگر فقط بیمار نیست، بلکه پرداخت‌کنندگان، بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان نیز هستند. این افزایش مشتری مداری فقط در مورد بهترین نتایج نیست، بلکه در مورد پایین نگه داشتن هزینه ها و ساده کردن تحویل نیز است. استارت‌آپ‌هایی که فناوری‌هایشان غالب خواهد شد، آن‌هایی هستند که می‌توانند از همه مشتریان نظرسنجی کنند، همه چیزهای ضروری را درک کنند و در دستگاه خود به کار ببرند، و چیزهای خوب را به حداقل برسانند. این اجازه می دهد تا هزینه کم بماند و نیازهای واقعی برآورده شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  برنامه «اخبار» سامسونگ با فیدهای سفارشی و جلسات توجیهی روزانه راه اندازی می شود

در نهایت، موضوع بدیهی است که موضوع مهمی است، اما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هوش مصنوعی داده‌ها را تولید کند و در همین جا متوقف شود. ما هنوز برای استفاده از این داده ها به فناوری نیاز داریم. داده به خاطر داده کافی نیست. داده ها باید اعمال شوند. توانایی‌های هوش مصنوعی در صنعت پزشکی هیجان‌انگیز است، اما یادآوری مراحل اضافی مورد نیاز برای مرتبط و مفید کردن آن بسیار مهم است.

کاهش سرعت سرمایه گذاری در صنعت پزشکی به طور قابل درک نگران کننده است، اما با ابزارهای مناسب می توان آن را مدیریت کرد. برنامه ریزی استراتژیک و حفظ روندها شروع خوبی است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Mzq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *