چگونه رویکرد شبکه‌ای Seedcamp به اروپا به آن کمک کرد تا سرمایه جدید 180 میلیون دلاری را تأمین کند

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم چگونه رویکرد شبکه‌ای Seedcamp به اروپا به آن کمک کرد تا سرمایه جدید 180 میلیون دلاری را تأمین کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

Seedcamp، سرمایه گذار اروپایی در مراحل اولیه، از تعطیلی 180 میلیون دلاری “Fund VI” خود خبر داد.

15 سال پیش در سپتامبر، زمانی که شریک موسس و مدیر عامل شرکت رشما سوهونی ایستاد و اولین گروه Seedcamp را معرفی کرد، فاصله زیادی با سالن سخنرانی دانشگاه لندن 15 سال پیش است (اتفاقا، این همان روزی بود که TechCrunch در اروپا راه اندازی شد و اولین روز من بود. به عنوان یک روزنامه نگار تمام وقت TC).

Seedcamp's Fund VI تقریباً دو برابر اندازه Seedcamp Fund V است که حدود 2.5 سال پیش جمع آوری شد (95 میلیون دلار، در سال 2020 جمع آوری شد) و بنابراین بزرگترین صندوق تا به امروز است. صندوق جدید از حدود 100 شرکت حمایت خواهد کرد. اگرچه این صندوق به بخش ناشناس است، اما Seedcamp تمایل دارد از استارت‌آپ‌های سرمایه‌بر در زمینه‌هایی مانند تحرک دوری کند، و ترجیح می‌دهد به پلتفرم‌های نرم‌افزاری در حوزه‌هایی مانند ، امنیت سایبری، نرم‌افزار منبع باز، فناوری سلامت و فین‌تک پایبند باشد.

صندوق جدید قصد دارد دورهای مرحله فرشته و دانه (تا 1 میلیون دلار) را هدایت کند، در حالی که می‌تواند در دورهای سری B شرکت کند، زیرا اکنون قدرت آتش بسیار بالاتری دارد. این بدان معناست که Seedcamp در مراحل بعدی نسبت به قبل از خروجی ها سود خواهد برد.

در حالی که سرمایه‌های مرحله بعدی جذب سرمایه در این بازار نامطمئن را کمی سخت‌تر می‌دانند، تمرکز لیزری Seedcamp بر مراحل اولیه آن را در بین سرمایه‌گذاران محبوب نگه داشته است. همچنین از میراث 15 ساله و یک شبکه بی‌رقیب در سراسر اروپا بهره می‌برد.

بنیانگذاران سابق Seedcamp عبارتند از Taavet Hinrikus (Wise)، Daniel Dines (UiPath)، Jeppe Rindom (Pleo) و Johnny Boufarhat (Hopin).

پورتفولیوی Seedcamp اکنون از بیش از 460 شرکت شامل 9 تک شاخ تشکیل شده است: UiPath (NYSE: PATH)، Wise (LON: WISE)، Revolut، Pleo، Hopin، Grover، Viz.ai، wefox، و Sorare.

برخی از ستاره های در حال ظهور Seedcamp عبارتند از: Synthesia، Buyonomics، Griffin، Ramp، Sylvera، Superscript، Primer، Appwrite، PortalOne و Peppy.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  یک انفجار دیگر در استارشیپ خبر بدی برای مدیران پارک های اطراف خواهد بود

قابل توجه ترین خروجی های آن عبارتند از Skew (به Coinbase). کیچ (به قهرمان تحویل); و Nordigen (به GoCardless).

Seedcamp همچنین در حال راه اندازی Seedcamp Expert Collective است، جامعه ای متشکل از 100 اپراتور که در شرکت هایی مانند Uber، Stripe، Cloudflare، Revolut، Deliveroo، NextDoor، Skyscanner و Wise مشارکت داشته اند.

یک تاریخچه طولانی

برای سال‌ها، Seedcamp تنها سرمایه‌گذار مرحله اولیه در شهر بود. حداقل در اروپا.

شاید لحظه‌ای وجود داشته باشد که Seedcamp می‌توانست به سادگی از شتاب‌دهنده‌های سبک آمریکایی استفاده کند و تعداد زیادی از شرکت‌های تحت مدیریت را بیرون بکشد. و بله، برای حدود نیمی از طول عمر آن در واقع “همگروهی” داشت.

اما پس از آن اتفاق متفاوتی افتاد و شاید چیزی منحصر به فرد اروپایی.

به جای پذیرش فرهنگ متمرکز و تهاجمی «Tech Bro» در سیلیکون ولی، Seedcamp به یک شبکه «جامعه» بسیار مشارکتی متشکل از بنیانگذاران سابق Seedcamp، Super-Angels اروپایی و حتی سایر صندوق های سرمایه گذاری VC تبدیل شد که می خواستند به آن دسترسی داشته باشند. خط لوله، بر اساس این رویکرد شبکه ای ساخته شده است.

برای نشان دادن این موضوع، یک بار در یک کنفرانس TechCrunch Disrupt پشت صحنه از پل گراهام پرسیدم که آیا او هرگز YCombinator را به اروپا ارتقا خواهد داد. او اشاره کرد که YC به سادگی در دره خواهد ماند و “همه به اینجا خواهند آمد”. در حالی که این رویکرد به خوبی به YC خدمت کرد، به این معنی بود که هرگز قادر به تعامل با اکوسیستم پراکنده و پیچیده اروپا نخواهد بود. Seedcamp در روزهای اولیه فعال بود، به نحوی که اکثر سرمایه‌ها و حتی اکثر سرمایه‌های اروپایی چنین نبودند.

این موضوع در چیزی که کارلوس اسپینال، یکی از مدیران عامل شرکت در مصاحبه ای گفت: «ما به رهبری جامعه ادامه خواهیم داد. مورد دوم کارآفرینی است. این بدان معناست که ما مسیر خود را می‌کشیم و آنچه را که دیگران انجام می‌دهند شبیه‌سازی نمی‌کنیم. ما در حال ارائه چیزهایی هستیم که به نظر من برای اکوسیستم اروپا کار می کند، برای بنیانگذارانی که در فرانسه یا رومانی یا هر جای دیگری مستقر هستند. و آخرین مورد یک کار تیمی محور است. وقتی شروع کردیم، اساساً هیچ چیز نمی دانستیم. بنابراین این در واقع فرهنگ را شکل داد، نه اینکه فرض کنیم ما یک نجیب زاده موفق هستیم که می خواستیم به دیگران خرد بدهیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Google برنامه‌های وام شخصی را از دسترسی به عکس‌ها و مخاطبین کاربر منع می‌کند

در دوره‌ای که به نظر می‌رسد هر VC بی‌وقفه درباره «رویکرد مبتنی بر داده» خود برای سرمایه‌گذاری صحبت می‌کند، Seedcamp پیشگام نسخه خود بود: مردم محور.

شهرت Seedcamp به عنوان یک VC که بنیانگذاران آن می‌توانند به سادگی فرمی را برای دسترسی به آن پر کنند، به خوبی به آن کمک کرده است، اما این شبکه است که قدرتمندترین دارایی آن بوده است.

و از آنجایی که صندوق سهام خود را زیر 10 درصد نگه می‌دارد، می‌تواند فرشتگان را وارد یک دور کند، چک‌های کوچک بنویسد، و در نتیجه این اثر شبکه را گسترش دهد و انگیزه دهد.

این واقعیت که به این شیوه ارگانیک به بلوغ رسیده است گواهی بر سرپرستی سوهونی و اسپینال است که به طور موجهی شهرت خود را به عنوان سرمایه گذاران و مشاوران آرام و متفکر و همچنین به طور کامل در “پروژه اروپایی” به دست آورده اند.

سوهونی گفت که صندوق جدید بیش از حد اشتراک شده است: «جمع آوری کمک مالی هرگز آسان نیست، اما ما بیش از حد اشتراک داشتیم که به شما ثبات شبکه را می گوید. ما همیشه قبل از سری A بوده ایم. این ما را تعریف کرده است و یک رکورد ثابت از 15 سال تاثیرگذاری است.”

او افزود: «ما پرچم‌های زیادی را در آن روز کاشتیم و بخشی از آن استعدادهایی که از آن حمایت کردیم به ایالات متحده ختم شد. اکنون این استعدادها در حال بازگشت به اروپا و در یک نوع فرار مغزها معکوس است. آنها به یاد دارند که ما از الگوهای اروپایی و دسترسی به سرمایه و دانش برای بنیانگذاران اروپایی حمایت کردیم.

شرکای تام ویلسون و سیا هوشنگ نیا مدتی پیش به Seeedcamp پیوستند تا پیشنهاد Seedcamp را افزایش دهند. اخیراً آنتونیا وایتکورت و ناتاشا لیتون کارگردان شده اند. فلیکس مارتینز اکنون به مقام اصلی و کیت مک گین به عنوان Associate ارتقا یافته است.



امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RTooQL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *