چگونه اکانت وایبر خود را غیرفعال یا حذف کنیم

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در این مقاله تخصصی از مجله 98zoom به بررسی موضوع 6چگونه اکانت وایبر خود را غیرفعال یا حذف کنیم می‌پردازیم ، پس با یک مقاله مفید و آموزشی دیگر از تیم نود و هشت زوم همراه ما باشید :

 

با توجه به اتصالات و مکالمات حساب وایبر شما، بستن درب هر حساب آنلاین می تواند بسیار مهم باشد و وزن آن ممکن است سنگین تر باشد. با این حال، گاهی اوقات، رها کردن ضروری است. این مقاله شما را از طریق مراحل ساده غیرفعال کردن یا حذف حساب Viber خود در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه راهنمایی می کند.

چگونه اکانت وایبر خود را غیرفعال یا حذف کنیم

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید حساب Viber خود را حذف کنید. ممکن است فرار از چت‌های گروهی آزاردهنده و پیام‌های تجاری ناخواسته، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، یا به این دلیل باشد که دیگر به حساب کاربری نیاز ندارید.

توجه داشته باشید: Viber فقط یک دکمه غیرفعال دارد که حساب شما و داده های آن را حذف می کند. با این حال، اگر از حساب خود نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید، می توانید حساب خود را بازیابی کنید. علاوه بر این، هیچ گزینه ای برای توقف موقت حساب وایبر شما وجود ندارد.

اکانت وایبر را در یکیشن دسکتاپ غیرفعال کنید

خداحافظی با حساب Viber خود در دسکتاپ ساده است. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید روند را به راحتی طی کنید:

مرحله 1: + S را روی صفحه کلید خود فشار دهید. تایپ کنید وایبر و Open را انتخاب کنید.

Windows S را تایپ کنید Viber و Open را انتخاب کنیدWindows S را تایپ کنید Viber و Open را انتخاب کنید

گام 2: روی نماد نمایه خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

روی نماد نمایه خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنیدروی نماد نمایه خود در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید

مرحله 3: از بین گزینه ها گزینه Settings را انتخاب کنید.

از میان گزینه های موجود، تنظیمات را انتخاب کنیداز میان گزینه های موجود، تنظیمات را انتخاب کنید

مرحله 4: به Privacy & Security بروید. به قسمت Deactivate Viber در Desktop بروید و روی دکمه Deactivate کلیک کنید.

به Privacy Security بروید و روی دکمه Deactivate کلیک کنیدبه Privacy Security بروید و روی دکمه Deactivate کلیک کنید

مرحله 5: با انتخاب غیرفعال کردن در پنجره پاپ آپ تأیید کنید.

توجه داشته باشید: در حالی که غیرفعال کردن Viber سابقه چت و داده های برنامه شما را در این دستگاه حذف می کند، همچنان می توانید به سابقه مکالمه خود در سایر دستگاه های Viber دسترسی داشته باشید.

با انتخاب غیرفعال کردن، تایید کنیدبا انتخاب غیرفعال کردن، تایید کنید

اکانت وایبر خود را با استفاده از اپلیکیشن موبایل حذف کنید

مرحله 1: برنامه Viber را در تلفن هوشمند خود باز کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استوری‌های یوتیوب در ۲۶ ژوئن تعطیل می‌شوند، زیرا شرکت بر روی شورت تمرکز می‌کند

گام 2: به تب More رفته و Settings را انتخاب کنید.

به تب More رفته و Settings را انتخاب کنیدبه تب More رفته و Settings را انتخاب کنید

مرحله 3: گزینه Account را انتخاب کنید و روی Deactivate account ضربه بزنید.

گزینه Account را انتخاب کنید و روی Deactivate account ضربه بزنیدگزینه Account را انتخاب کنید و روی Deactivate account ضربه بزنید

مرحله 4: شماره تلفن مرتبط با وایبر را وارد کرده و گزینه Deactivate Account را انتخاب کنید. با انتخاب غیرفعال کردن در پنجره پاپ آپ تأیید کنید.

شماره تلفن مرتبط خود را وارد کنید، غیرفعال کردن حساب را انتخاب کنید. با انتخاب غیرفعال کردن، تایید کنیدشماره تلفن مرتبط خود را وارد کنید، غیرفعال کردن حساب را انتخاب کنید. با انتخاب غیرفعال کردن، تایید کنید

همچنین بخوانید: نحوه برقراری تماس های بین المللی رایگان آیفون به آیفون با وایبر

بعد از غیرفعال کردن اکانت وایبر چه اتفاقی می افتد

غیرفعال کردن حساب وایبر شما پیامدهای متعددی دارد، بنابراین مهم است که قبل از ادامه مراحل، درک کنید که از چه چیزی چشم پوشی می کنید. این چیزی است که اتفاق می افتد:

  • بسته شدن حساب: بستن حساب Viber شما منجر به فسخ دائمی حساب در همه دستگاه ها از جمله دسکتاپ، تلفن و تبلت می شود.
  • حذف داده ها: شروع حذف داده ها، تمام اطلاعات مربوط به نمایه، از جمله جزئیات نمایه و لیست مخاطبین را از سرورها حذف می کند. این فرآیند همچنین داده های تلفن از جمله تاریخچه تماس و چت را پاک می کند.
    نکته برای کاربران اندروید: ما به شما توصیه می کنیم برای بازیابی آسان پس از بسته شدن حساب، از سابقه چت خود در Google Drive نسخه پشتیبان تهیه کنید.
    نکته برای کاربران آیفون: غیرفعال کردن وایبر در آیفون ها، بازیابی حساب کاربری را غیرممکن می کند و منجر به از دست دادن غیرقابل جبران سابقه چت می شود.
  • پیام های برنامه ریزی شده: حذف بسته شدن حساب Viber منجر به حذف دائمی پیام های برنامه ریزی شده در انجمن ها و کانال ها می شود.
  • حذف گروه و انجمن: غیرفعال کردن حساب Viber شما را به طور خودکار از تمام گروه ها و انجمن هایی که در آن عضو هستید حذف می کند.
  • اعتبار خروجی وایبر: انتخاب بسته شدن حساب اعتبار Viber Out را حذف می کند. با این حال، این اقدام برنامه های Viber Out را لغو نمی کند.
  • حذف بسته استیکر: بسته شدن حساب، تمام بسته‌های برچسب مرتبط را حذف می‌کند. فعال کردن مجدد Rakuten Viber خود با استفاده از همان Google Play یا App Store ID امکان پذیر است.
    توجه داشته باشید: غیرفعال کردن Rakuten Viber بر حساب های متصل Rakuten شما تأثیری نمی گذارد. برای غیرفعال کردن حساب های Rakuten خود، با پشتیبانی Rakuten تماس بگیرید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  3 روش برای ارسال پیامک در iMessage

تفاوت بین حذف نصب برنامه Viber در مقابل غیرفعال کردن حساب شما

هنگام استفاده از وایبر، حذف برنامه یا غیرفعال کردن حساب خود دو گزینه هستند. هر گزینه شما را به نتایج متفاوتی هدایت می کند و درک تفاوت های کلیدی قبل از تصمیم گیری بسیار مهم است.

ویژگی وایبر را حذف کنید اکانت وایبر را حذف کنید
حذف دستگاه خاص محدود به دستگاهی که فرآیند حذف نصب آغاز شده است. دستگاه های دیگر را تحت تأثیر قرار نمی دهد. منجر به غیرفعال کردن دائمی همه دستگاه‌ها، از جمله ‌های رومیزی و تبلت‌ها می‌شود.
حذف داده ها تاریخچه تماس و چت روی تلفن را حذف می کند. اطلاعات مربوط به نمایه را از سرورها حذف می کند، از جمله جزئیات نمایه، لیست مخاطبین، تماس ها و سابقه چت.
حفظ پیام های برنامه ریزی شده پیام های برنامه ریزی شده در انجمن ها و کانال ها دست نخورده باقی می مانند. فعال سازی منجر به حذف دائمی پیام های برنامه ریزی شده در انجمن ها و کانال ها می شود.
عضویت در گروه، انجمن و کانال شما عضو گروه‌ها، انجمن‌ها و کانال‌ها باقی می‌مانید. حذف از گروه‌ها، انجمن‌ها و کانال‌های داخل Rakuten Viber.
Viber Out Plans and Credit طرح ها و اعتبارات تحت تاثیر قرار نمی گیرد. بسته شدن منجر به حذف اعتبار Viber Out می شود. برنامه ها بی تاثیر می مانند
حفظ بسته استیکر بسته‌های برچسب دانلود شده در حین حذف حذف نمی‌شوند. تمام بسته‌های برچسب مرتبط با حساب در هنگام بسته شدن حذف می‌شوند. پس از فعال سازی مجدد قابل بازیابی است.
پشتیبان گیری حذف بک آپ های ذخیره شده در Google Drive یا iCloud را حذف نمی کند. نسخه‌های پشتیبان ذخیره شده در Google Drive یا iCloud از حذف در حین بسته شدن حساب معاف هستند و دست نخورده باقی می‌مانند.
بسته شدن حساب N/A منجر به فسخ دائمی حساب، غیرفعال کردن وایبر در همه دستگاه ها می شود.
حذف داده ها N/A اطلاعات مربوط به نمایه را از سرورها حذف می کند، از جمله جزئیات نمایه، لیست مخاطبین، تماس ها و سابقه چت.

سوالات متداول

1. آیا می توانم اکانت وایبر خود را در دستگاه دیگری غیرفعال یا حذف کنم در صورت سرقت یا گم شدن گوشی؟

خیر، در صورت دزدیده شدن یا گم شدن گوشی شما نمی توانید مستقیماً حساب Viber خود را در دستگاه دیگری غیرفعال یا حذف کنید.

2. اگر اکانت خود را حذف کنم چه اتفاقی برای پرداخت های Viber من می افتد؟

حذف حساب وایبر سابقه پرداخت شما، اعتبار Viber Out شما و هرگونه اشتراک فعال Viber Out را برای همیشه پاک می کند. علاوه بر این، حذف حساب شما به شما حق بازپرداخت اعتبار باقیمانده یا دوره اشتراک استفاده نشده را نمی دهد.

3. آیا هنگام حذف حسابم به مخاطبین من اطلاع داده می شود؟

خیر، هنگام حذف اکانت وایبر به مخاطبین شما اطلاع داده نمی شود.

حضور وایبر خود را حذف کنید

چه به دنبال یک استراحت موقت یا یک خروج دائمی باشید، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا حساب کاربری وایبر خود را مدیریت کنید. اگر تصمیم به ترک وایبر دارید، پلتفرم های ارتباطی دیگر مانند واتس اپ و تلگرام را بررسی کنید. در نظرات به ما بگویید که چه چیزی شما را به این تصمیم ترغیب کرده است.

امیدواریم از این مقاله چگونه اکانت وایبر خود را غیرفعال یا حذف کنیم مجله نود و هشت زوم استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ما را در ارائه مقالات بهتر یاری کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lKpUQb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *