چگونه بریتانیا می تواند تا سال 2030 به یک ابرقدرت فناوری پزشکی تبدیل شود؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

رابرت رابینسون، معاون مراقبت های بهداشتی و مدیر کل، هانیول سنسینگ و فناوری های ایمنی، نظرات خود را در مورد پتانسیل فناوری پزشکی در بریتانیا به اشتراک می گذارد.

دولت بریتانیا ماموریت دارد تا صنعت فناوری کشور را ارتقا دهد و تا سال 2030 کشور را به یک ابرقدرت علم و فناوری تبدیل کند. اگرچه ارزش بخش فناوری این کشور به 1 تریلیون دلار می رسد – که آن را سومین کشور در جهان است که پس از ایالات متحده و چین به این نقطه عطف رسیده است – هنوز راه زیادی وجود دارد تا بتوان آن را به عنوان یک ابرقدرت در این زمینه در نظر اکثریت دانست. برای رسیدن به این هدف، همه صنایع و بخش‌ها باید به نوآوری‌های تکنولوژیکی از جمله در مراقبت‌های بهداشتی متعهد باشند.

نوآوری و پذیرش فناوری های دیجیتال برای مقابله با چالش های فعلی مراقبت های بهداشتی و تغییر روش ارائه این خدمات حیاتی ضروری است. همکاری نزدیک دولت با توسعه دهندگان فناوری و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای کارکنان و بیماران ضروری است.

چالش خدمات بهداشت ملی

در حال حاضر، کارکنان بیمارستان بین مراقبت از بیماران و انجام کارهای اداری وقت گیر درگیر هستند. اخیراً مطالعات نشان داده است که پرستاران و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی تنها یک سوم از زمان خود را صرف تعامل مستقیم با بیماران می کنند. اغلب، آنها همچنین یک تا دو ساعت در هر شیفت را صرف انتقال اطلاعات یا دریافت اطلاعات به همکاران خود می کنند که شیفت بعدی را بر عهده خواهند داشت. در حالی که این فرآیند در برخی موارد از طریق پرونده الکترونیکی سلامت دیجیتالی می شود، برخی هنوز به صورت دستی و کاغذی است.

آمار دیگری نشان می دهد که به طور میانگین در یک ساعت 10 بار از کار پرستار قطع می شود. به دلیل عوامل متعددی، از جمله سویه های بیماری همه گیر، نرخ جابجایی کارکنان در صنعت مراقبت های بهداشتی بالا است. در حال حاضر کمبود نیم میلیون کارگر در بریتانیا وجود دارد و حدود 30 درصد از پرستاران در سه سال اول تجربه کاری خود را ترک خواهند کرد. نیاز به مدیریت تقاضای بیمار در میان کمبود مداوم کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بیشتری را به پیاده‌سازی فناوری‌ها و ابزارهایی برای بهبود کارایی سوق می‌دهد و در عین حال مراقبت‌های با کیفیت بالا را حفظ می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 روش برتر برای رفع عدم کارکرد ویدیوی Amazon Prime در iPhone و iPad

در حالی که برنامه‌هایی برای ایجاد دوره‌های کارآموزی پزشک برای فارغ‌التحصیلان، دوبرابر کردن تعداد دانشکده‌های پزشکی و افزایش آموزش پرستاران وجود دارد، دولت باید با بیمارستان‌ها همکاری کند تا از قدرت فناوری برای تغییر روش ارائه مراقبت‌های بهداشتی استفاده کند. از همه مهمتر، باید بر فناوری‌های دیجیتالی که می‌توانند گلوگاه‌ها و چالش‌های روزمره در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی را کاهش دهند، و نه فقط بر فناوری‌های شاخص مانند روبات‌های جراحی، تاکید شود.

در پاسخ به این چالش‌ها، شرکت‌های medtech باید متعهد شوند که به صنعت مراقبت‌های بهداشتی در مبارزه با این چالش‌ها کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که هر بیمار به مراقبت با کیفیت، ایمن و مؤثر دسترسی دارد، در حالی که کار مراقب را آسان‌تر و کارآمدتر می‌کند. آنها نقش مهمی در شکل دادن به آینده مراقبت های بهداشتی و تبدیل بریتانیا به یک ابرقدرت فناوری پزشکی دارند.

چگونه ارائه دهندگان فناوری می توانند بریتانیا را به یک نیروگاه فناوری پزشکی تبدیل کنند

یکی از راه‌های کلیدی که توسعه‌دهندگان فناوری و سازمان‌های medtech می‌توانند به دیجیتالی کردن صنعت مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند، پشتیبانی از اتوماسیون فرآیند سرتاسر است. با ارائه راه‌حل‌های جریان بالینی، یا راه‌حل‌های گردش کار که می‌تواند کارایی را در طول فرآیند ایجاد کند، پرستاران و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند داده‌ها را به‌طور منطقی دسته‌بندی کنند و راحت‌تر اطلاعات را دسته‌بندی کنند. آنها همچنین می‌توانند تصمیمات انه‌تری را سریع‌تر و کارآمدتر در طول عملیات روزانه خود در بیمارستان بگیرند. این به اتصال کامل بین سیستم ها، صرف نظر از ارائه دهنده، متکی است.

یکی دیگر از راه‌های افزایش کارایی در بیمارستان‌ها از طریق دستگاه‌های تلفن همراه است که به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد به اطلاعات در حال حرکت دسترسی داشته باشند و با بیماران و یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با توجه به توانایی آنها در ارائه دسترسی بلادرنگ، استفاده از دستگاه های تلفن همراه می تواند تأثیر مثبتی بر مراقبت، ایمنی و تجربه بیمار داشته باشد. استفاده از فناوری تلفن همراه می تواند بار اداری را کاهش دهد و زمان بیشتری برای مراقبت از بیمار باقی بگذارد.

رایانه‌های سیار و راه‌حل‌های تحرک سازمانی، ارتباط مهمی را بین کارکنان مراقبت‌های بهداشتی از طریق تماس‌های تلفنی، پیامک امن، ایمیل و ویدیویی امکان‌پذیر می‌سازند. به عنوان مثال، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند به سرعت انگشت خود را بکشند و ضربه بزنند تا مراقب بیمار و در دسترس بودن آنها را پیدا کنند. دستگاه های تلفن همراه باید بخشی از هر بسته ابزار بیمارستانی باشند، زیرا وقتی کارکنان مراقبت های بهداشتی به همه این داده ها دسترسی داشته باشند، می توانند زمان بسیار بیشتری را صرف تمرکز بر روی بیماران جداگانه کنند. این تنها یکی از راه‌هایی است که می‌توان با استفاده از فناوری، بریتانیا را به یک ابرقدرت فناوری پزشکی تبدیل کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تست صدا در مایکروسافت تیمز

علاوه بر این، حدود 50 درصد از مسائل مربوط به داروها ناشی از اشتباهات است. می توان از فناوری برای کاهش خطاها و افزایش کارایی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی استفاده کرد. به عنوان مثال، هنگامی که یک پرستار در حال تغییر شیفت کاری است، ارائه دهندگان فناوری می توانند فرآیند دست زدن به پزشک را خودکار کنند. وقتی همه اسناد و داده ها ساده می شوند، احتمال خطا بسیار محدود است.

اسکنرهای مراقبت های بهداشتی راهی عالی برای کاهش خطای انسانی در کارهایی مانند شناسایی بیمار در طول پذیرش یا قبل از انجام مراحل، دارو یا تحویل غذا یا جمع آوری نمونه هستند، زیرا می توانند بارکدهای آسیب دیده و بی کیفیت را بخوانند، ثانیه های تلف شده را از هر اسکن حذف کنند و بهره وری را افزایش دهند.

فناوری علاوه بر بهره مندی از گردش کار کارکنان، این پتانسیل را نیز دارد که مدت زمان بستری بیمار در بیمارستان را کاهش دهد و از پذیرش مجدد غیرضروری بیماران جلوگیری کند. با کمک به کاهش خطاها و در نتیجه مسائلی مانند عفونت ناشی از آن خطاها، هم بیماران و هم منابع مالی بیمارستان می توانند سود ببرند.

چشم‌انداز مراقبت‌های بهداشتی دائماً در حال تغییر است، و با توجه به اعتصاب‌های بیشتر کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی برای اواخر امسال و نرخ جابجایی مداوم کارکنان، ضروری است که شرکت‌های فناوری و نهادهای فناوری پزشکی با یکدیگر برای کمک به دیجیتالی کردن صنعت همکاری کنند. با پذیرش فناوری برای بهبود گردش کار و کاهش فشار بر کارکنان، بیماران در نهایت مراقبت بهتری خواهند داشت و بریتانیا می‌تواند به سوی تحقق چشم‌انداز خود مبنی بر ابرقدرت فناوری گام بردارد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kivzIV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *