چگونه بریتانیا می تواند ابتکار عمل برای مشارکت مراقبت های بهداشتی با خلیج فارس را به دست گیرد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مایکل لاتام، معاون مدیر لکسینگتون، توضیح می‌دهد که چرا آینده نوآوری فناوری پزشکی به روابط تجاری بریتانیا و اعراب بستگی دارد.

از روز دوشنبه، بیش از 4000 شرکت از 163 کشور جهان در نمایشگاه عرب بهداشت 2023 در دبی گرد هم می آیند. در 50 سال پس از آغاز اکسپو، هیئت بریتانیایی پیشنهاد خود را افزایش داده و تقویت کرده است که نشان دهنده روابط عمیق تر بریتانیا با امارات متحده عربی و شورای همکاری خلیج فارس (GCC) کشورهای مستقل در منطقه است.

امسال هم فرقی نمی کند. غرفه بریتانیا انجمن صنعت سلامت بریتانیا (ABHI) که با همکاری وزارت تجارت بین‌الملل برگزار می‌شود، میزبان شرکت‌ها، بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پیشرو در فناوری سلامت بریتانیا خواهد بود. هیأت بریتانیایی در یک لحظه تعیین کننده در روابط تجاری بین بریتانیا و شورای همکاری خلیج فارس وارد دبی می شود. با ورود مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد به دور سوم خود در ماه های آینده، به رسمیت شناختن فزاینده ای از “فرصت اقتصادی قابل توجه” که تقویت روابط می تواند به همراه داشته باشد، وجود دارد.

یک معامله گسترده با بلوکی معادل هفتمین شریک تجاری بزرگ ما نمی تواند در زمان حساس تری برای بریتانیا حاصل شود. نیاز به اخبار خوب که بتواند به رشد اقتصادی در زمین یخ زده ژانویه اشاره کند، هرگز اینقدر مبرم نبوده است. در میان عناوین روزانه رکود اقتصادی، رکود قریب الوقوع و تورم دو رقمی، خدمات بهداشتی بریتانیا خود را درگیر اعتصابات طولانی مدت، لیست های انتظار بزرگ و تقاضاهای بودجه ای بی پایان می بیند. این عناوین از چشم سردبیران اخبار بین المللی در خلیج فارس دور نمانده است.

چنین معامله ای سود قابل توجهی برای منطقه شورای همکاری خلیج فارس نیز به همراه خواهد داشت. بریتانیا به دلیل پایگاه علمی و ترجمه‌ای خود، با فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری که احتمالاً قیمت‌های پایین‌تری دارد و کشور اکنون از نظر سیاسی در جایگاه باثبات‌تری در مقایسه با هی پنج سال گذشته قرار دارد، همچنان برجسته است. منطقه شورای همکاری خلیج فارس که در سال 2022 رشد 6.9 درصدی تولید ناخالص داخلی را با حمایت قیمت های هیدروکربن بالاتر تجربه کرد، در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری داخلی و بین المللی برای حمایت از اقتصادهای رو به رشد خود در جهان پیشرو است. افزایش امید به زندگی و کمبود نیروی کار بالینی، چالش های مراقبت های بهداشتی را در سراسر منطقه ایجاد می کند. چگونه صنعت علوم زیستی بریتانیا می تواند تخصص، تجربه و نوآوری خود را به نفع هر دو طرف قرض دهد؟

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  SquareX با حمایت Sequoia جنوب شرقی آسیا از کاربران وب با مرورگرهای یکبار مصرف محافظت می کند

رویدادهایی مانند Arab Health فرصتی عالی برای نوآورترین شرکت‌های ما فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاری بین شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا را هدایت کنند. چه در نظارت از راه دور، چه در پزشکی از راه دور یا تجزیه و تحلیل داده ها، خلیج فارس به راه حل های سلامت دیجیتالی نیاز دارد که در آن بریتانیا از تخصص پیشرو در جهان برخوردار باشد. به طور مشابه، شهرت ما برای تحقیقات پزشکی پیشرو در جهان، که با توسعه و گسترش موفقیت آمیز واکسیناسیون تقویت شده است، همچنین می تواند آینده ای از مشارکت های مراقبت های بهداشتی را فراتر از فناوری پزشکی به تنهایی شکل دهد. به عنوان مثال، اعلامیه اخیر عربستان سعودی مبنی بر ایجاد یک بانک زیستی نشان می دهد که موقعیت پیشروی بریتانیا در جهان کجا می تواند به ظرفیت و توانایی در منطقه کمک کند.

چنین سرمایه گذاری و همکاری متکی به یک محیط نظارتی شفاف و باثبات است. در سال‌های پس از رفراندوم 2016، بسیاری مسیر نظارتی را که بریتانیا برای علوم زیستی دنبال خواهد کرد، زیر سوال بردند. با ایجاد بیش از یک چهارم میلیون شغل در سراسر کشور، اهمیت این بخش نباید نادیده گرفته شود. با این حال، نگرانی های قابل توجهی در مورد عدم جاه طلبی در تعیین یک مسیر نظارتی روشن پس از برگزیت وجود دارد، که ممکن است به چشم انداز آینده برای همکاری و سرمایه گذاری با خلیج فارس آسیب برساند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Exoprimal همکاری بین پلتفرمی را ارائه می دهد اما چت مهمانی بین پلتفرمی را ندارد

این نگرانی‌ها در یک نظرسنجی اخیر ABHI تأیید شده‌اند که بدبینی قابل‌توجهی را در صنعت فناوری سلامت نسبت به آینده بریتانیا به عنوان یک گر جهانی قابل دوام نشان می‌دهد. 75 درصد از پاسخ دهندگان بر این باور بودند که بریتانیا برای سرمایه گذاری بین المللی در معرض خطر از دست دادن اولویت قرار دارد، در حالی که تنها 17 درصد معتقد بودند که بریتانیا در تلاش برای ایجاد یک سیستم نظارتی مستقل پس از برگزیت، به شیوه ای به اندازه کافی جاه طلبانه عمل می کند. یک رویکرد جدید به مقررات که منجر به توسعه یک جامعه داده‌ای مطمئن و مطمئن بین بیماران، پزشکان، NHS و شرکت‌های علوم زیستی می‌شود، می‌تواند اعتبار تاریخی بریتانیا را به عنوان یک رهبر جهانی در نوآوری سلامت تقویت کند و شواهد واقعی ارائه دهد. قصد ما برای ادامه این رهبری در همکاری با شرکای آینده نگر جهانی است.

سال 2023 خوش بینانه زیادی را به همراه دارد. پس از چند سال پر فراز و نشیب – و در واقع چند ماه – به نظر می رسد که موقعیت بریتانیا پس از برگزیت در حال تثبیت است و وضعیت سیاسی به آرامی در حال تثبیت است. هنگامی که هیئت بریتانیا از امارات متحده عربی، بریتانیا و تجارت های خاورمیانه به امید به حداکثر رساندن فرصت ها به عنوان چشم انداز یک FTA فراگیر باز می گردد، باید برای کمک به شکل دادن به دستور کار در سال پیش رو، سریع عمل کنند.

لکسینگتون در روز چهارشنبه 1 میزبان یک میزگرد در مورد مشارکت های آینده مراقبت های بهداشتی بین خلیج فارس و بریتانیا در غرفه مراقبت های بهداشتی بریتانیا خواهد بود.خیابان بهمن ماه از ساعت 13:00 الی 13:30.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QLS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *