در اینجا چیزی است که من هنگام هدایت یک استارت آپ بوت استرپ تا 40 میلیون دلار ARR یاد گرفتم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش سایت نود و هشت زوم در اینجا چیزی است که من هنگام هدایت یک استارت آپ بوت استرپ تا 40 میلیون دلار ARR یاد گرفتم
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

ساختن یک سودآور تجارت در دوره عدم اطمینان اقتصادی چیزی جز ترسناک نیست. اما برخلاف تصور رایج، غیرممکن نیست. راه‌اندازی یک استارت‌آپ یکی از ابزارهای مؤثر برای ایجاد یک کسب‌وکار خودپاینده و موفق است، به‌ویژه وقتی سرمایه‌گذاری‌های VC کند می‌شوند.

اگر به فکر بوت استرپینگ بوده اید، اکنون زمان آن است که متعهد شوید. برای کمک به شما در تنظیم کسب و کار خود برای رونق در زمان آشفتگی اقتصادی و فراتر از آن، مایلم برخی از استراتژی هایی را که در هنگام ساخت Hotjar، شرکتی که من رهبری می کنم، موفقیت آمیز بوده به اشتراک بگذارم. همه چیز با ایجاد یک محصول، آزمایش آن و یافتن مناسب بازار شروع می شود.

سفر به 40 میلیون دلار ARR

ایجاد یک کسب و کار از پایه با سهم عادلانه ای از تجربیات یادگیری و گام های اشتباه همراه است. اما، یکی از بزرگترین چالش هایی که توانستیم از آن اجتناب کنیم، شروع با یک محصول نهایی بود. ما حتی قبل از اینکه نامی بیاوریم، تصمیم گرفتیم که مهمترین چیز این باشد که با حداقل محصول قابل دوام (MVP) شروع کنیم. به عبارت دیگر، حداقل چیزی که برای کسی لازم است تا از آن استفاده کند و از آن ارزش بگیرد.

از پروژه‌های قبلی، تیم می‌دانست که انتظار برای تکمیل محصول و سپس انتشار آن چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت. اگر تیم منتظر می ماند تا محصول را به پایان برساند و سپس برای جمع آوری بازخورد تلاش می کرد، ما در معرض خطر صرف زمان طولانی در جهت کاملاً اشتباه بودیم. ایجاد MVP ما به ما این امکان را داد که بتوانیم همانطور که یاد گرفتیم بسازیم و منتشر کنیم و موفقیت آمیز بود.

از زمان تأسیس ما در سال 2014، ما به 40 میلیون دلار در ARR از طریق بوت استرپینگ رسیده ایم. از آنجا به مسابقات رفت.

از زمان تأسیس ما در سال 2014، ما به 40 میلیون دلار در ARR از طریق بوت استرپینگ رسیده ایم. از آنجا به مسابقات رفت. ما همچنان شاهد رشد نمایی مبتنی بر محصول (PLG) بودیم: زمانی که به طور رسمی راه اندازی شد، 27562 کاربر (از جمله مشتریان) داشتیم و با استراتژی PLG به طور ثابت 10 درصد در ماه رشد می کردیم.

تأثیر بازار بینش محصول بزرگتر و رابطه ما با مشتریان ما را قادر ساخت تا به سرعت حرکت کنیم و به طور منظم چرخش کنیم.

هنگام آزمایش بتا، با یک محصول نهایی شروع نکنید

رشد مبتنی بر محصول باید نقش مهمی در هر مدل کسب‌وکاری برای استارت‌آپ‌های راه‌اندازی داشته باشد. اگر به خود متکی هستید که سرمایه را از پایه جمع آوری کنید، محصول شما باید تقاضای خاصی را در بازار برآورده کند تا اساسا خود را بفروشد.

برای ایجاد تقاضا، حتی در یک بازار اشباع، به افرادی که بیشترین اهمیت را دارند – کاربران هدف شما – گوش دهید. توسعه و تکرار محصول خود بر اساس بازخورد کاربران هدف بهترین راه برای اطمینان از ایجاد چیزی است که آنها به آن متعهد خواهند شد.

عجله در توسعه محصول آسان است، اما شروع با محصول نهایی هیچ لطفی به شما نخواهد کرد. شش ماه یک چارچوب زمانی مناسب برای آزمایش بتا است، زیرا باعث ایجاد اعتماد با مجموعه‌ای از کاربران می‌شود که می‌توانند بازخورد سازنده برای عیب‌یابی و پیشرفت محصول ارائه دهند.

یکی از بازخوردهایی که در طول آزمایش بتا دریافت کردیم و به تغییر مسیر کسب‌وکار ما کمک کرد، درخواست معرفی ردیابی زیر دامنه‌ای بود. در نگاهی به گذشته، این یک پیشرفت آشکار بود، اما تا زمانی که کاربران ما آن را درخواست نکردند، متوجه نشده بودیم که این نیاز واقعا چقدر رایج است.

امیدواریم از این مقاله مجله نود و هشت زوم نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 98zoom باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mjRryX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری
سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور

سروناز مقدم پور هستم کارشناس مهندسی کامپیوتر و مدیر وبسایت نود و هشت زوم. چندین سال است که در حوزه وب فعالیت می کنم و تخصص های اصلیم طراحی سایت و سئو است بعد از یادگیری علاقه زیادی به آموزش دادن دارم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *